Με τον σταθμό στο Κολωνάκι αναμένεται να ξεκινήσει ο Όμιλος ΑΒΑΞ τις κατασκευαστικές εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας.

Πηγές της Αττικό Μετρό Α.Ε. αναφέρουν στο mononews πως οι πρόδρομες εργασίες που έχει αναλάβει η ΕΡΕΤΒΟ προχωρούν χωρίς εμπόδια και στη συνέχεια εντός του επόμενου διμήνου τη σκυτάλη θα λάβει η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom.

1

Επισημαίνουν, δε, πως γίνονται διεργασίες για την επανατοποθέτηση του εργοταξίου στον Ευαγγελισμό, στο Πάρκο Ριζάρη, και πως στόχος είναι οι πρόδρομες εργασίες να έχουν ξεκινήσει έως τα τέλη του έτους ακολουθώντας τα όσα προβλέπει η σύμβαση.

Σχετικά με τα εργοτάξια στα Εξάρχεια, τα οποία έχουν στηθεί τις τελευταίες ημέρες, οι ίδιες πηγές προσθέτουν πως οι πρόδρομες εργασίες εξελίσσονται κανονικά, καθώς ολοκληρώθηκε η περίφραξη του εργοταξίου και οι όποιες οχλήσεις δεν αναμένεται να επηρεάσουν την πορεία των εργασιών.

Στόχος της Αττικό Μετρό είναι κάθε εργοτάξιο με το οποίο τελειώνει η ΕΡΕΤΒΟ να παραδίδεται στην Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom για να ξεκινά τα κατασκευαστικά έργα. Αυτό σημαίνει πως αν υπάρξουν καθυστερήσεις σε μερικούς σταθμούς, τότε δε θα παγώσει το έργο. Ωστόσο, προς το παρόν δεν υπάρχει καμία ανησυχία, καθώς έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στις ανασκαφές για πιθανά αρχαιολογικά ευρήματα που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ανασταλτικά.

Μάλιστα, όπως τονίζουν άνθρωποι με πολύ καλή γνώση της κατάστασης στα εργοτάξια δεν έχουν εντοπιστεί αρχαία, γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι δεν αναμένεται να υπάρχουν καθυστερήσεις και παραμένει εφικτός ο στόχος για την παράδοση του έργου στα τέλη του 2030 ή τις αρχές του 2031. Υπενθυμίζεται πως οι υπογραφές για το κυρίως κατασκευαστικό έργο «έπεσαν» το καλοκαίρι του 2021 και πλέον βρισκόμαστε στον 14ο μήνα της σύμβασης. Με την ολοκλήρωση της Γραμμής 4 συνολικού μήκους 13 χιλιομέτρων θα προστεθούν στο δίκτυο του Μετρό Αθήνας 15 σταθμοί.

Η άφιξη του μετροπόντικα

Την ίδια στιγμή που προχωρούν οι εργασίες στα περισσότερα εργοτάξια η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom ετοιμάζεται για την παραλαβή και τη συναρμολόγηση των δύο μετροπόντικων (TBM).

Αναλυτικότερα η άφιξη του πρώτου μετροπόντικα στο εργοτάξιο της Κατεχάκη αναμένεται εντός Οκτωβρίου και έναν μήνα αργότερα θα καταφτάσει στο Άλσος Βεΐκου και ο δεύτερος. Αυτό σημαίνει πως μέχρι τα τέλη του 2022, τα δύο μηχανήματα θα έχουν συναρμολογηθεί και οι σχετικές εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2023.

Σημειώνεται ότι η επιλογή χρήσης δύο μηχανημάτων TBM, έγινε με στόχο τα έργα να γίνουν πιο γρήγορα και να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση του μεγαλύτερου υπό υλοποίηση έργου στην Ελλάδα, το οποίο εκτιμάται πως θα κοστίσει 1,2 δισ. ευρώ.

Οι εργασίες στα υπόλοιπα εργοτάξια

Παρά τη θερινή ραστώνη οι εργασίες στα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας προχωρούν χωρίς διακοπές και εμπόδια, καθώς η ΕΡΕΤΒΟ έχει εγκατασταθεί στους περισσότερους από τους 15 σταθμούς  και τα 9 ενδιάμεσα ή τερματικά φρέατα.

Αναλυτικότερα η ΕΡΕΤΒΟ προχωρά με τις εργασίες για τη μετακίνηση των αγωγών φυσικού αερίου στο Γαλάτσι. Όσον αφορά το εργοτάξιο της Κατεχάκη και του ΓΝΑ οι πρόδρομες εργασίες έχουν ολοκληρωθεί και το εργοτάξιο έχει παραδοθεί στην ανάδοχο Κοινοπραξία.

Επίσης, προχωρά η μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας και έχουν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές ανασκαφές, ενώ έχουν τεθεί σε εφαρμογή ειδικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα Δικαστήρια, την Ακαδημία και το Κολωνάκι.

Αναλυτικότερα η παράκαμψη των δικτύων ΟΚΩ έχει προχωρήσει σε Ακαδημία, Κολωνάκι και Δικαστήρια ενώ οι αρχαιολογικές εργασίες αντίστοιχα σε Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Ακαδημία, Κολωνάκι και Καισαριανή.

Επιπλέον, οι σταθμοί στους οποίους έχουν στηθεί τα εργοτάξια είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γουδί, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί.

Διαβάστε επίσης

Μετρό Αθήνας: Αισιοδοξία για τη δημοπράτηση της επέκτασης προς Ίλιον το φθινόπωρο- Ποιες άλλες επεκτάσεις δρομολογούνται

Οικονόμου: Γουδή-Κυψέλη σε 13 λεπτά με τη Γραμμή 4 – Αρχές του 2023 τα πρώτα μέτρα σήραγγας του μετρό

Κώστας Καραμανλής – Κώστας Μπακογιάννης: Η Γραμμή 4 του Μετρό ξεκίνησε, δείχνουμε πώς πρέπει να γίνονται τα μεγάλα δημόσια έργα