Μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα η F1 επιστρέφει με 3 συνεχόμενους αγώνες ενώ απομένουν 9 συνολικά για τη λήξη του πρωταθλήματος.
Ο 14ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στη θρυλική πίστα του Σπα Φρανκοσάμπ (Κυριακή 28/8, 16:00, ΕΡΤ, Cosmote). Πρόκειται για μια επική διαδρομή, η μεγαλύτερη του πρωταθλήματος καθώς έχει μήκος 7004m. Μάλιστα το πρωτάθλημα γκαζώνει για τα καλά καθώς θα έχουμε αγώνα για 3 συνεχόμενα Σαββατοκύριακα: Σπα, Ζάντβουρτ, Μόντσα.
Μετά τον αγώνα στην Ουγγαρία όπου κέρδισε ανέλπιστα ο Φερστάπεν και ο Χάμιλτον ήταν δεύτερος, η F1 πάει σε μια μοναδική πίστα: Μεγάλες ευθείες με τέρμα γκάζι, πολύ γρήγορες καμπές και η διάσημη στροφή του κόκκινου νερού, η διαβόητη Eau Rouge. Έχοντας βρεθεί εκεί πολλές φορές, την έχω περπατήσει, έχω συνοδηγήσει, έχω παρακολουθήσει το Χάκινεν και το Σουμάχερ να περνάνε με τέρμα γκάζι με τους V10 στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Η Eau Rouge είναι μια στροφή όπου ξεχωρίζουν οι άντρες από τα αγόρια. Στο Σπα έχασε τη ζωή του ο γάλλος Αντουάν Ουμπέρ το 2019 σε αγώνα F2. Ήταν το 48ο θύμα στη συγκεκριμένη πίστα που άνοιξε πίσω στο 1925 ο Bρετανός Μπιλ Χόλοουελ. Τότε η πίστα ήταν 14km και περνούσε από τα χωριά Μαλμεντί και Φρανκοσάμπ. Στη σύγχρονη ασφαλή εκδοχή της η πίστα έχει περιοριστεί στο μισό.
Φερστάπεν και Red Bull κυριάρχησαν στους πρώτους 13 αγώνες της φετινής χρονιάς. Ο Ολλανδός έχει πάρει 8 νίκες και η Red Bull 9 καθώς ο Πέρεζ κέρδισε στο Μονακό. Ο Φερστάπεν απολαμβάνει μια διαφορά 80 βαθμών στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και πιθανότατα αρκεί να τερματίζει 2ος στους εναπομείναντες αγώνες για να στεφθεί πρωταθλητής. Αντίστοιχα η Red Bull έχει μια διαφορά 97 βαθμών στο πρωτάθλημα κατασκευαστών από τη δεύτερη Ferrari.
Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τις μεσαίες γόμες της γκάμας της, C2 άσπρη σκληρή, C3 κίτρινη μέση και C4 κόκκινη μαλακή. Το σετάρισμα των μονοθεσίων αποτελεί πρόκληση καθώς πρέπει να διαλέξεις: Τελική ή κράτημα. Οι μηχανικοί πονοκεφαλιάζουν για να βρουν τη χρυσή τομή και οι οδηγοί γκρινιάζουν είτε στην Pouhon για το κράτημα είτε στο τέλος της ευθείας Kemmel για την ταχύτητα. Έχει στρωθεί νέα άσφαλτος σε 5 στροφές ενώ σε τέσσερα σημεία έχουν αλλάξει οι χώροι διαφυγής.
Το Βελγικό GP της Κυριακής θα είναι το 66ο και το 54ο στο Σπα. Ο άτυχος Μ.Σουμάχερ είναι πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή. Έχει κερδίσει 6 φορές (1992, 1995,1996, 1997, 2001, 2002). Φέτος θα αγωνιστεί ο γιος του με τη Haas χωρίς πιθανότητες νίκης όμως. Ο Μικ είχε κερδίσει στο Σπα το 2018 σε αγώνα της Ευρωπαϊκής Formula 3. Τέσσερις φορές έχει κερδίσει ο Ράικονεν (2004, 2005, 2007, 2009) και ο Χάμιλτον (2010, 2015, 2017, 2020). Ο Φέτελ έχει κερδίσει τρεις φορές (2011, 2013, 2018) και οι Ρικιάρντο (2014), Λεκλέρκ (2019) από μια. Ο Ρικιάρντο ανακοίνωσε χτες πως αποχωρεί από τη McLaren στο τέλος της χρονιάς. Στη θέση του θα αγωνίζεται ο Όσκαρ Πιάστρι. Πέρυσι αγώνας δεν έγινε καθώς έβρεχε καταρρακτωδώς. Η νίκη και οι μισοί βαθμοί δόθηκαν στο Φερστάπεν που είχε την pole.
Η Ferrari είναι ο πιο πετυχημένος κατασκευαστής στο Βέλγιο, αριθμεί 18 νίκες. Ο Χάμιλτον με 6 pole (2008, 2013, 2015, 2017, 2018, 2020) είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στη μάχη με το χρονόμετρο. Παρότι στο Σπα τα προσπεράσματα δεν είναι δύσκολα στα τελευταία επτά GP έχει κερδίσει 6 φορές ο poleman. Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πως θα αποδώσει η σημαντική αναβάθμιση που έχει προαναγγείλει για το συγκεκριμένο αγώνα η Mercedes.
Όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό διάγραμμα στο Σπα υπάρχουν δυο ζώνες DRS.
Διαβάστε επίσης
EKO Acropolis Rally: Να τι θα δείτε στο ΟΑΚΑ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας