ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
«Μαχαίρι» έπεσε στην εστίαση από τους καταναλωτές που κόβουν δαπάνες για να τα βγάλουν πέρα.
Παρά το γεγονός ότι η ζωή έχει επιστρέψει στην κανονικότητά της με εξόδους και βόλτες ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν ότι η εστίαση χάνει πελάτες γεγονός που δείχνει τη δυσκολία που έχουν οι καταναλωτές για να τα βγάλουν πέρα με τα πάγια έξοδά τους.
Ανεβάζουν τις τιμές και οι καταναλωτές κόβουν ακόμη περισσότερο την έξοδο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στην κατοχή του το mononews.gr από έρευνα της ΓΣΕΒΒΕ που θα δημοσιευτεί σήμερα για το 52,9% των επιχειρήσεων ο αριθμός των πελατών έχει μειωθεί το πρώτο εξάμηνο ενώ για περισσότερες από έξι στις δέκα επιχειρήσεις έχει μειωθεί ο αριθμός των παραγγελιών σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο.
Οκτώ στις δέκα έχουν αυξήσει τις τιμές
Την ίδια ώρα οι επιχειρήσεις του κλάδου που δεν πρόλαβαν να ανακάμψουν από τα παρατεταμένα lockdown είναι σήμερα αντιμέτωπες με συσσωρευμένα χρέη και αυξημένα λειτουργικά κόστη που τις υποχρεώνουν να ανεβάζουν τις τιμές.
Ειδικότερα, σχεδόν μία στις δύο επιχειρήσεις του δείγματος (49,4%) έχουν αυξήσει τις τιμές τους έως και 10%, περισσότερες από 4 στις 10 επιχειρήσεις (43,9%) έχουν αυξήσει τις τιμές από 11% έως 20%, ενώ μόλις το 6,7% των επιχειρήσεων του δείγματος αύξησε τις τιμές περισσότερο από 20%.
Ωστόσο το 16,8% των επιχειρήσεων του δείγματος δεν έχουν μεταβάλει τις τιμές τους κατά το ίδιο διάστημα.
Όπως προκύπτει από την έρευνα οι τιμές πώλησης αγαθών και υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 10,7% μεσοσταθμικά με τετραπλάσια την αύξηση του λειτουργικού κόστους.
Σε σχέση με το επόμενο διάστημα, περισσότερες από 1 στις 2 επιχειρήσεις του δείγματος (55,4%) δήλωσαν ότι θα αυξήσουν τις τιμές τους μέχρι το τέλος του 2022, έναντι μόλις του 13,2% που δήλωσε πως θα τις διατηρήσει σταθερές. Επιπλέον, το 31,4% των επιχειρήσεων δεν γνωρίζει εάν θα μεταβάλει τις τιμές του το επόμενο διάστημα.
Ψαλίδισμα δαπανών σε λιανεμπόριο και σούπερ μάρκετ
Το ψαλίδισμα των δαπανών από την πλευρά των καταναλωτών δεν αφορά μόνο την εστίαση. Κόβουν και από το λιανεμπόριο αλλά και τα σούπερ μάρκετ. Όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα του ΣΕΛΠΕ και του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι θα περιορίσει τα ψώνια του στο επόμενο εξάμηνο για να πληρώσει τους λογαριασμούς ρεύματος. Η αρνητική επίδραση του κόστους ενέργειας στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών είναι εμφανής, καθώς το 53% των καταναλωτών θα περιορίσει τις δαπάνες στην αγορά προϊόντων, ενώ θα αυξήσει τις δαπάνες για λογαριασμούς.
Πρακτικά, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές περικόπτουν αγορές προϊόντων και υπηρεσιών για να πληρώσουν το κόστος ενέργειας και καυσίμων. Η ίδια εικόνα υπάρχει και στα σούπερ μάρκετ όπου η ζήτηση είναι μειωμένη και η οριακή αύξηση του τζίρου που καταγράφεται στο πρώτο εξάμηνο οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στις ανατιμήσεις των προϊόντων.
Διαβάστε επίσης
Τέλος στις ενδιάμεσες εκπτώσεις – Ο Άδωνις ικανοποίησε ένα πάγιο αίτημα των εμπόρων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου: Με red flags και ερωτήματα για τον ΑΔΜΗΕ η προκαταρκτική αξιολόγηση
- Πόλεμος Σίψα (ΕΚΤΕΡ) με Μιτζάλη (ΑΒΑΞ) σε δύο μέτωπα
- Φάρμα Κουκάκη: Το ρεκόρ πωλήσεων και οι νέες πράσινες επενδύσεις
- Αντώνης Λυμπέρης: Ο bon vivant «βασιλιάς» των περιοδικών life style που όρισε την αισθητική επί μια 20ετία