ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην πραγματικότητα, αυτή είναι η ενδέκατη από τις δώδεκα μονάδες υψηλής τεχνολογίας που ανέθεσε ο όμιλος Grimaldi στο κινεζικό ναυπηγείο Jinling στο Nanjing.
Χάρη στο μοναδικό σχεδιασμό τους, τα πλοία GG5G δεν είναι μόνο οι μεγαλύτερες μονάδες ro-ro στον κόσμο για θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων, αλλά και οι πιο φιλικές προς το περιβάλλον.
Το Eco Adriatica φέρει ιταλική σημαία, έχει μήκος 238 μέτρα και πλάτος 34 μέτρα, έχει ολική χωρητικότητα 67.311 τόνους και ταχύτητα πλεύσης 20,8 κόμβους.
Η χωρητικότητα φορτίου των επτά καταστρωμάτων του, δύο εκ των οποίων κινητά, είναι διπλάσια από εκείνη της προηγούμενης κατηγορίας πλοίων ro-ro που χρησιμοποιούσε ο όμιλος Grimaldi για τη μεταφορά εμπορευμάτων μικρής εμβέλειας: το πλοίο μπορεί στην πραγματικότητα να μεταφέρει 7.800 γραμμικά μέτρα, που ισοδυναμεί με περίπου 500 ρυμουλκούμενα και 180 αυτοκίνητα.
Ωστόσο, η αύξηση της χωρητικότητας δεν επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου, χάρη στην υιοθέτηση πολυάριθμων εξαιρετικά καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων που βελτιστοποιούν την κατανάλωση καυσίμου και τις επιδόσεις του πλοίου: στην πραγματικότητα, με την ίδια ταχύτητα, το Eco Adriatica καταναλώνει την ίδια ποσότητα καυσίμου σε σύγκριση με σε πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς, και επομένως είναι σε θέση να μειώσει στο μισό τις εκπομπές CO 2 ανά μεταφερόμενη μονάδα.
Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους κινητήρες τελευταίας γενιάς και μονάδα καθαρισμού καυσαερίων για τη μείωση των εκπομπών θείου και σωματιδίων.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού του στο λιμάνι, το Eco Adriatica είναι σε θέση να εξαλείψει τις εκπομπές του χρησιμοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται από μέγα μπαταρίες λιθίου συνολικής ισχύος 5 MWh.
Τα τελευταία επαναφορτίζονται κατά τη διάρκεια της πλοήγησης χάρη σε γεννήτριες άξονα και 350 m 2 ηλιακών συλλεκτών.
«Δεν αρκεί να μιλάμε για οικολογική μετάβαση: η αλλαγή πρέπει να εφαρμοστεί και ο Όμιλός μας το κάνει κάνοντας τον στόλο του όλο και πιο σύγχρονο, αποδοτικό και βιώσιμο», δήλωσε ο Εμμανουέλε Γκριμάλντι, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. «Με πλοία όπως το Eco Adriatica και τις αδελφές του μονάδες της κλάσης GG5G, συμβάλλουμε συγκεκριμένα στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των θαλάσσιων μεταφορών στην Ευρώπη».
Διαβάστε επίσης:
Γκριμάλντι: Να έχουμε το θάρρος να επενδύσουμε κοιτάζοντας το μέλλον
Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου ο Εμμανουέλε Γκριμάλντι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ