Η πολυεθνική εταιρεία Wärtsilä πριν από ημέρες γνωστοποίησε ότι όλη η παραγωγική δραστηριότητα στο εργοστάσιο της Τεργέστης θα τερματιστεί με δραματικές επιπτώσεις στην απασχόληση. Ήδη ανακοίνωσε 451 απολύσεις από ένα σύνολο 973 εργαζομένων.

Η επιλογή της Wärtsilä να κλείσει όλη την παραγωγή στην Τεργέστη και να τη μετεγκαταστήσει στη Φινλανδία έχει αναστατώσει, όχι μόνο τα εργατικά συνδικάτα, αλλά και τις ναυτιλιακές  ιταλικές εταιρείες.

1

Έντονες είναι και οι αντιδράσεις του ναυτιλιακού ιταλικού κολοσσού Fincantieri. Ειδικότερα, η Fincantieri σκοπεύει να τερματίσει τις στρατηγικές συνεργασίες για την καινοτομία προϊόντων σε πράσινους κινητήρες με τη φινλανδική εταιρεία.

Η Fincantieri, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές, θα αξιολογήσει όλες τις νομικές, συμβατικές και εξωσυμβατικές ενέργειες, για να προστατεύσει τα συμφέροντά της. Η αναφορά αφορά τις παραγγελίες που ανατέθηκαν στο εργοστάσιο Wärtsilä στο San Dorligo della Valle και στο αναμενόμενο σχέδιο παράδοσης.

«Με το νέο μας κατασκευαστικό αποτύπωμα στην Ευρώπη, κάνουμε το επόμενο βήμα για να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητά μας και να δημιουργήσουμε μια δομή που επιτρέπει τη μελλοντική ανάπτυξη. Η Ιταλία και η Τεργέστη θα συνεχίσουν να είναι πολύ σημαντικές για τη Wärtsilä σε πολλούς τομείς, καθώς στοχεύουμε να διαμορφώσουμε την απαλλαγή από τις ανθρακούχες βιομηχανίες της ναυτιλίας και της ενέργειας», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wärtsilä, Hakan Agnevall.

«Στις δύσκολες συνθήκες των τελευταίων ετών, οι εργαζόμενοί μας στην Τεργέστη έχουν κάνει αξιέπαινη δουλειά. Ωστόσο – διευκρινίζει – πρέπει να συγκεντρώσουμε το κατασκευαστικό μας αποτύπωμα στην Ευρώπη για να βελτιώσουμε περαιτέρω την ανταγωνιστικότητά μας ».

Εξάλλου, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του Τμήματος Κρουαζιέρας του ομίλου MSC, Pierfrancesco Vago, με δήλωση του αναφέρθηκε για το κλείσιμο του εργοστασίου Wartsila στην Τεργέστη: «Συμμεριζόμαστε τις ανησυχίες που εξέφρασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fincantieri σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις που θα έχει το κλείσιμο της παραγωγής της Wärtsilä στην Τεργέστη και πρόσθεσε:

«Ως εκ τούτου, ελπίζουμε ότι η Wärtsilä θα εξετάσει εκ των υστέρων αυτήν την απόφαση, καθώς κινδυνεύει να θέσει σε κίνδυνο την αποτελεσματικότητα και την αξία του ναυπηγικού συστήματος στην Ιταλία».

Η Φινλανδική εταιρεία στο εξάμηνο του τρέχοντος έτους αύξησε τις πωλήσεις της κατά 25% και ο τζίρος της διαμορφώθηκε στα 1, 440 δισ. ευρώ, από 1, 154 δισ. ευρώ!

Εν τω μεταξύ, στη Ρωσία πρώην υπάλληλοι της φινλανδικής εταιρείας ναυτιλιακής τεχνολογίας Wärtsilä ίδρυσαν μια νέα εταιρεία αφού η τελευταία έκλεισε τις δραστηριότητές της στη χώρα.

Στόχος είναι να φτάσει η νέα εταιρεία το 40-50% του τζίρου που είχε προηγουμένως η πολυεθνική στη ρωσική αγορά μέσα στα επόμενα τρία ή τέσσερα χρόνια.

Η εταιρεία ονομάστηκε EMCT (Evolution of Marine Digital Technologies) και ιδρύθηκε στην Αγία Πετρούπολη τον Ιούνιο από τον Andrey Sitkov και τον Vladimir Ponomarev, πρώην COO και γενικό διευθυντή του παρόχου λύσεων θαλάσσιας πλοήγησης Transas, τον οποίο είχε αναλάβει η Wärtsilä το 2018.

Η φινλανδική εταιρεία φέρεται να ζήτησε από Ρώσους υπαλλήλους σε βασικούς ρόλους να μετακομίσουν στο εξωτερικό, αλλά αυτοί αποφάσισαν να μείνουν και να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση, η οποία στοχεύει να φτάσει το 40-50% του τζίρου που είχε προηγουμένως η Wärtsilä στη ρωσική αγορά μέσα στα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια.

Διαβάστε επίσης:

Neptune Lines: Ελληνική σημαία στο νέο απόκτημα της που θα ονομαστεί Tharos

Neda Maritime: Επιστρέφει στα ναυπηγεία με νέα παραγγελία