Τον Ιούλιο πουλήθηκαν 10.881 με έναν στους δυο καταναλωτές να επιλέγει SUV.
Σημάδια σταθεροποίησης για την αγορά αυτοκινήτου που τρέχει το 2022 στον ίδιο ρυθμό με το 2021. Πέρυσι το επτάμηνο είχαν πουληθεί 68.948 οχήματα ενώ φέτος έχουν ταξινομηθεί 65.679 καινούργια οχήματα. Το ποσοστό δηλαδή φέτος είναι μειωμένο κατά 4.7%. Με βάση τις προβλέψεις για το επόμενο 5μηνο, με τον Αύγουστο να τρέχει σε ρυθμό διακοπών, οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τις 100.000 και αναμένεται να βρεθούν ανάμεσα στις 110χ και στις 120χ.
Ιούλιος 2022 | Ιούλιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 10.881 | 10.586 | +2,8% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
832 | 989 | -15,9% |
Καινούργια λεωφορεία | 24 | 45 | -46,7% |
Ιούλιος 2022 | Ιούλιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 10.881 | 10.586 | +2,8% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
832 | 989 | -15,9% |
Καινούργια λεωφορεία | 24 | 45 | -46,7% |
Ενδιαφέρον έχει η ανάλυση των τάσεων του αγοραστικού κοινού. Είτε μιλάμε για ιδιωτικά αυτοκίνητα είτε για εταιρικά. Η αγορά έχει επικεντρωθεί σε δυο κατηγορίες την B και τη C. Η κατηγορία B μονοπωλεί το 55% της αγοράς και η κατηγορία C άλλο ένα 30%. Αν εδώ προσθέσει κανείς το 8% της κατηγορίας Α έχει μια πλήρη εικόνα της αγοράς.
Segment | Ιούλιος 2022 | Ιούλιος 2021 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Ιούλιος 2022 | Ιανουάριος –Ιούλιος 2021 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 5,8% | 11,7% | -5,9 | 8,1% | 10,4% | -2,4 |
A-SUV | 2,3% | 2,0% | +0,2 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
A TOTAL | 8,1% | 13,8% | -5,6 | 9,7% | 11,7% | -2,0 |
B | 31,7% | 26,2% | +5,5 | 25,7% | 28,3% | -2,7 |
B-SUV | 23,0% | 21,9% | +1,1 | 25,0% | 21,4% | +3,7 |
B TOTAL | 54,7% | 48,1% | +6,6 | 50,7% | 49,7% | +1,0 |
C | 13,4% | 13,1% | +0,2 | 10,7% | 12,6% | -1,9 |
C-SUV | 16,7% | 19,2% | -2,5 | 21,6% | 20,0% | +1,6 |
C TOTAL | 30,1% | 32,4% | -2,3 | 32,3% | 32,6% | -0,3 |
D | 0,9% | 1,4% | -0,5 | 1,2% | 1,8% | -0,6 |
D-SUV | 4,1% | 2,4% | +1,7 | 4,2% | 2,3% | +1,9 |
D TOTAL | 5,0% | 3,8% | +1,2 | 5,4% | 4,1% | +1,3 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,5% | +0,0 | 0,6% | 0,5% | +0,1 |
E TOTAL | 0,6% | 0,6% | +0,0 | 0,7% | 0,6% | +0,1 |
F-G | 0,1% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,1 |
F-G TOTAL | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
SPORTS | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,0% | 0,2% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,0% | 1,1% | +0,0 | 0,8% | 0,8% | -0,1 |
Μπαίνοντας στις επιμέρους υποκατηγορίες βλέπει κανείς πως το άθροισμα ΑSUV(2,3%), BSUV(23%), CSUV(16,7%), DSUV(4,1%) φτάνει το 50%. Ένας λοιπόν στους δυο αγοραστές στην Ελλάδα, επιλέγει από την κατηγορία των SUV. Αυτό έχει την εξήγησή του στον οικογενειακό άνετο χαρακτήρα τους, τους χώρους και την πρακτικότητα που προσφέρουν. Οι κατασκευαστές δημιουργώντας και διαβλέποντας την τάση προσφέρουν πλέον SUV μικρά, μεσαία, μεγάλα με μικρούς ή μεγαλύτερους κινητήρες.
Ιούλιος 2022 | Ιούλιος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Ιούλιος 2022 |
Ιανουάριος –
Ιούλιος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘22* |
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘21* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 47,9% | 49,8% | -1,9 | 47,1% | 51,8% | -4,7 | 38,0% | 42,2% | -4,1 |
Πετρέλαιο | 18,4% | 15,6% | +2,8 | 14,8% | 18,2% | -3,4 | 17,5% | 21,7% | -4,2 |
Υβριδικά (HEV) | 24,2% | 24,4% | -0,2 | 27,6% | 21,7% | +5,9 | 22,9% | 19,1% | +3,8 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 5,3% | 5,9% | -0,5 | 7,1% | 5,5% | +1,6 | 18,7% | 15,0% | +3,7 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,7% | 1,5% | -0,7 | 0,6% | 1,2% | -0,5 | 2,9% | 2,0% | +0,9 |
Όσον αφορά στο καύσιμο η πτώση της βενζίνης συνεχίζεται, πλέον ούτε ένας στους δυο δεν επιλέγει αυτό το καύσιμο. Το πετρέλαιο έχει σταθεροποιηθεί στο 20% περίπου και τα υβριδικά στο 25% της αγοράς. Τα επαναφορτιζόμενα έπεσαν λίγο καθώς η αγορά περίμενε να ξεκινήσει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης η αγορά τον Ιούλιο έπεσε κατά 15,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας