ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Ζήτημα ημερών είναι να υπογραφεί το δημόσιο έργο Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) σύμφωνα με πηγές του Ελλάκτωρ, ο οποίος είναι ο ανάδοχος του έργου. Την ίδια στιγμή προχωρούν οι διαδικασίες για το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη στο οποίο έχει επικρατήσει η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Ελλάκτωρ, με την πρώτη, όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς, να κατέχει το ρόλο του ηγέτη στο σχήμα.
Σχετικά με τα δύο έργα η αξία τους ανέρχεται στα 547 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση τους ολοκληρώθηκε κατά το Α΄ Τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ οι προσωρινοί ανάδοχοι είχαν ανακοινωθεί έως τα τέλη Μαΐου.
Γεγονός και το οποίο αποδεικνύει τη σπουδή με την οποία το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «έτρεξε» τους διαγωνισμούς, αλλά και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, καθώς μέχρι τα τέλη του έτους αναμένεται να έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις και να στηθούν και τα εργοτάξια. Επίσης, αρκετά πιθανό είναι τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2027, όπως δηλαδή, επιδιώκει η ηγεσία του Υπουργείου.
Σημειώνεται πως ο ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο υπό δημοπράτηση οδικό έργο σε όλη την Ευρώπη, καθώς αφορά σε οδικό άξονα μήκους 194 χιλιομέτρων και η συνολική αξία του έργου εκτιμάται στα 1,6 δισ. ευρώ.
Μαζί με τα δύο τμήματα που οδεύουν προς τη συμβασιοποίησή τους, δημοπρατείται και η παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο. Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση τρέχει από το 2016 και προ ολίγων ημερών ανακοινώθηκε πως εισέρχεται στο Β’ Στάδιο, δηλαδή τις διαπραγματεύσεις για το τελικό τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου και εν συνεχεία την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Υπενθυμίζεται πως ενδιαφέρον για το έργο αξίας 1,1 δισ. ευρώ έχουν δείξει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ, η ΑΒΑΞ και η γαλλική Vinci.
Ακόμα ένα κολλημένο έργο που ξεμπλόκαρε και υλοποιείται
Ο ΒΟΑΚ είναι ένα από τα έργα που αποτέλεσαν σημαντικό στοίχημα για τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή, και τον Υφυπουργό Γιώργο Καραγιάννη, όταν ανέλαβαν την ηγεσία του Υπουργείου. Ο ΒΟΑΚ, όπως έχουν επισημάνει, τόσο ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, όσο και Υφυπουργός Γ. Καραγιάννης είναι ένα όνειρο δεκαετιών που έγινε πραγματικότητα εντός τριών χρόνων.
Μάλιστα, ο Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας πριν από δύο ημέρες σε τηλεοπτική εκπομπή επισήμανε πως είναι εβδομάδα εξελίξεων για το ΒΟΑΚ και πρόσθεσε πως τα εργοτάξια για το Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη θα στηθούν εντός του φθινοπώρου, ενώ προχωρούν και οι διαδικασίες για τη συμβασιοποίηση του ΣΔΙΤ.
Επιπλέον, προχθές ο Υφυπουργός στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού έργου πρόσθεσε:
«Πρόκειται για ένα έργο που μέσα σε λίγους μήνες δημοπρατήθηκε, ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε ομαλά και συμβασιοποιείται και ξεκινά».
Ενώ για το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη δήλωσε:
«Στο τελευταίο τρίμηνο του έτους τηρώντας τις δεσμεύσεις μας και το αρχικό χρονοδιάγραμμα που είχαμε θέσει για τη διαγωνιστική διαδικασία το έργο θα συμβασιοποιηθεί επίσης»
‘Αγιος Νικόλαος-Νεάπολη
Πρόκειται για το δημόσιο έργο του ΒΟΑΚ αξίας 187 εκατ. Ευρώ, το οποίο δημοπρατήθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου με τον Όμιλο Ελλάκτωρ να αναδεικνύεται στις αρχές Μαρτίου ως προσωρινός ανάδοχος.
Ο Όμιλος Ελλάκτωρ μέσω της θυγατρικής του ΑΚΤΩΡ έδωσε την καλύτερη προσφορά, η οποία ανήλθε στο 7,1%. Το έργο διεκδίκησε, επίσης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με έκπτωση ύψους 4,5%, και οι Όμιλοι ΑΒΑΞ και Mytilineos, οι προσφορές των οποίων κινήθηκαν κοντά στο 4%.
Το έργο αφορά στο ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ μήκους 14,5 χιλιομέτρων και ο ανάδοχος θα αναλάβει να μετατρέψει το εν λόγω τμήμα σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με τη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάμενου τµήµατος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος σε οδική αρτηρία με λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση.
Στόχος του Υπουργείου, ο οποίος είναι εφικτός, είναι τα έργα να έχουν ξεκινήσει προς τα τέλη του 2022 και χρειαστούν τρία έτη για να ολοκληρωθεί το έργο. Γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι το νέο τμήμα θα είναι έτοιμο εντός του 2026.
Χερσόνησος-Νεάπολη
Το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη αξίας 360 εκατ. Ευρώ δημοπρατήθηκε στα τέλη Ιανουαρίου με την Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat να υποβάλει τη μοναδική προσφορά, ενώ αναδείχθηκε επίσημα ως προσωρινός ανάδοχος στις 18 Μαΐου.
Σύμφωνα με πληροφορίες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ηγετικό ρόλο στο σχήμα καθώς το ποσοστό συμμετοχής της ανέρχεται στο 55%, ενώ η Intrakat συμμετέχει κατά 25% και η Ελλάκτωρ κατά 20%.
Το έργο αφορά στην κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία του οδικού δικτύου μήκους 22,5 χιλιομέτρων από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη. Για την κατασκευή του έργου εκτιμάται πως θα χρειαστούν τέσσερα έτη, ενώ θα ακολουθήσει 26ετής περίοδος λειτουργίας και συντήρησης. Επομένως, ο νέος σύγχρονος οδικός άξονας της Κρήτης αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί από τα τέλη του 2026 ή εντός του 2027.
Διαβάστε επίσης
Καραγιάννης για ΒΟΑΚ: Σε τρία χρόνια κάναμε πράξη ένα όνειρο 10ετιών για την Κρήτη
ΒΟΑΚ: Προχωρά το έργο αξίας 1,6 δισ. ευρώ που θα κατασκευάσουν και διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι
ΒΟΑΚ: Ανοίγει ο δρόμος για την Β’ Φάση του Διαγωνισμού στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1