It’s a cruel, cruel summer για τα Capesizes, αλλά τα πράγματα αλλάζουν – Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών η spot αγορά για τα Capes απέτυχε να συναντήσει τις υπερβολικά αισιόδοξες προσδοκίες που τιμολογούσαν τα futures.

Μία καμπύλη των futures, που ήταν τιμολογημένη με το σκεπτικό ότι όλα θα εξελισσόντουσαν τέλεια, έχει πλέον προσγειωθεί απότομα στην πραγματικότητα, καθώς η μακροοικονομική εικόνα της Κίνας ήταν μακριά από καλή, ενώ οι παράγοντες που οδήγησαν στο εντυπωσιακό ράλι πέρυσι έχουν πλέον διαλυθεί.

1

Δυστυχώς, τα futures των ναύλων (freight futures – FFAs) τείνουν να υπέρ-αντιδρούν και, μ’ έναν εκπληκτικό τρόπο, τείνουν να κοιτούν στο παρελθόν για να βρουν ενδείξεις για το μέλλον.

Παρόλα αυτά, λόγω αυτής της πραγματικότητας, βλέπουμε μία ευκαιρία και πιστεύουμε ότι τώρα είναι η στιγμή να γίνουμε πιο εποικοδομητικοί για το βραχυπρόθεσμο μέλλον του dry bulk.

Πιστεύουμε ότι κατά τη διάρκεια των επόμενων λίγων μηνών, οι spot τιμές των ναύλων θα ανακάμψουν και θα κυμανθούν σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά που τιμολογούν πλέον τα futures. Στην πραγματικότητα, τώρα είμαστε όσο πιο αισιόδοξοι υπήρξαμε μέχρι στιγμής φέτος.

Μία τέτοια πρόβλεψη μπορεί να ακούγεται αντίθετη στο κοινό αίσθημα, με δεδομένη την τρέχουσα κατάσταση στη spot αγορά (η οποία πραγματικά είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από καλή), αλλά ξανά, η κυκλικότητα και εποχικότητα θα πρέπει να είναι φίλες μας, κι έτσι, πιστεύουμε ότι οι spot τιμές των ναύλων πιάνουν πλέον πάτο.

Η οικονομική δραστηριότητα στην Κίνα έχει ρυθμιστεί να αυξηθεί.

Ο πιστωτικός κύκλος στη χώρα αυτή έχει ήδη περάσει από τα κατώτερα επίπεδα και πλέον οι πιστώσεις ξεκάθαρα επεκτείνονται.

Παράλληλα, η Κινεζική αγορά χάλυβα έχει βρεθεί σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα και συνεπώς επίκειται μία αύξηση της παραγωγής.

Παρότι η καθημερινή διακύμανση στις τιμές των ναύλων εξαρτάται πολύ από περιφερειακές ισορροπίες κι έτσι είναι μη προβλέψιμη, αισθανόμαστε ότι η ευρύτερη αγορά σύντομα θα αλλάξει και θα ωθήσει ανάλογα και τους ναυλωτές.

Οι κίνδυνοι παραμένουν αλλά τα τρέχοντα επίπεδα των futures, σε συνδυασμό με το ότι οι μακροοικονομικοί δείκτες στην Κίνα είναι στα χαμηλότερά τους, δικαιολογούν μία αισιόδοξη άποψη για το dry bulk shipping.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).

Διαβάστε επίσης:

Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Λείπει η σπίθα που θα ωθούσε τα ναύλα των Capesize σε πολύ υψηλότερα επίπεδα