ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Σε τροχιά δημοπράτησης έχουν μπαίνουν δύο οδικά ΣΔΙΤ αξίας 694 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα. Πρόκειται για τα οδικά έργα που αφορούν τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη αξίας 419 εκατ. Ευρώ και 275 εκατ. ευρώ έκαστο.
Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας επισημαίνουν στο mononews πως και τα δύο έργα έχουν πάρει το πράσινο φως από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ. Γεγονός και το οποίο σημαίνει, όπως προθέτουν οι ίδιες πηγές, πως οι διαγωνισμοί για τα δύο ΣΔΙΤ θα προκηρυχθούν εντός του 2022. Ενώ μέχρι τα τέλη του ίδιου έτους θα έχει προχωρήσει και η Α’ Φάση των διαγωνισμών, κατά τη διάρκεια των οποίων θα γνωρίζουμε τους πιθανούς μνηστήρες των έργων.
Το επόμενο βήμα που αφορά στη Β’ Φάση των διαγωνισμών αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2023. Η φάση αυτή χωρίζεται σε δύο στάδια. Κατά τη διάρκεια του πρώτου (Β1) θα «κλειδώσουν» τα σχήματα που διεκδικούν τα έργα και θα δούμε κατά πόσο οι μεγάλοι Όμιλοι, δηλαδή ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos θα κινηθούν μόνοι τους ή θα συμμαχήσουν για την επικράτηση στους διαγωνισμούς. Επίσης, οι ενδιαφερόμενοι θα καθορίσουν σε συνεννόηση με την αναθέτουσα αρχή το τελικό οικονομικό και τεχνικό αντικείμενο των έργων.
Στο Β2 Στάδιο των διαγωνισμών τα ενδιαφερόμενα σχήματα θα υποβάλουν τις δεσμευτικές οικονομικές προσφορές τους και στη συνέχεια το Υπουργείο θα καταλήξει στον ανάδοχο του έργου.
Εάν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, οι οποίες μπορεί να προκληθούν λόγω ενστάσεων κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας, τότε είναι εφικτό να γνωρίζουμε τους αναδόχους εντός του 2023 και ενδέχεται τα εργοτάξια να στηθούν εντός του 2024. Σημειώνεται πως η διάρκεια των έργων ανέρχεται στα τέσσερα έτη με αποτέλεσμα και οι δύο οδικοί άξονες να έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2028.
Θεσσαλονίκη-Έδεσσα
Το ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη – Έδεσσα είναι μήκους 80 χιλιομέτρων και αναμένεται να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού έως και κατά 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη- Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη – Σκύδρα, ενώ η απόσταση Θεσσαλονίκη – Έδεσσα θα μειωθεί κατά 10 λεπτά.
Το έργο χωρίζεται σε δύο τμήματα και περιλαμβάνει τις παρακάμψεις Χαλκηδόνας-Γιαννιτσών και το τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα. Ο πλήρης τίτλος του είναι «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και Λειτουργία – Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας».
Καθώς πρόκειται για μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ διάρκειας 30 ετών (τα τέσσερα πρώτα αφορούν την κατασκευή και τα υπόλοιπα τη συντήρηση και τη λειτουργία) οι οδηγοί δε θα καλούνται να πληρώσουν διόδια για τη χρήση του εν λόγω οδικού άξονα.
Υπενθυμίζεται πως το Υπουργείο έχει προκηρύξει πρόσφατα διαγωνισμούς για την ανάδειξη των συμβούλων, οι οποίοι θα βοηθήσουν την αναθέτουσα αρχή του έργου στην ταχύτερη εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης.
Δράμα-Αμφίπολη
Θα κατασκευαστεί ένας οδικός άξονας μήκους 43 χιλιομέτρων που χωρίζεται σε δύο τμήματα (Παλαιοκόμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα), ο οποίος εκτιμάται πως θα αναβαθμίσει τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς τη Βουλγαρία
Το πρώτο τμήμα (Παλαιοκόμη – Μαυρολεύκη) είναι μήκους 30 χιλιομέτρων. Από αυτά τα 16,5 χιλιόμετρα θα αφορούν στην κατασκευή νέων δρόμων, ενώ τα υπόλοιπα 13,5 χιλιόμετρα αφορούν
Το μήκος του δεύτερου τμήματος ( Μαυρολεύκη – Δράμα) ανέρχεται στα 13,5 χιλιόμετρα και χωρίζεται σε τρία υπό-τμήματα (Δράμα – Νέα Σεβάστεια μήκους 2,96 χλμ, Νέα Σεβάστεια – Κουδούνια μήκους 1,96 χλμ και Κουδούνια – Μαυρολεύκη μήκους 8,7 χλμ).
Σημειώνεται πως και για αυτό το έργο το Υπουργείο Υποδομών «τρέχει» διαγωνισμούς για την ταχύτερη δημοπράτησή του, καθώς αναζητά τεχνικούς συμβούλους.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike