Αποχωρήσεις, νέα πρόσωπα και ανακατατάξεις στελεχών στην ΑΒ Βασιλόπουλος ένα μήνα πριν αναλάβει τα καθήκοντά του ο νέος brand president, Νίκος Λαβίδας.

Η  πολυεθνικών συμφερόντων αλυσίδα σούπερ μάρκετ προχώρησε σε διοικητικές αλλαγές στην ηγετική ομάδα και σε λειτουργική αναδιάρθρωση των διευθύνσεων.

1

Με εντονότερη την παρουσία των γυναικών στελεχών στην εκτελεστική επιτροπή και τον περιορισμό των διευθύνσεων η ΑΒ Βασιλόπουλος χαράσσει τη στρατηγική της επόμενης ημέρας σε μία περίοδο δύσκολη για την αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων αλλά και για την ίδια την εταιρεία προκειμένου να ανακτήσει μερίδια αγοράς.

Ευέλικτο σχήμα

Η πρόσφατη αποχώρηση του Σπύρου Γρηγοριάδη από τη θέση του vice president στον τομέα του Business Development, θέση που κατείχε από τον Φεβρουάριο του 2019, έφερε την κατάργηση της συγκεκριμένης διεύθυνσης.

Οι αρμοδιότητες και τα πρόσωπα που στελέχωναν το τμήμα του Business Development  έγιναν δύο τμήματα που υπάγονται το ένα στην οικονομική διεύθυνση και το άλλο στη διεύθυνση της λειτουργίας καταστημάτων. Ο Σπύρος Γρηγοριάδης ήταν και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής.

Η λειτουργική αναδιάρθρωση σε επίπεδο προσώπων περιλαμβάνει αλλαγή ρόλων και καθηκόντων για κάποια στελέχη και αναδιάταξη της εσωτερικής δομής.

Όπως αναφέρουν στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος ο στόχος είναι το σχήμα λειτουργίας να γίνει πιο ευέλικτο  και να εκμοντερνιστεί στα πρότυπα αλυσίδων του εξωτερικού.

Το νέο σχήμα και οι τρεις γυναίκες στη διοίκηση

Η Ελένη Προβίδη που παραμένει επικεφαλής του νομικού τμήματος ως Vice President Legal Affairs εργάζεται στην ΑΒ Βασιλόπουλος από το 2001, όπου προσελήφθη ως corporate lawyer. Το 2002 ανέλαβε τη διεύθυνση της Νομικής Υπηρεσίας και το 2010 έγινε μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής.  Από το 2011 ως το 2014 διετέλεσε VP Legal Affairs για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, έχοντας στην ευθύνη της εκτός από την Ελλάδα, την Αλβανία, τη Βουλγαρία, τη Σερβία και τη Ρουμανία.

Διευρυμένο ρόλο έχει πλέον η Zέτα Χειμωνίδου μέχρι σήμερα Vice President Μarketing και Στρατηγικής. Αναλαμβάνει καθήκοντα στη Digital & Technology που δημιουργείται, στην οποία θα υπάγεται στο εξής και ο υπάρχων βραχίονας του IT Demand. Η Ζέτα Χειμωνίδου εντάχθηκε στην ΑΒ ως VP Marketing & Strategy Ελλάδος τον Ιανουάριο του 2012 και τα προηγούμενα χρόνια κατείχε θέσεις ευθύνης σε μεγάλες εταιρείες όπως η Coca Cola Ελλάδας, η Unilever, η Diageo και η ΝΙΚΑΣ.

Η Όλγα Μιχαλοπούλου αναλαμβάνει Διεύθυνση του τμήματος Marketing και εισέρχεται στην Διοικητική Επιτροπή. Είναι στην ΑΒ από το 2018 και προέρχεται από το McArthurGlen Group, στο οποίο κατείχε τη θέση Head Of Brand, ενώ προηγουμένως διετέλεσε Campaign Manager για τέσσερα χρόνια στην ίδια εταιρεία. Νωρίτερα είχε διατελέσει Senior Brand Manager – Supervisor στη Vodafone.

Ποιοι παραμένουν στις ίδιες θέσεις

Στις ίδιες θέσεις παραμένουν πέντε στελέχη και ειδικότερα:

Ο Jesper Lauridsen, παραμένει, Brand President Albert ΑΒ και Brand Leader για την περιοχή της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης (CSE), μέχρι να αναλάβει καθήκοντα Brand President ο Νίκος Λαβίδας

Επικεφαλής της οικονομικής διεύθυνσης παραμένει ο Σοφοκλής Γιαννακού, ο οποίος είναι στο δυναμικό της ΑΒ Βασιλόπουλος από το 2009 ως Group Finance Director.

Ο  Δημήτρης Αρτικόπουλος παραμένει επικεφαλής VP Human Resources/ Organizational Developoment, Ελλάδας θέση την οποία κατέχει από το 2011.

Ο Kalle Βecker εντάχθηκε στην εταιρεία την 1η Δεκεμβρίου 2019 ως SVP Οperations, ενώ τον Ιούνιο 2022 ανέλαβε SVP Operations & Supply Chain​​​​​​ θέση την οποία διατηρεί.

Ο Kees Rusius παραμένει SVP Commerce,  θέση την οποία ανέλαβε από την αρχή του 2022.

Η στρατηγική για την επόμενη ημέρα

Μπορεί ο νέος κύκλος αλλαγών στη διοικητική δομή της ΑΒ Βασιλόπουλος να είναι η ευελιξία και η μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα ωστόσο το μεγάλο στοίχημα για τη μητρική Ahold Delhaize που αποφασίζει και την αναδιάρθρωση είναι να ξαναβρεί η ΑΒ τον βηματισμό της στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων.

Όλη η διοικητική ομάδα θα είναι από τις 20 Αυγούστου υπό τον νέο brand president Νίκο Λαβίδα και το στοίχημα της επόμενης ημέρας πώς θα περιοριστούν οι απώλειες και πώς η νούμερο δύο αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα ξανακερδίσει το καταναλωτικό κοινό.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος βρίσκεται υπό πίεση. Χάνει πελάτες, μερίδια και τζίρο. Η αύξηση στον κύκλο εργασιών που  εμφάνισε το 2020 κατά 3,76% υπολείπεται σημαντικά από την  αύξηση κατά 9,7% των πωλήσεων  του κλάδου ενώ το 2021 εκτιμάται ότι η εταιρεία εμφάνισε μείωση πωλήσεων.

Εξάλλου από  τις αρχές του έτους, όπως αναφέρουν γνώστες του λιανεμπορίου τροφίμων ο τζίρος της πέφτει σε ποσοστά που μπορεί να ξεπερνούν και το 5% και μάλιστα σε μία αγορά με έντονες πληθωριστικές πιέσεις.

Διαβάστε επίσης:

Τα 4+1 βήματα του Νίκου Λαβίδα στην ΑΒ Βασιλόπουλος

Ισχυρή κερδοφορία για τη Μπισκότα Παπαδοπούλου – Ρεκόρ για τις πωλήσεις του Caprice