Οι μεγαλύτερες εταιρείες containerships (μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) στον κόσμο ετοιμάζονται να ανακοινώσουν κέρδη για το 2022, τα οποία θα ξεπεράσουν και το περσινό ρεκόρ του +73%, σύμφωνα με νέα πρόβλεψη. Σε αυτό συντείνουν και τα προβλήματα που υπάρχουν σε επίπεδο logistics και εργατικού δυναμικού, τα οποία περιορίζουν τη χωρητικότητα την ώρα που η ζήτηση στις ΗΠΑ για εισαγόμενα προϊόντα παραμένει αμείωτη.

Τα καθαρά κέρδη φέτος θα φτάσουν πιθανότατα τα 256 δισ. δολάρια με βάση στοιχεία από τις 11 εταιρείες που παρακολουθεί ο βετεράνος του κλάδου John McCown, ιδρυτής της Blue Alpha Capital. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 36 δισ. δολάρια από την προηγούμενη εκτίμησή του, τον Απρίλιο, ενώ τα προβλεπόμενα κέρδη είναι περίπου όσο και το ΑΕΠ της Πορτογαλίας. Τα καθαρά κέρδη πέρυσι διαμορφώθηκαν στο ιστορικό υψηλό των 148 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τον McCown.

1

«Αυτές οι αυξήσεις κερδών οφείλονται στις συνεχιζόμενες αυξήσεις των ναύλων στα συμβόλαια που καλύπτουν τη μεγάλη πλειονότητα των φορτίων που διακινούνται πραγματικά με τα πλοία», ανέφερε σε email του. Μπορεί οι τιμές spot να μειώνονται, αλλά αντιπροσωπεύουν μικρό κλάσμα του συνολικού κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων, πρόσθετε ο McCown.

Με τον πληθωρισμό όμως να έχει γίνει ο φόβος και ο τρόμος για όλες τις οικονομίες, από την Αυστραλία μέχρι τη Γερμανία, και με τους πολιτικούς να αναζητούν «αποδιοπομπαίους τράγους» για ό,τι συμβαίνει, ορισμένες κυβερνήσεις έχουν αρχίσει να περνούν από κόσκινο τα κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών.

Ο McCown αναβαθμίζει, παρ’ όλα αυτά, τις προοπτικές για τις εταιρείες μετά από τα καλύτερα του αναμενομένου αποτελέσματα που ανακοίνωσαν για το δεύτερο τρίμηνο μερικές από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες παγκοσμίως, με πιο πρόσφατη περίπτωση την ταϊβανέζικη Evergreen Marine Corp..

Η A.P. Moller-Maersk A/S με έδρα την Κοπεγχάγη, ο «Νο 2» παίκτης παγκοσμίως, ανακοίνωσε αυτόν τον μήνα ότι αναμένει κέρδος ρεκόρ ύψους 31 δισ. δολαρίων το 2022.

Η Hapag-Lloyd, στην πέμπτη θέση, ανακοίνωσε μια τόσο ισχυρή βελτίωση αποτελεσμάτων που πλέον ανταγωνίζεται τη Volkswagen ως η πιο κερδοφόρα εταιρεία της Γερμανίας.

Σύμφωνα με την ανάλυση του McCown, η συνολική τιμολόγηση των εμπορευματοκιβωτίων το δεύτερο τρίμηνο ήταν 2,84 φορές υψηλότερη από τα επίπεδα που ήταν πριν από δύο χρόνια. Η μέση τιμή spot ήταν 4,72 φορές υψηλότερη, ενώ τα συμβόλαια ήταν 2,13 φορές πιο ακριβά.

Η Maersk είπε στις 3 Αυγούστου ότι η μέση τιμή συμβολαίου φέτος αναμένεται να είναι τα 1.900 δολάρια για ένα κοντέινερ 40 ποδιών, ήτοι 500 δολάρια πάνω από αυτό που προσδοκούσε στο τέλος του πρώτου τριμήνου.

«Τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσαν οι ναυτιλιακές δείχνουν ότι οι πελάτες τους προσπαθούν να διασφαλίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους διαπραγματευόμενες μακροπρόθεσμα συμβόλαια», ανέφερε έκθεση της βρετανικής Container Trade Statistics που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα. «Ο φόβος ενδεχόμενης συμφόρησης στην αλυσίδα εφοδιασμού σημαίνει ότι οι εταιρείες επιλέγουν να κινούνται εκ του ασφαλούς αντί να ρισκάρουν μια αγορά spot», εξηγούσε.

Διαβάστε επίσης

Νίκος Τσάκος (ΤΕΝ): Στις 29 Αυγούστου το μέρισμα – Στα 71 πλοία ο στόλος, τα 5 υπό κατασκευή

Hapag-Lloyd: Η αύξηση των ναύλων κατά 80% εκτινάσσει τα κέρδη της