ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Τράπεζα Πειραιώς, όπως αποκαλύπτει στην τελευταία έκθεσή της για την ελληνική ακτοπλοΐα η XRTC, του Γιώργου Ξηραδάκη, κατέθεσε μόνη της πρόταση εξαγοράς των απαιτήσεων της τράπεζας Alpha Bank στην ΑΝΕΚ, την οποία αποδέχτηκε η Alpha.
Μάλιστα, η έκθεση αναφέρει ότι «η συμφωνία μεταξύ των δύο τραπεζών δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα και δεν έχει υπάρξει ενημέρωση των πιστωτών προς τον όμιλο Attica, βασικό στρατηγικό επενδυτή. Εφόσον επιτευχθεί συμφωνία με τους πιστωτές, η Attica θα πρέπει να επιτύχει συμφωνία και με τους μετόχους της ΑΝΕΚ».
Επισημαίνεται ότι τον Αύγουστο του 2021 ο όμιλος Attica υπέβαλε ένα σχέδιο διάσωσης της ΑΝΕΚ στους πιστωτές της τελευταίας το οποίο προέβλεπε την ανάληψη κάλυψης των αναγκών της ΑΝΕΚ για κεφάλαιο κίνησης.
Το business plan που συνοδεύει την πρόταση της Attica προβλέπει σημαντικό «κούρεμα» των τραπεζικών υποχρεώσεων της ΑΝΕΚ, χωρίς να αγγίζει τις υποχρεώσεις προς τρίτους (προμηθευτές, προείσπραξη εισιτηρίων κ.ά.) καθώς και τις απαιτήσεις από συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης.
Στο επί της αρχής σχέδιο κατανομής του βάρους της εξυγίανσης της ΑΝΕΚ συμφώνησαν οι πιστώτριες τράπεζες Πειραιώς και Alpha Bank.
Τον Δεκέμβριο του 2021 η Intrum, διαχειρίστρια των απαιτήσεων της Πειραιώς, κατέθεσε πρόταση εξαγοράς των απαιτήσεων της τράπεζας Alpha Bank στους υπόλοιπους πιστωτές της ΑΝΕΚ, την τράπεζα Αττικής και την Cross Ocean. Όμως, δεν έγινε αποδεκτή και για τοn λόγο αυτό η Τράπεζα Πειραιώς κατέθεσε πρόταση εξαγοράς.
Ποια είναι η Attica Group
Η Attica Group είναι ο μεγαλύτερος ελληνικός όμιλος επιβατηγού ναυτιλίας. Επίσης, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, είναι ο τρίτος μεγαλύτερος όμιλος στη Μεσόγειο και ανάμεσα στους δέκα μεγαλύτερους της Ευρώπης στον κλάδο του, επισημαίνεται στην έκθεση της XRTC.
Τα πλοία του ομίλου δραστηριοποιούνται σε 2 χώρες, εξυπηρετώντας 62 προορισμούς, εκτελώντας σε ετήσια βάση κατά μέσο όρο πάνω από 13.000 δρομολόγια.
O στόλος του ομίλου με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries» και «Hellenic Seaways» αριθμεί τριάντα (30) πλοία, από τα οποία τα είκοσι (20) είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά, τα εννέα (9) είναι ταχύπλοα και ένα (1) πλοίο είναι φορτηγό – οχηματαγωγό. Όλα τα πλοία του ομίλου είναι ιδιόκτητα, πλην ενός (1) επιβατηγού – οχηματαγωγού που είναι με μακροχρόνια γυμνή ναύλωση, και είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο.
Το καλοκαίρι της τρέχουσας χρήσης 2022 προστέθηκαν στο στόλο του ομίλου τρία υπερσύγχρονα πλοία τύπου Aero Catamaran τα οποία θα δρομολογηθούν στις γραμμές του Αργοσαρωνικού.
Η θέση της εταιρείας στην αγορά
Τα πλοία του ομίλου δραστηριοποιήθηκαν στους κάτωθι γεωγραφικούς τομείς στη χρήση 2021:
- στους Διεθνείς Πλόες, στις γραμμές Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα και Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπάρι με ενδιάμεση προσέγγιση στο λιμάνι της Κέρκυρας κατά τους θερινούς μήνες.
- στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, στις γραμμές Κυκλάδων, Δωδεκανήσων, Πειραιάς – Ηράκλειο Κρήτης, Πειραιάς – Χανιά Κρήτης, Σαρωνικού, Σποράδων, Bορειο-Ανατολικού Αιγαίου και Ραφήνα – Κυκλάδες
Στους Διεθνείς Πλόες, καθώς και στις γραμμές Ηρακλείου και Χανίων, τα δρομολόγια των πλοίων του ομίλου εκτελούνται σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ LINES.
Το μεταφορικό έργο του ομίλου κατά το έτος 2021 συνέχισε να επηρεάζεται από την εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 εξαιτίας της οποίας η Πολιτεία εφάρμοζε, ανάλογα με την εξάπλωσή της, τοπικού ή ευρύτερου χαρακτήρα περιοριστικά μέτρα στην ελεύθερη διακίνηση επιβατών και οχημάτων καθώς και μειωμένο πρωτόκολλο επιβατών στα πλοία.
Πιο συγκεκριμένα, το μεταφορικό έργο το 2021 ανήλθε σε 4,4 εκατ. επιβάτες (3,3 εκατ. επιβάτες το 2020), 0,87 εκατ. Ι.Χ. οχήματα (0,63 εκατ. Ι.Χ. οχήματα το 2020) και 0,37 εκατ. φορτηγά οχήματα (0,34 εκατ. φορτηγά οχήματα το 2020). Τα δρομολόγια των πλοίων για τη χρήση 2021 ανήλθαν σε 12.252 (10.911 τη χρήση 2020).
Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει το 2021 αύξηση του μεταφορικού σε όλες τις κατηγορίες εσόδων, σηματοδοτώντας την σταδιακή επαναφορά προς ομαλοποίηση των εργασιών του ομίλου. Οι επιδόσεις αυτές επιτεύχθηκαν παρά την εφαρμογή περιοριστικών μέτρων και μειωμένου πρωτοκόλλου επιβατών καθ΄ όλη τη διάρκεια του 2021.
Πιο αναλυτικά, η εξέλιξη του μεταφορικού έργου ανά γεωγραφική περιοχή έχει ως ακολούθως:
Στους διεθνείς πλόες, το μεταφορικό έργο των πλοίων Superfast αυξήθηκε σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο κατά 57% στους επιβάτες, κατά 123% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 5% στα φορτηγά οχήματα. Τα δρομολόγια των πλοίων στην Αδριατική μειώθηκαν κατά 1% σε σχέση με τη χρήση 2020.
Το μεταφορικό έργο των πλοίων του ομίλου στην ελληνική ακτοπλοΐα αυξήθηκε σε σχέση με τη χρήση 2020 κατά 33% στους επιβάτες, κατά 34% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 13% στα φορτηγά οχήματα. Τα δρομολόγια των πλοίων αυξήθηκαν κατά 14% σε σχέση με τη χρήση 2020.
Οικονομικά Αποτελέσματα
Στη χρήση 2021 σημειώθηκε αύξηση στον κύκλο εργασιών και στους δύο γεωγραφικούς τομείς που δραστηριοποιείται ο όμιλος, ήτοι στην ελληνική ακτοπλοΐα και στους διεθνείς πλόες, σε σχέση με το 2020. Συνολικά, το 2021, σε σχέση με το 2020, ο κύκλος εργασιών του ομίλου αυξήθηκε σε ποσοστό 20% φτάνοντας τα €347,91 εκατ. από €290,40 εκατ., τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν επίσης σε ποσοστό 20% φτάνοντας τα €37,43 εκατ. από €31,07 εκατ. και τα ενοποιημένα κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν σε ποσοστό 4% φθάνοντας τα €41,96 εκατ. από €40,39 εκατ. το 2020.
Η μέση τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων που κατανάλωσε ο Όμιλος το 2021 αυξήθηκε κατά 32,4% σε σχέση με την χρήση 2020.
Επιπρόσθετα, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους οδήγησε τις ήδη αυξημένες τιμές των καυσίμων σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα, με ακραίες διακυμάνσεις ακόμη και σε ημερήσια βάση. Ενδεικτικά, τον Φεβρουάριο του 2022 η μέση τιμή των καυσίμων που καταναλώθηκαν αυξήθηκε κατά 28% σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2021.
Σημαντικά Γεγονότα της Χρήσης 2021
Στις 28/01/2021 ο όμιλος ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με το ναυπηγείο Brødrene Aa της Νορβηγίας για την κατασκευή τριών (3) υπερσύγχρονων πλοίων τύπου Aero Catamaran τα οποία θα δρομολογηθούν στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, αντικαθιστώντας παλαιότερης τεχνολογίας πλοία του ομίλου στους συγκεκριμένους προορισμούς. Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε €21 εκατ. και καλύφθηκε από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Συγκεκριμένα ο όμιλος προχώρησε στην υπογραφή δανειακής σύμβασης με την Alpha Bank και τον οργανισμό εξαγωγικών πιστώσεων της Νορβηγίας Eksortkreditt Norge AS με την εγγύηση της Norwegian Export Credit Guarantee Agency (GIEK), για την κάλυψη κοινού Ομολογιακού Δανείου μέχρι του ποσού των €14,7 εκατ.,(χρηματοδότηση έως 70% του συνολικού τιμήματος ναυπήγησης και αγοράς των 3 πλοίων.
Τα πλοία δρομολογήθηκαν στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, αντικαθιστώντας παλαιότερης τεχνολογίας πλοία του ομίλου στους συγκεκριμένους προορισμούς.
Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση scrubbers στο Blue Star και στο Blue Star Myconos. Πρόκειται για το τρίτο και τέταρτο κατά σειρά από τα πλοία του ομίλου που έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση scrubbers.
Επιπροσθέτως, ο όμιλος ανακοίνωσε την σύναψη συμφωνίας με την Τράπεζα Πειραιώς για την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου, πενταετούς διάρκειας, ύψους € 55. Τα νέα κεφάλαια ενίσχυσαν σημαντικά τη διαθέσιμη ρευστότητα του ομίλου και θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην επιτάχυνση του επενδυτικού σχεδιασμού του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων ενεργειών για την προσαρμογή στην πράσινη και ψηφιακή οικονομία.
Στις 07/12/2021, ο όμιλος ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της υλοποίησης του αναπτυξιακού στρατηγικού σχεδιασμού του, προχωρά σε περαιτέρω επένδυση στην ελληνική τουριστική βιομηχανία, σε νέους, συμπληρωματικούς της κύριας δραστηριοποίησής του τομείς, με στόχο την αξιοποίηση της ισχυρής δυναμικής του ομίλου στον Ελληνικό τουρισμό. Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος, εξαγόρασε την ιδιοκτήτρια εταιρεία του ξενοδοχείου Naxos Resort Beach Hotel που βρίσκεται στον Άγιο Γεώργιο Νάξου, έναντι τιμήματος € 6,5 εκ., το οποίο χρηματοδοτήθηκε με τραπεζικό δανεισμό.
Στις 14/12/2021 το πλοίο Express Pegasus, επωλήθη με σκοπό την ανακύκλωσή του σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία για την ασφαλή και περιβαλλοντικώς υγιή ανακύκλωση πλοίων, σε μονάδα ανακύκλωσης πλοίων της Τουρκίας, η οποία περιλαμβάνεται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων. Το τίμημα της πώλησης ανήλθε σε US$ 1,12 εκατ.
Από τον Μάρτιο του 2021 ο όμιλος ανακοίνωσε την έναρξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και των Κυκλάδων, με ενδιάμεσες προσεγγίσεις στα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σάμο, Φούρνοι, Ικαρία, Μύκονο, Σύρο και τελικό προορισμό τον Πειραιά.
Σημαντικά Γεγονότα μετά τη λήξη της Χρήσης 2021
Κατά το δίμηνο Ιανουάριος- Φεβρουάριος 2022, το μεταφορικό έργο του ομίλου σημείωσε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες εσόδων. Ειδικότερα, σημειώθηκε αύξηση σε ποσοστό 155,1% στους επιβάτες, 92,7% στα Ι.Χ. οχήματα και 16,4% στα φορτηγά οχήματα, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα . Τα ανωτέρω στοιχεία επιβεβαιώνουν την εκτίμηση ότι επέρχεται σταδιακή ομαλοποίηση των εργασιών του ομίλου στα προ Covid -19 επίπεδα.
Παραδόθηκαν τα 3 νεότευκτα πλοία του ομίλου, Aero 1 Highspeed, Aero 2 Highspeed και Aero 3 Highspeed τα οποία δρομολογήθηκαν στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, για να καλύψουν τις συνδέσεις του Πειραιά με την Αίγινα, το Αγκίστρι, τον Πόρο, την Ύδρα, τις Σπέτσες, την Ερμιόνη και το Πόρτο Χέλι με έως 17 καθημερινά δρομολόγια, αντικαθιστώντας παλαιότερης τεχνολογίας πλοία του Ομίλου στους συγκεκριμένους προορισμούς. Τα πλοία αυτό, όπως και τα αδελφά του, έχουν μέγιστη ταχύτητα 32,2 κόμβων με πλήρες φορτίο, ολικό μήκος 36 μέτρα,πλάτος 9,7 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 150 επιβατών.
Ο όμιλος ανακοίνωσε την απόκτηση από τη θυγατρική Attica Blue Hospitality Μον/πη Α.Ε. («Attica Blue Hospitality»), του 100% των μετοχών της ιδιοκτήτριας εταιρίας του ξενοδοχείου Tinos Beach που βρίσκεται στη θέση Κιόνια Τήνου, έναντι συνολικού τιμήματος €6,5 εκατ. Η χρηματοδότηση του τιμήματος προέρχεται από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Το ξενοδοχειακό συγκρότημα έχει ανεγερθεί σε έκταση συνολικής επιφάνειας 14.500 τ.μ., διαθέτει 180 δωμάτια σε ένα τριώροφο κεντρικό κτίριο με υπόγειο και τρία συγκροτήματα bungalows.
Επισημάνσεις
Η στοχευμένη δραστηριοποίηση στον ξενοδοχειακό κλάδο, διευρύνει την παρουσία της Attica Group στον τουριστικό κλάδο μέσω της παροχής μεγαλύτερου εύρους υπηρεσιών και προϊόντων, ισχυροποιώντας ταυτόχρονα τη χρηματοοικονομική θέση της μέσα από επενδύσεις σε συγγενικούς τομείς που προσφέρουν άμεσες συνέργειες.
H ANEK
Σε λειτουργικό επίπεδο, όπως αναφέρει η έκθεση της XRTC, το 2021 ο όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία (9 πλοία συνολικά) σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα συνεχίστηκε η εκτέλεση δρομολογίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας. Στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής τα πλοία του ομίλου συνέχισαν να εκτελούν συνδυασμένα δρομολόγια κοινοπρακτικά με πλοία της «ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ», ενώ συνεχίστηκε η εκναύλωση ενός πλοίου στο εξωτερικό.
Εκτελώντας τον ίδιο αριθμό δρομολογίων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ο όμιλος της ΑΝΕΚ το 2021 σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 652 χιλιάδες επιβάτες έναντι 497 χιλ. το 2020 (αύξηση κατά 31%), 183 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 115 χιλ. (αύξηση κατά 60%) και 133 χιλ. φορτηγά έναντι 121 χιλ. (αύξηση κατά 10%).
Οικονομικά Αποτελέσματα
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της χρήσης 2021 ανήλθε σε € 150,0 εκατ. έναντι €124,5 εκατ. το 2020, τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε €17,0 εκατ. έναντι €14,8 εκατ. και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου διαμορφώθηκαν σε €7,0 εκατ. το 2021 έναντι €6,8 εκατ. το 2020. Επίσης, τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε ζημιές €3,9 εκατ. το 2021 έναντι ζημιών €4,5 εκατ. το 2020. Τέλος (ενσωματώνοντας μη επαναλαμβανόμενες ζημιές, έκτακτες προβλέψεις και απομειώσεις αξίας πλοίων, συνολικού ποσού €27,8 εκατ.) τα ενοποιημένα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε ζημιές €40,2 εκατ. έναντι ζημιών €14,1 εκατ. το 2020, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε ζημιές €41,7 εκατ. έναντι ζημιών €15,1 εκατ. την προηγούμενη χρήση.
Στις 07.02.2022 τερματίστηκε η ναύλωση του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου Αστερίων II χωρίς να ασκηθεί το δικαίωμα εξαγοράς (purchase option) σύμφωνα με τις από 14.10.2021 και 27.01.2022 πρόσθετες πράξεις ναύλωσης, σε συνέχεια της από 29.09.2021 σχετικής απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας. Ως αποτέλεσμα της αποαναγνώρισης της σύμβασης, προέκυψε μη επαναλαμβανόμενη ζημιά ποσού €15,7 εκατ. που επιβάρυνε τα αποτελέσματα της χρήσης. Με την από 14.10.2021 τροποποίηση της σύμβασης, συμφωνήθηκε ότι στην περίπτωση μελλοντικής πώλησης του πλοίου ή εκναύλωσής του με μακροχρόνια σύμβαση από την πλοιοκτήτρια, η εταιρία, σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους της σύμβασης, αποκτά το δικαίωμα είσπραξης αποζημίωσης ποσού έως €3 εκατ.
Όλα τα πλοία του ομίλου χρησιμοποιούν καύσιμο μικτής περιεκτικότητας σε θείο 0,5%, γεγονός που επιβαρύνει το κόστος καυσίμων. Οι τιμές αγοράς καυσίμων του ομίλου μεσοσταθμικά το 2021 σημείωσαν μεγάλη αύξηση κατά 45% περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ενώ τους πρώτους μήνες του 2022 κυμαίνονται σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα επηρεαζόμενες σημαντικά από την τρέχουσα ενεργειακή κρίση και τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Για την αντιμετώπιση του κινδύνου των υψηλών τιμών καυσίμων ο όμιλος φροντίζει να αναπροσαρμόζει τακτικά την τιμολογιακή του πολιτική ώστε να αντισταθμίσει κατά το δυνατόν την αρνητική επίδραση στα χρηματοοικονομικά του αποτελέσματα και τις ταμειακές του ροές. Το κόστος καυσίμων και λιπαντικών του ομίλου για το 2021 αποτέλεσε το 44% του συνολικού κόστους πωληθέντων έναντι 37% το 2020.
Επισημάνσεις
Ουσιώδης αβεβαιότητα που σχετίζεται με τη συνέχιση της δραστηριότητας (Έκθεση Ορκωτών Λογιστών):
Η εταιρία και ο όμιλος υπέστησαν στη χρήση που έληξε την 31.12.2021 καθαρή ζημία €43,9 εκατ. ευρώ και €40,2 εκατ. αντίστοιχα με αποτέλεσμα τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας και του ομίλου να επιδεινωθούν σημαντικά και να διαμορφωθούν αρνητικά σε €52,4 εκατ. και €-40,5 εκατ. αντίστοιχα. Παράλληλα, το κεφάλαιο κίνησης της εταιρίας και του ομίλου είναι αρνητικό κατά €-265,4 εκατ. και €-256,7 εκατ. αντίστοιχα ενώ υφίστανται ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της Μητρικής προς πιστωτικά ιδρύματα. Επιπλέον, όπως αναφέρεται στη σημείωση (9) επί των εταιρικών και ενοποιημένων χρηματοοικονομικών καταστάσεων, η εταιρία δεν κατάφερε να διασφαλίσει πόρους ή χρηματοδότηση για να ασκήσει συμβατικό δικαίωμα εξαγοράς ναυλωμένου πλοίου με τους ειδικότερους όρους της σύμβασης ναύλωσης με αποτέλεσμα να υποστεί κεφαλαιακή ζημία €15,66 εκατ. από τη διαγραφή της αναπόσβεστης αξίας του πλοίου και του δικαιώματος εξαγοράς αυτού.
Διαβάστε επίσης:
Ακτινογραφία των ακτοπλοϊκών εταιρειών: Αδύνατος κρίκος παραμένει η ΑΝΕΚ – Το σχέδιο διάσωσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γραφείο Προϋπολογισμού Βουλής: Η πάταξη της φοροδιαφυγής φέρνει υπερπλεόνασμα το 2024 – Οι τρεις κίνδυνοι για την οικονομία
- Eυάγγελος Μυτιληναίος: Χρειαζόμαστε δραστικά μέτρα για τη μείωση του ενεργειακού κόστους
- Ταξί: Διετής παράταση στις προθεσμίες με τα όρια ηλικίας απόσυρσης στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης
- ΤτΕ: Αυξημένο πρωτογενές πλεόνασμα στα 7,5 δισ. ευρώ για τον κρατικό προϋπολογισμό