ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί διαχρονικά βασικό συντελεστή του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας, χωρίς δημοσιονομικό κόστος και όπως αναφέρει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών οι θαλάσσιες μεταφορές συνεισφέρουν συνολικά περίπου το 7% του ελληνικού ΑΕΠ, άμεσα και έμμεσα, προσφέροντας σχεδόν 200 χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Η ναυτιλία παρέχει επίσης σημαντικές καθαρές εισροές στην ελληνική οικονομία. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το 2021 οι εισροές στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών από τις θαλάσσιες μεταφορές, όχι μόνο ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019, αλλά είναι οι υψηλότερες που έχουν καταγραφεί μετά το 2008 και ανέρχονται σε πάνω από 17 δισεκατομμύρια ευρώ.
Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι η ελληνική ναυτιλία παρέχει τόσο σημαντικές εισροές στην Ελλάδα, παρότι δραστηριοποιείται εμπορικά σε ολόκληρο τον πλανήτη, εξυπηρετώντας, σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα, το εμπόριο τρίτων χωρών.
Παράλληλα με την προσδοκώμενη συνέχιση της εξέλιξης της ποντοπόρου ναυτιλίας, τονίζει η ΕΕΕ η επιτάχυνση της προόδου σε τομείς όπως η απασχόληση στα πλοία, ο ναυτιλιακός εξοπλισμός, οι υπηρεσίες κ.α. μπορεί να βελτιώσει θεαματικά την έμμεση και επαγωγική επίδραση του τομέα της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία.
Διαβάστε επίσης:
Β. Κορκίδης: Πρόκληση για την ακτοπλοΐα η ανανέωση του στόλου της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο: Μικρή άνοδος μετά τα νέα στοιχεία για τα αποθέματα στις ΗΠΑ
- Τζερόμ Πάουελ: Δύσκολη απόφαση η σημερινή μείωση επιτοκίων – Θα είμαστε πιο προσεκτικοί πλέον
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης