ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η απόφαση ελήφθη κατά την τέταρτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένα Βόλου που συγκλήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης, υπό την προεδρία του Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Σωκράτη Αναγνώστου.
Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Χρηστών κ. Αναγνώστου, αναφέρθηκε στις δραστηριότητες και στα έργα που εκτελούνται αυτή την περίοδο για την ανάπτυξη του λιμένος, όπως μεταξύ άλλων, οι εργασίες για τον Γ’ προβλήτα λιμένος και η μελέτη επέκτασης του Γ΄προβλήτα, η μελέτη για την κατασκευή μαρίνας, το Σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης Εμπορευματοκιβωτίων – Logistics, η ένταξη του Οργανισμού Λιμένος Βόλου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ε.Ε. CEF II που πέτυχε ο ΟΛΒ κι ακόμη ένα λιμάνι, η μελλοντική σύνδεση του σιδηροδρόμου και του λιμανιού και οι ενέργειες για την πορθμιακή σύνδεση του Λιμένος Βόλου με τα λιμάνι της Αλεξάνδρειας.
Όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση του λιμένος, χαρακτήρισε απαραίτητο να εξασφαλιστούν σοβαροί επενδυτές, οι οποίοι θα έχουν την υποχρέωση να προβούν σε σημαντικές επενδύσεις για το λιμάνι.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ακούστηκαν διάφορες απόψεις και προτάσεις από τα μέλη, τις οποίες θα καταθέσουν και γραπτώς στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου.
Η σύνδεση Βόλου με Αλεξάνδρεια
Εξάλλου, γνωστοποιήθηκε ότι επιστολή στήριξης της επένδυσης που αφορά στην πορθμειακή σύνδεση του λιμένα Βόλου με εκείνον της Αλεξάνδρειας Αιγύπτου, απέστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης προς τον υπουργό Μεταφορών της Αιγύπτου, Κ.Α. Elwazer, όπως είχε δεσμευθεί ότι θα πράξει, κατά τη συνάντηση που είχε πρόσφατα με την υφυπουργό Παιδείας, Ζέττα Μακρή.
O Γιάννης Πλακιωτάκης, στην επιστολή του, ανέδειξε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον των ελληνικών φορέων, όπως είναι ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ), ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών (Ε.Ε.ΣΥ.Μ.), η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) και το Επιμελητήριο Μαγνησίας για την σύνδεση αυτή, το οποίο, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, συμμερίζονται και οι εκπρόσωποι των φορέων της Αιγύπτου, ως αποτέλεσμα της πρόσφατης επίσκεψης της ελληνικής αποστολής στην Αίγυπτο καθώς και των σχετικών συναντήσεων με εκπροσώπους του Υπουργείου Μεταφορών της Αιγύπτου.
Ακόμη, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι Ελλάδα και Αίγυπτος διαθέτουν αμφότερες μακρά παράδοση στην ναυτιλία, ενώ έχουν αναπτύξει εξαιρετικές συνεργασίες κατά την διάρκεια των ετών, τόσο σε διμερές επίπεδο, όπως, το από 1981 υπογεγραμμένο Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ τους, όσο και σε διεθνές επίπεδο, τις κατά καιρούς εποικοδομητικές τοποθετήσεις τους σε διεθνή fora, ιδίως εκείνα του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας (IMO). Ενώ, δεν παρέλειψε να επισυνάψει την από 28 Ιουλίου 2022 σχετική επιστολή της ελληνικής ομάδας έργου καθώς και Σημείωμα Αντίληψης (concept note) για την πρόταση του έργου με τίτλο: «Συνεργασία για την προώθηση της σύνδεσης Βόλος – Αλεξάνδρεια» τονίζοντας ότι η υλοποίηση μίας τόσο σημαντικής και πολλά υποσχόμενης διμερούς στρατηγικής συνεργασίας θα ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο τις συνεχώς αναπτυσσόμενες ναυτιλιακές σχέσεις της Ελλάδας και της Αιγύπτου.
Ο Υπουργός κατέληξε ότι τόσο η διοίκηση της Ελληνικής Ναυσιπλοΐας όσο και ο ίδιος προσωπικά στηρίζουν, ένθερμα, την πρωτοβουλία αυτή καθώς όχι μόνο εμπίπτει στους άξονες της πολιτικής για τη σύνδεση των θαλασσίων μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και, λόγω της ωριμότητάς της, θα ανοίξει νέους διαύλους διασύνδεσης και διακίνησης εμπορευμάτων μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου.
Είναι δε βέβαιος ότι οι πληροφορίες που επισυνάπτονται στην επιστολή του θα διαβιβασθούν από τον ομόλογό του Υπουργό στους άμεσα ενδιαφερόμενους και εμπλεκόμενους αιγυπτιακούς φορείς.
Η κ. Μακρή, αφού ενημέρωσε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΒ κ. Σ. Αναγνώστου καθώς και τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους για αυτή την εξέλιξη, ευχαρίστησε, θερμά, τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γ. Πλακιωτάκη για τα αντανακλαστικά του, δήλωσε ότι:
«Η συγκεκριμένη διαδικασία έτυχε της απολύτου υποστήριξης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς εκτιμήθηκε, αμέσως, ότι η σύνδεση αυτή είναι ώριμη, εφικτή και βιώσιμη. Η εξαιρετικά γρήγορη προώθηση της πρότασης από τον ίδιο τον Υπουργό κ. Γ. Πλακιωτάκη προσδίδει στο εγχείρημα εχέγγυα αλλά και συντονισμένη και μεθοδευμένη δυναμική για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη ικανοποίησή του. Παράλληλα, καταδεικνύει στην αιγυπτιακή πλευρά το ισχυρό ενδιαφέρον της ελληνικής πλευράς αλλά και την σπουδαιότητα του εγχειρήματος προκειμένου να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος και να αποτυπωθούν, με σαφήνεια, οι αναγκαίες συνοδές υποδομές για την καλύτερη λειτουργία σύνδεσης μεταξύ των δύο λιμένων και των λοιπών χερσαίων οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων. Ενέργειες τέτοιου βεληνεκούς και τύπου, αναμφισβήτητα, τονώνουν την εξωστρέφεια της χώρας ενώ αποδίδουν αποτελεσματικότερα με τις θεσμικές και μεθοδευμένες συνέργειες του συνόλου των εμπλεκομένων μερών».
Διαβάστε επίσης:
Στα 4 δισ. δολάρια τα κέρδη της Yang Ming στο εξάμηνο από τις μεταφορές κοντέινερ
Drewry: Κατά 38% μειώθηκαν οι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων από τον Σεπτέμβριο του 2021
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ