Σε τετραψήφιο αριθμό νέων επώνυμων δωματίων στον ξενοδοχειακό χάρτη της πρωτεύουσας μεταφράζεται η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των ξένων hotel operators κι επενδυτών στον ελληνικό τουρισμό. Από το 2017 έως σήμερα, 2002 branded δωμάτια έχουν ξεκινήσει ήδη να λειτουργούν, δυναμικό που θα πολλαπλασιαστεί με τα νέα ανοίγματα σε Ελληνικό, κέντρο και αθηναϊκή ριβιέρα.

Σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε η GBR Consulting, από το 2017 έχουν ανοίξει 71 ξενοδοχεία, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας. Τα νέα καταλύματα αντιστοιχούν στο 20% του συνόλου των αθηναϊκών ξενοδοχείων και 14% των δωματίων. Τα περισσότερα ανήκουν στην κατηγορία των τετράστερων, ενώ σε ό,τι αφορά τα πεντάστερα της Αθήνας, το 1/3 αυτών είναι νέες αφίξεις.

Εξάλλου, τα τετράστερα είναι ακόμη πρωταγωνιστές στο δυναμικό της πρωτεύουσας. Από 60 που ήταν το 2017 έφτασαν τα 90 φέτος, χάρη στο θετικό ισοζύγιο των νέων ξενοδοχείων: 26 άνοιξαν και 8 έφυγαν από χάρτη. Και τα πεντάστερα πάντως αυξήθηκαν από 24 σε 34, με αποτέλεσμα σήμερα η Αθήνα να μετρά 5.539 δωμάτια τεσσάρων αστέρων και 7.101 πεντάστερα.

Επώνυμο το 1 στα 5 ξενοδοχεία – καινούρια τα μισά δωμάτια

Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν είναι ψηλά στη λίστα των χωρών με τα περισσότερα επώνυμα καταλύματα, την τελευταία πενταετία 2002 – νέα ή ανακαινισμένα – δωμάτια υπό διεθνή brand επιχειρούν να αλλάξουν αυτή την κατάταξη. Από αυτά, τα μισά είναι πεντάστερα, το 26% τετράστερα και το 14% τριάστερα. Αυτή την ώρα, το 1 στα 5 δωμάτια ξενοδοχείων σε ολόκληρη την Αθήνα, φέρουν επωνυμία διεθνούς hotel operator. Παρόλα αυτά, μόλις το 8% των αθηναϊκών ξενοδοχείων είναι μέρος μιας διεθνούς αλυσίδας ξενοδοχείων.

Τα επώνυμα ξενοδοχεία που προστέθηκαν την ίδια περίοδο είναι το Academia of Athens στην Ακαδημίας, λιβανέζικη επένδυση στην οποία έκανε το ντεμπούτο της η Autograph Collection της Marriott, το Athens Capital της Λάμψα στο Σύνταγμα με το brand Mgallery της Accor, το Dave Red της Brown Hotels στα παλιά γραφεία του ΚΚΕ στη Βερανζέρου, το πρώτο Ibis Styles της Accor στη Βουλιαγμένης, στα παλιά γραφεία της Ελευθεροτυπίας, το Moxy της Marriott, επένδυση της Dimand στην Ομόνοια, το Selina στην Πλατεία Θεάτρου και το Wyndham Athens Residences στο Μεταξουργείο.

Επιπλέον 7 υφιστάμενες μονάδες απέκτησαν διεθνή μπράντα: το Athens Marriott του ομίλου Χανδρή, το παλιό Ακροπόλ που φέρει το σήμα της Brown, όπως και τα Kubic House και Lighthouse Athens στην Ομόνοια, το Grand Hyatt που πήρε τη θέση του Ledra Marriott και δύο ξενοδοχεία της Convo hotels σε Καλλιθέα και Νέο Κόσμο. Σημειωτέον ότι εκτός ακτίνας των ερευνητών βρίσκονται το Four Seasons του Αστέρα, το Dolce Attica Riviera της Wyndham στη Βραυρώνα και το Evereden της Vincci στην Ανάβυσσο.

Στην αντίθετη πλευρά, από 8 ξενοδοχεία κατέβηκε η ταμπέλα της διεθνούς επωνυμίας από το 2017. Παράδειγμα, η αμερικανική Best Western διέθετε 8 μονάδες στην Αθήνα, αλλά μόλις μία στον Λυκαβηττό σήμερα. Κλειστό είναι και το Hilton, ωστόσο θα επιστρέψει με το brand του Conrad (όνομα του ιδρυτή της αλυσίδας) το 2024.

Εκτός από το Conrad, λοιπόν, check in στην Αθήνα κάνουν τα δύο νέα ξενοδοχεία της Radisson, το Radisson Individuals στη Βουκουρεστίου και τα διαμερίσματα Radisson Red στη Μητροπόλεως, το Hilton Curio Collection στο Πεντελικόν της Κηφισιάς που ανακαινίζει ο ομογενής επιχειρηματίας Δουζόγλου, το NYX της ισραηλινής Fattal στο παλιό Esperia, το One & Only Aesthesis από τη Grivalia στα Αστέρια Γλυφάδας και τα δύο επώνυμα ξενοδοχεία της ΤΕΜΕΣ στο Ελληνικό, των οποίων ο operator ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί.

Τέσσερα deals σε ένα μήνα

Πάντως, δεν είναι μόνο η «επέλαση» των διεθνών αλυσίδων που δείχνει τον φρενήρη ρυθμό των επενδύσεων στον τουρισμό. Μόνο τον Ιούλιο έτρεξαν τέσσερα σημαντικά deals. Το τετράστερο Village Resort & Waterpark της Χερσονήσου βγήκε σε πλειστηριασμό και κατέληξε στην εταιρεία της Μαρίτας Καράτζη, δύο χρόνια μετά την απόκτηση του πεντάστερου σήμερα Sentido Unique Blue Resort από τον όμιλο AKS.

Μία μέρα μετά το ΤΑΙΠΕΔ παρέδωσε κι επίσημα το Ξενία Κύθνου στους Ισραηλινούς Michal και Avraham Ravid για 99 χρόνια. Οι επενδυτές θα αναβιώσουν τα βασιλικά λουτρά που σχεδιάστηκαν μετά από επιθυμία της Βασίλισσας Αμαλίας στο νησί, ενώ από το έργο των 25 εκατομμυρίων θα προκύψουν πολυτελείς βίλες, σουίτες κι ένα δημόσιο πάρκο.

Χέρια άλλαξε και το 381 δωματίων Club Med Gregolimano της Εύβοιας, το οποίο πέρασε από την κινεζική Fosun στη γαλλική Hova Hospitality. Το τετράστερο θα επεκταθεί με προϋπολογισμό 20 εκατομμυρίων από τους επενδυτές που ελέγχουν 125 assets 1,3 δισεκατομμυρίων. Τέλος, η ξενοδοχειακή θυγατρική της Attica πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό της το Tinos Beach, ξενοδοχείο του Θανάση Μαρτίνου, έναντι 6,5 εκατομμυρίων, έξι μήνες μετά την εξαγορά του Naxos Resort Beach Hotel.

Διαβάστε επίσης

Βασίλης Τσιάρτας: Εκποιείται η πολυτελής κατοικία στην Καλογρέζα