Ευχάριστη έκπληξη από την Opel που θέτει εκ νέου τα δεδομένα στην κατηγορία με ένα αψεγάδιαστο Astra, αυτό της 6ης γενιάς.
Με εντυπωσίασε το νέο Opel Astra. Δεν έχω καμία αμφιβολία πως η πετρελαιοκίνητη έκδοση με το αυτόματο 8αρι κιβώτιο που είχαμε στα χέρια μας είναι η κορυφαία επιλογή της γκάμας του. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η ψυχολογία μου πέρασε από όλα τα στάδια: Ενθουσιασμός, απορία, αμφιβολία, αποδοχή, θαυμασμός. Παρατηρώντας το αυτοκίνητο απ’ έξω, κατανοείς γρήγορα πως η σχεδιαστική ομάδα ήταν σε μεγάλη μέρα. Ισορροπία ανάμεσα σε ακμές και καμπύλες, σπορ εμφάνιση, κύρος και αρμονία. Η σχεδιαστική φιλοσοφία Vizor όπως την είδαμε στο Mokka έχει εξελιχθεί προς το βέλτιστο στο Astra. Τα φώτα led φροντίζουν για την οπτική υπογραφή ενώ οι μεγάλοι τροχοί και οι αντίστοιχα μεγάλοι θόλοι προσδίδουν χαρακτήρα.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου εντυπωσιάζει η απέριττη σχεδίαση. Έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού μου την εποχή που η Opel έχασε τον προσανατολισμό της στην ευκολία χρήσης των multimedia (υπήρχε εποχή με 3 διαφορετικής λογικής μενού) εύκολα θα φτάσεις να εκθειάζεις το λογισμικό επικοινωνίας του Pure Panel. Ο οδηγός μπροστά του έχει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια οθόνη πολυμέσων 10 ιντσών αφής.
Μεταξύ τους ενώνονται σε μια ενιαία κρυστάλλινη επιφάνεια με καλαίσθητο τρόπο. Ακουμπώντας τα χειριστήρια η αίσθηση είναι ποιοτική. Τον ίδιο αέρα αποπνέουν και τα δερμάτινα καθίσματα που στηρίζουν καλά το σώμα και συμβάλλουν στην άνεση. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλά και η αίσθηση έχει αμεσότητα, θυμίζει σπορ οχήματα. Η ορατότητα περιμετρικά είναι απρόσκοπτη και έχεις πλήρη «εικόνα» των τεσσάρων γωνιών του αμαξώματος.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα της αγοράς έως δυο χιλιάδες κυβικά. Ο 1.5lt/130PS έχει θετικό τράβηγμα από το ρελαντί και χάρη στην ταιριαστή κλιμάκωση του κιβωτίου δεν μένεις ποτέ κρεμασμένος. Αντίθετα στις πλείστες των περιπτώσεων πας με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο, είδαμε πολύ συχνά 5η στα 50km/h και 6η στα 70km/h. Εναρμονισμένες η αίσθηση του τιμονιού και του κιβωτίου ολοκληρώνουν μια ομοιογενή συμπεριφορά. Όσο πιέζεις τόσο ανταποκρίνεται και ενθουσιάζει. Τα όρια του αυτοκινήτου είναι πολύ μακρύτερα απ’ αυτά της νομιμότητας και της λογικής. Το δυνατό σημείο όμως του Astra πέρα από την προκλητικά χαμηλή κατανάλωση είναι η ενδοτικότητα της ανάρτησης. Χωρίς να κοπανάει, κρατάει, δεν γέρνει και είναι σφιχτό όπως ένα καλογυμνασμένο αθλητικό σώμα. Χωρίς εξάρσεις πουθενά, με ισορροπία και ζυγισμένη αίσθηση.
Προσωπικά είμαι βέβαιος ότι η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 130PS είναι η καλύτερη του νέου Opel Astra. Θα πήγαινα στην αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση 1.2lt/130PS μόνο αν η καθημερινότητά μου είχε λίγα χιλιόμετρα εντός πόλης. Το Opel Astra θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία όπου πρωταγωνιστεί η Toyota Corolla αλλά και τα Peugeot 308, VW Golf, Hyundai i30, Mazda 3, Ford Focus.
Opel Astra Diesel 1.5lt
Κινητήρας: 1.498 cc,
Ισχύς: 130 PS/3750 rpm
Ροπή: 300 Nm/ 1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,6 sec
Τελική ταχύτητα: 209 km/h
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5.1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 119 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Βάρος: 1.438 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.374/1.860/1.441 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Χώρος αποσκευών: 422 – 1339lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: από 33.500
Διαβάστε επίσης
Η παρουσία της Ford στο EKO Acropolis Rally!
Megane E-TECH: Πατενταρισμένη ηχομόνωση!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βρετανία: Σε υψηλό 8μήνου ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
- Συρία:«Η μεταβατική κυβέρνηση δεν θα πρέπει να αποκλείσει κανένα» λέει ο ηγέτης της εξόριστης αντιπολίτευσης
- Κικίλιας: Αναβαθμίζουμε το 112 για πρώτη φορά μετά το 2014
- Αθηναϊκός και Novibet ενώνουν τις δυνάμεις τους για την αγωνιστική περίοδο 2024-25