Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της VesselsValue, απομένουν περίπου 160 ημέρες για την έναρξη ισχύος του EEXI – Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης για τα Υπάρχοντα Πλοία που εγκρίθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) το 2021 και περισσότερο από το 75% των δεξαμενοπλοίων, των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις αυτού του δείκτη.

Όσον αφορά την τεχνολογία, όλα τα υπάρχοντα πλοία 400 GT και άνω υποχρεούνται να πραγματοποιήσουν την πρώτη ετήσια, ενδιάμεση ή ετήσια επιθεώρηση το 2023.

Σύμφωνα με την έκθεση, «όλοι οι τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας αντιμετωπίζουν τον μετασχηματισμό της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές και μόνο οι κανονισμοί EEXI θα φέρουν αμέτρητες προκλήσεις στους πλοιοκτήτες, τους φορείς εκμετάλλευσης και τους οικονομικούς επενδυτές».

O Simon Hodgkinson επικεφαλής του Western P&I Club, τόνισε ότι ο EEXI είναι «ένας από τους πιο σημαντικούς ναυτιλιακούς κανονισμούς που προτάθηκαν τόσα χρόνια» και θα μπορούσε να οδηγήσει σε «θεμελιώδεις αλλαγές σε ολόκληρο τον κλάδο».

Ο S. Hodgkinson τόνισε επίσης ότι οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να γνωρίζουν τα αντίστοιχα πρότυπα που παρέχει η EEXI το συντομότερο δυνατό για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση των πλοίων. Ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί ότι η διαδικασία συμμόρφωσης και όσο το δυνατόν πιο ομαλή μετάβαση είναι να ξεκινήσουν οι πλοιοκτήτες τον προγραμματισμό το συντομότερο δυνατό».

Τι είναι ο EEXI (Energy Efficiency Existing Ship Index);

Η συμμόρφωση με τα νέα μέτρα του ΙΜΟ πρέπει να γίνει έως την 1η Ιανουαρίου 2023

Τα νέα υποχρεωτικά μέτρα για τη μείωση της έντασης άνθρακα της διεθνούς ναυτιλίας έχουν υιοθετηθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), συμπεριλαμβανομένου του EEXI, που είναι ο δείκτης ενεργειακής απόδοσης των υφιστάμενων πλοίων.

Η επιτευχθείσα αξία του εξαρτάται από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του σκάφους και όλα τα πλοία θα πρέπει να την υπολογίσουν έως την 1η Ιανουαρίου 2023.

Το EEXI πρέπει να εφαρμοστεί σε:

Φορτηγά χύδην μεταφοράς, μεταφοράς αερίου, δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πλοία γενικού φορτίου, ψυγεία φορτίων, φορτηγά πλοία ro-ro, επιβατηγά πλοία ro-ro, πλοία LNG, κρουαζιερόπλοια μη συμβατική πρόωση 400 GT.

Όλα τα προαναφερθέντα πλοία απαιτείται να πληρούν έναν συγκεκριμένο απαιτούμενο Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης Υφιστάμενου Πλοίου (EEXI), ο οποίος βασίζεται σε έναν απαιτούμενο συντελεστή μείωσης (εκφρασμένος ως ποσοστό σε σχέση με τη γραμμή βάσης του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης Σχεδιασμού (EEDI).

Διαβάστε επίσης:

Άδωνις Γεωργιάδης: Διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας στο Ναυπηγείο Ελευσίνας

Ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την απομάκρυνση του ναυαγίου SLOPS από τον κόλπο της Ελευσίνας