Ο νεαρός φέρελπις Βρετανός της Mercedes, κατάφερε να σημειώσει την 1ηpole της καριέρας του στην F1, κάνοντας τη μεγάλη έκπληξη.

H βροχή που ξέπλυνε την πίστα στις ελεύθερες δοκιμές (ταχύτερος ο Λατίφι με τη Williams) άλλαξε τα δεδομένα και τις ισορροπίες. Οι κατατακτήριες δοκιμές ξεκίνησαν με 22 βαθμούς στο οδόστρωμα και αρκετό κρύο στον αέρα, συνθήκες καθόλου τυπικές για την εποχή.

1

Στο Q1 υπήρχαν ακόμη κάποια σημεία της πίστας με υγρασία. Η αντίστροφη μέτρηση των 18 λεπτών ξεκίνησε με βαριά σύννεφα να σκιάζουν την πίστα. Όλοι οι οδηγοί έβαλαν την μαλακή γόμα της Pirelli(C4) με το κόκκινο σιρίτι. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Τσουνόντα, Γκασλί με AlphaTauri, οι Άλμπον, Λατίφι με Williamsκαι ο Σεμπάστιαν Φέτελ με την AstonMartin. OΓερμανός προχτές ανακοίνωσε την αποχώρησή του στο τέλος της χρονιάς. Ευχάριστη έκπληξη η παρουσία και των δυο οδηγών της αναβαθμισμένης Haasστο Q2.

Το ξεκίνημα του Q2 είχε πολλά μπλοκαρίσματα τροχών δεικνύοντας την κατάσταση της «ξεπλυμένης» πίστας το κράτημα της οποίας μεταβάλλονταν. Ήταν σαφές πως οι Mercedesπατούσαν καλά σε αντίθεση με τις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές. Ο μεγάλος χαμένος της διαδικασίας ήταν ο Σέρτζιο Πέρεζ με τη RedBullπου βρέθηκε εκτός την τελευταία στιγμή. Ο Μεξικάνος οδηγός βρήκε στο διάβα του στην τελευταία προσπάθεια τη Haasτου Μάγκνουσεν αυτό πιθανόν του κόστισε σε χρόνο. Εκτός του Πέρεζ από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν οι δυο Haas, ο Ζου με την AlfaRomeoκαι ο Στρολ με την άλλη AstonMartin.

Στο Q3 πέρασαν οι δυο Ferrari, οι δυο Mercedes, οι δυο McLaren, οι δυο Alpine, ο Φερστάπεν με την RedBullκαι ο Μπότας με την AlfaRomeo. Στην πρώτη προσπάθεια ο Σάινθ σημείωσε έναν πολύ καλό χρόνο με 1:17.505. Αντίθετα οι Λεκλέρκ, Φερστάπεν δεν κατάφεραν να αποφύγουν λάθη και μπλοκαρίσματα, αυτό τους έριξε πιο πίσω ιδιαίτερα τον Ολλανδό πρωταθλητή. Ο Φερστάπεν είχε μπλοκάρισμα και έντονη υποστροφή στη στροφή 2. Αντίθετα ο Ράσελ με πατημένα ελαστικά πέτυχε έναν καλό γύρο που τον έφερε δεύτερο προς στιγμή.

Στη δεύτερη προσπάθεια ο Φερστάπεν ακούστηκε να διαμαρτύρεται για έλλειψη ισχύος. Ο Σάινθ βελτίωσε το χρόνο του, αλλά ο Ράσελ ήταν αυτός που για 44 χιλιοστά του δευτερολέπτου πέτυχε την καλύτερη επίδοση παίρνοντας έτσι την poleσε GPF1 για πρώτη φορά στην καριέρα του: «Χτες ήταν πιθανότατα η χειρότερη Παρασκευή της σεζόν. Ο τελευταίος γύρος ήταν σπουδαίος. Πρέπει να κατανοήσουμε πως το πετύχαμε αυτό. Έχουμε καλό ρυθμό αγώνα και θα το προσπαθήσουμε». Από την πλευρά του ο Σάινθ που έχασε την poleπάνω στο νήμα, σημείωσε: «Ένιωθα ότι έχω το ρυθμό για την pole. Την έχασα με μερικά μικρά γλιστρήματα στο τρίτο μέρος της πίστας. Έχουμε το ρυθμό η διαχείριση ελαστικών θα παίξει καθοριστικό ρόλο αύριο. Είναι άγνωστος ο ρυθμός που μπορεί να κρατήσει η Mercedes». Ο Λεκλέρκ συμπλήρωσε: «Είχα πρόβλημα με τα ελαστικά, να τα φέρω στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας. Είμαι σίγουρος ότι το μονοθέσιο έχει την ταχύτητα θα τα πάμε καλύτερα την Κυριακή».

O Ράσελ πήρε το τρόπαιο της pole από τον Τομ Κρίστενσεν, πολυνίκη στους αγώνες αντοχής.

Είναι σαφές ότι η σημερινή pole κρίθηκε στο ποιος κατόρθωσε να κρατήσει τα ελαστικά του σε τόσο χαμηλή θερμοκρασία οδοστρώματος εντός του βέλτιστου παραθύρου θερμοκρασιακής λειτουργίας.

Η σημερινή κατάταξη είναι:

Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για αύριο στις 16:00 ώρα Ελλάδος. Μια ώρα νωρίτερα στις 15:00 στο InstagramLive με τον Πάνο Σεϊτανίδη που βρίσκεται στο Ουγγαρόρινγκ θα σχολιάσουμε όλα τα τελευταία νέα πριν τον αγώνα.

Διαβάστε επίσης:

F1 Ουγγαρία: Ταχύτερες οι Ferrari στα ελεύθερα