ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Υπουργείο Υποδομών εκτός από τα μεγάλα έργα (οδικά, Επέκταση και νέα Γραμμή Μετρό Αθήνας, διαγωνισμοί για επεκτάσεις της Αττικής Οδού) που σχεδιάζει και υλοποιεί, δοκιμάζει και άλλες εναλλακτικές προκειμένου να λύσει το γόρδιο δεσμό του κυκλοφοριακού χάους στην Αττική και ιδιαίτερα στην Αθήνα. Προς τούτο το Υπουργείο κατέληξε πρόσφατα στον τεχνικό σύμβουλο που θα επιταχύνει τις διαδικασίες ωρίμανσης για τη δημιουργία του Ενιαίου Μητροπολιτικού Συγκοινωνιακού Φορέα Αττικής.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε πρόσφατη απόφαση στη Διαύγεια που υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, η εταιρεία KPMG αναλαμβάνει το ρόλο του συμβούλου για τη δημιουργία του Φορέα με προσφορά ύψους 73.160 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Ο διαγωνισμός βγήκε στον αέρα στα τέλη του περασμένου Ιουνίου και είχε αποσταλεί, επίσης, πρόσκληση στις «Speed Σύμβουλοι Ανάπτυξης» και «Συμβουλευτική Ανάλυσις». Στις 12 Ιουλίου αποσφραγίστηκαν οι προσφορές για το έργο αξίας.
Σημειώνεται πως η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στους δύο μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και το έργο έχει ενταχθεί στο τομεακό πρόγραμμα «Μεταφορές» του ΕΣΠΑ 2021-2027 αξίας 2,2 δισ. ευρώ, με τη συνολική επιλέξιμη δαπάνη να ανέρχεται στα 198,57 εκατ. Ευρώ.
Αναλυτικότερα η δημιουργία του Μητροπολιτικού Φορέα εντάσσεται στον έκτο άξονα του εν λογω τομεακού προγράμματος στον οποίο περιλαμβάνονται εμβληματικά έργα του Υπουργείου, όπως το Μπράλος-Άμφισσα και η παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, που δημοπρατήθηκαν τον περασμένο Φεβρουαρίου, καθώς και παρεμβάσεις για την βελτίωσης των οδικών υποδομών στον Α/Κ Κηφισιάς, κατά μήκος της Λ. Κηφισού μεταξύ άλλων.
Τι αναλαμβάνει ο νέος Σύμβουλος
Η KPMG καλείται κατά τη διάρκεια των δύο μηνών που θα έχει στη διάθεσή της, να αναλύσει την υφιστάμενη κατάσταση και να προχωρήσει στην επιλογή του Ενιαίου Μητροπολιτικού Συγκοινωνιακού Φορέα Αττικής. Ο τελευταίος θα επιφορτιστεί με την ανάληψη των ενεργειών για την βέλτιστη διαχείριση των συγκοινωνιακών προβλημάτων εντός Αττικής.
Πιο συγκεκριμένα, η KPMG για την πρώτη φάση του έργου, ανέλαβε την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και την διερεύνηση των βέλτιστων πρακτικών καλείται να προχωρήσει στα εξής βήματα:
- Συλλογή στοιχείων για το νομικό-ρυθμιστικό πλαίσιο, τις αρμοδιότητες των φορέων και τα στατιστικά για τα κυκλοφοριακά δεδομένα μεταξύ άλλων.
- Θα πραγματοποιήσει συνεντεύξεις και workshops με στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς και με τους συναρμόδιους φορείς, όπως ο ΟΑΣΑ, η Τροχαία, η Περιφέρεια Αττικής και οι Δήμοι.
- Θα εξετάσει τη λειτουργία βέλτιστων πρακτικών από Μητροπολητικούς φορείς σε άλλες χώρες.
- Θα αξιολογήσει την υφιστάμενη κατάσταση και θα εντοπίσει τόσο τα προβλήματα όσο και τις ευκαιρίες.
Το δεύτερο σκέλος της σύμβασης περιλαμβάνει τα απαραίτητα βήματα για την επιλογή του λειτουργικού μοντέλου του φορέα. Αυτά είναι τα εξής:
- Θα εκπονηθούν σενάρια για το λειτουργικό μοντέλο του φορέα βάσει καλών πρακτικών.
- Στη συνέχεια θα γίνει μια πολυκριτηριακή αξιολόγηση των σεναρίων. Αυτά θα αφορούν κατά κύριο λόγο τη στρατηγική στόχευση, τα αναμενόμενα αποτελέσματα, τις αναγκαίες επενδύσεις, τον χρόνο υλοποίησης και το κόστος λειτουργίας.
- Το επόμενο βήμα είναι η οριστικοποίηση του λειτουργικού μοντέλου του φορέα.
- Ακολουθεί το οργανωτικό μοντέλο, δηλαδή η στελέχωση και οι ρόλοι εντός του νέου φορέα.
- Τελευταίο βήμα είναι ο καθορισμός των επόμενων δράσεων και η εξέταση της επιλεξιμότητας τους από το το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Λύση στο κυκλοφοριακό χάος της Αττικής και της Αθήνας
Με τη δημιουργία του Μητροπολιτικού Φορέα το Υπουργείο Υποδομών, επιδιώκει να δώσει καίριες λύσεις στο μείζον κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής και της Αθήνας, το οποίο έχει ενταθεί ιδιαίτερα τα τελευταία έτη.
Το Υπουργείο έχει επισημάνει πως η αυξημένη κινητικότητα των πολιτών οι προκλήσεις που υπάρχουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δημιουργούν σημαντικά προβλήματα, όπως η συμφόρηση, η αύξηση των τροχαίων και η κατανάλωσης ενέργειας και ρύπανσης.
Επιταχυντικό ρόλο στα παραπάνω προβλήματα και ιδιαίτερα σε αυτά που προκύπτουν από τη χρήση ΙΧ, διαδραμάτισε η περίοδος της πανδημίας, καθώς οι πολίτες απέφευγαν τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το μετρό και το τραμ, και στράφηκαν στα δικά τους οχήματα.
Διαβάστε επίσης
Υπουργείο Υποδομών: Στα σκαριά η δημοπράτηση νέου τμήματος στο ΒΟΑΚ
Υπουργείο Υποδομών: Στο τελικό στάδιο το ΣΔΙΤ για το Φράγμα Χαβρία που διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Stoiximan και Stoiximan GBL δίπλα στα παιδιά του Ιδρύματος Γεωργίου και Αικατερίνης Χατζηκώνστα
- ΓΑΙΑΟΣΕ: Ενδιαφέρον από τέσσερα σχήματα για το Επιχειρηματικό Πάρκο στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου
- Μια βίλα με την υπογραφή του Le Corbusier βγαίνει προς πώληση στη Γαλλία
- Οι μισθοί στην Ελλάδα: Τα «ρετιρέ» και οι χαμηλόμισθοι – Πόσα παίρνουν άνδρες και γυναίκες