Ίδια απόδοση, λιγότερη κατανάλωση, μηδενικές εκπομπές CO2, 9 χρόνια μετά το πέρασμα στην υβριδική εποχή, ήρθε η ώρα για το επόμενο βήμα.

Η F1 όπως ίσως γνωρίζετε εξηλεκτρίστηκε το 2009 με το KERS. H πολυπλοκότητα και το κόστος καθυστέρησαν την πλήρη μετάβαση σε υβριδικές μηχανές έως το 2014. Το πέρασμα στην υβριδική εποχή έφερε την απόλυτη κυριαρχία της Mercedes που σάρωσε τα πρωταθλήματα κατασκευαστών και τις νίκες τα προηγούμενα 8 χρόνια. Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που η γερμανική εταιρεία δεν πρωταγωνιστεί και δεν έχει πάρει νίκη στην υβριδική εποχή.

1

Η F1 λόγω πανδημίας αναγκάστηκε να λάβει δραματικές αποφάσεις περικοπών του κόστους. Μια από αυτές ήταν το πάγωμα της εξέλιξης των σημερινών υβριδικών μηχανών (Honda, Mercedes, Ferrari, Alpine) ως και το 2025.

Στο πνεύμα αυτό έρχεται τώρα το τεχνικό επιτελείο της FIA σε συνεργασία με τις ομάδες το Technical Working Group να διαμορφώσει το πλαίσιο της επόμενης μέρας στις υβριδικές μηχανές. Στόχοι η προσέλκυση νέων κατασκευαστών (όμιλος VW), η ανάπτυξη τεχνολογίας που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρέως στα αυτοκίνητα παραγωγής και η απανθρακοποίηση.

Τα μέρη της σημερινής υβριδικής μηχανής

Οι αλλαγές στις υβριδικές μηχανές

  • Θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά βιοκαύσιμα τα οποία εξελίσσονται σε συνεργασία με την ARAMCO.
  • Δεν θα υπάρχει καύση άνθρακα προερχόμενου από ορυκτά καύσιμα. Τα καύσιμα θα προέρχονται είτε από σκουπίδια είτε από στοιχεία της ατμόσφαιρας.
  • Ο θερμικός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας V6 1.6lt παραμένει.
  • Ο ηλεκτροκινητήρας θα αποδίδει τριπλάσια ισχύ (350kw ή 476PS). Σήμερα ο συνδυασμός των δυο ηλεκτροκινητήρων (MGUK – MGUH) αποδίδει 120KW.
  • Καταργείται ο μικρός ηλεκτροκινητήρας που εδράζεται πάνω στον άξονα του turbo και περιστρέφεται στις 125.000 rpm καταργείται λόγω πολυπλοκότητας κατασκευής.
  • Η κατάργηση του MGUH που ουσιαστικά εξαφάνιζε την υστέρηση του turbo θα αποτελέσει μια πρόκληση για τους οδηγούς οι οποίοι θα κληθούν να αντιμετωπίσουν μια διαφορετική καμπύλη ροπής.
  • Η συνολική απόδοση της υβριδικής μηχανής θα παραμείνει στα 1000PS αλλά η κατανάλωση καυσίμου θα πέσει από τα 100kg στα 70kg κατά τη διάρκεια του αγώνα.
  • Θυμίζουμε ότι το 2013 η κατανάλωση καυσίμου για παραπλήσιο ρυθμό στο γύρο ήταν 160kg τον αγώνα. Πλέον αντί να μιλάμε για μέγιστη ροή καυσίμου θα μιλάμε για μέγιστη ροή ενέργειας (χημική +ηλεκτρική).
  • Όλο το ηλεκτρικό σύστημα θα ενσωματωθεί στο σασί για μεγαλύτερη ασφάλεια και ελαχιστοποίηση της πιθανότητας να έχουμε διαρροή υψηλής τάσης.
  • Πέρα από τον περιορισμό της χρήσης 3 υβριδικών μηχανών ανά σεζόν που ισχύει και σήμερα, θα τεθεί και όριο προϋπολογισμού για την εξέλιξη και κατασκευή υβριδικών μηχανών ώστε να κρατηθούν χαμηλά τα κόστη.
  • Θα πρέπει να είναι ανακυκλώσιμα σε υψηλό ποσοστό τα υλικά των υβριδικών μηχανών.

Διαβάστε επίσης:

Η Mercedes-Benz Ελλάς στο Emil Frey Group!

Κίνδυνοι στη μεταφορά ποδηλάτου!