ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Η ΕΛΙΖΑ ξεκίνησε τη λειτουργία της τηλεφωνικής γραμμής ΕΛΙΖΑ 10454 στις αρχές Ιουλίου με σκοπό να βοηθήσει εργαζόμενους που βρίσκονται κοντά σε παιδιά, που αντιλαμβάνονται ή υποψιάζονται ότι ένα παιδί παραμελείται ή και κακοποιείται ψυχικά, σωματικά, σεξουαλικά.
Η τηλεφωνική γραμμή ΕΛΙΖΑ 10454 θέλει να προστατεύσει παιδιά, προσφέροντας πλαισίωση στους καλούντες, λύνοντας απορίες αναφορικά με νομικά και διαδικαστικά θέματα αναφορών περιστατικών παραμέλησης ή/και κακοποίησης.
Επίσης προσφέρει ψυχολογική ενδυνάμωση για τη διερεύνηση ενός περιστατικού με υποψία παραμέλησης ή και κακοποίησης και ψυχολογική στήριξη για την ορθή αντιμετώπιση και ενδεχόμενη αναφορά του περιστατικού.
Υπηρεσίες της γραμμής ΕΛΙΖΑ
Ψυχολογική υποστήριξη και καθοδήγηση
Οι άνθρωποι που αλληλοεπιδρούν με παιδιά, κυρίως από την επαγγελματική τους θέση -εκπαιδευτικοί, γιατροί, νοσηλευτές, φροντιστές, βρεφονηπιαγωγοί -είναι πολλαπλά επιβαρυμένοι, με πρόσθετη ευθύνη την προστασία του παιδιού και την ίδια στιγμή, του οργανισμού στον οποίο εργάζονται αλλά και του επαγγελματικού θεσμού που εκπροσωπούν.
Ο άνθρωπος που βρίσκεται κοντά σε παιδιά, είτε ως επαγγελματίας, όπως εκπαιδευτικός, προπονητής, γιατρός, είτε και ως εθελοντής, όπως ομαδάρχης σε κατασκήνωση, και καλεί στη ΓΡΑΜΜΗ ΕΛΙΖΑ 10454, πλαισιώνεται προσωπικά για να μπορέσει καταρχάς να διαχειριστεί τις δικές του σκέψεις, αμφιβολίες, δράσεις, αντιδράσεις αλλά και για να μπορέσει να αποφασίσει με ποιον τρόπο θα ανταποκριθεί στο περιστατικό που τον απασχολεί.
Οι επαγγελματίες που χειρίζονται τη ΓΡΑΜΜΗ ΕΛΙΖΑ 10454, με τις γνώσεις και την εμπειρία τους, προσφέρουν καθοδήγηση στη διαχείριση του περιστατικού του παιδιού και του άμεσου περιβάλλοντός του
Καθοδήγηση σχετικά με διαδικαστικά νομικά ζητήματα (εφαρμογή πρωτοκόλλων, διαδικασία και φορείς για την αναφορά, ειδικές περιπτώσεις διαχείρισης φερόμενων περιστατικών από επαγγελματίες)
Για τις επώνυμες και ανώνυμες αναφορές δίνονται κατευθυντήριες οδηγίες στο άτομο που καλεί για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να υποβάλει την αναφορά του για κάποιο περιστατικό με υποψία κακοποίησης παιδιού, καθώς και τα ονόματα και στοιχεία των φορέων, στους μπορεί να απευθύνει την αναφορά του.
Στους καλούντες παρέχεται συμβουλευτική, σε σχέση με την εφαρμογή των Πρωτοκόλλων που εφαρμόζονται «συγκεκριμένα» (in concreto), στις διαφορετικές περιπτώσεις διαχείρισης περιστατικών με υποψία κακοποίησης, ανάλογα με τη μορφή της κακοποίησης.
Οι επαγγελματίες της ΓΡΑΜΜΗΣ ΕΛΙΖΑ 1045, παρέχουν στους καλούντες βασικές κατευθυντήριες αρχές, σχετικά με ειδικά προβλεπόμενες διαδικασίες, όπως ορίζονται με νόμο, για ειδικές κατηγορίες επαγγελματιών, όπως για παράδειγμα, ο ρόλος του εκπαιδευτικού σε σχέση με το Ν. 3500/2006 για την ενδοοικογενειακή βία, κ.ά., αποσαφηνίζοντας έτσι και την «υποχρεωτικότητα» των αναφορών σε ορισμένες περιπτώσεις.
Ώρες λειτουργίας
Καθημερινά, Δευτέρα – Παρασκευή, 10:00 – 20:00
Διαβάστε επίσης:
Επαληθεύονται οι προβλέψεις για αύξηση των θανάτων – Αυξάνονται εισαγωγές και διασωληνώσεις
Πόσο επικίνδυνες είναι για τα παιδιά οι ψείρες της θάλασσας