Με ένα νεότευκτο δεξαμενόπλοιο ενισχύει τον στόλο της η ναυτιλιακή Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με τον νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding, για την κατασκευή τάνκερ χωρητικότητας 115,000 dwt, κόστους 67 εκατ. δολαρίων.

Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με scrubber και θα έχει τη δυνατότητα χρήσης αμμωνίας και LNG. H παράδοση του στην Neda Maritime ορίστηκε για το τρίτο τρίμηνο του 2024.

Πρόκειται για τη δεύτερη παραγγελία της ναυτιλιακής στο συγκεκριμένο ναυπηγείο, καθώς το 2020 είχε παραγγείλει ένα ακόμη aframax δεξαμενόπλοιο, το χωρητικότητας 109,950 dwt Stresa, το οποίο παρέλαβε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους.

Κινήσεις στη second hand αγορά

Σημειώνεται ότι τον Δεκέμβριο του 2021, η Neda είχε προσθέσει στον στόλο της το aframax, Prosky, χωρητικότητας 109,999 dwt και κατασκευής 2019, το οποίο μετονόμασε σε Siena.

Περίπου την ίδια περίοδο η εταιρεία προχώρησε στην πώληση του παλαιότερου τάνκερ του στόλου της, του χωρητικότητας 319,180 dwt, Αrgenta που κατασκευάστηκε το 2005. Το πλοίο σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers άλλαξε χέρια στην τιμή των 31,5 εκατ. δολαρίων.

Εκτός από την αγορά των δεξαμενόπλοιων, η ναυτιλιακή δραστηριοποιείται και στο ξηρό φορτίου. Κατά τους πρώτους μήνες του 2022, εξαγόρασε το χωρητικότητας 81,783 dwt φορτηγό πλοίο BW Rye, κατασκευής 2019, το οποίο μετονομάστηκε σε Amalia.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές το τίμημα της πώλησης ανήλθε στα 37,5 εκατ. δολάρια.

Η Neda Maritime Agency είναι από τις παλαιότερες ναυτιλιακές εταιρείες και έχει τις ρίζες της στο τέλος του 19ου αιώνα από τον Νικόλαο Διονυσίου Λυκιαρδόπουλο που μαζί με την σύζυγο του Αικατερίνη Ροσολίμου, απέκτησαν το πρώτο τους ατμόπλοιο «ELENI MILLAS» το 1897.

Σταθμός στην ιστορία του ομίλου ήταν η ναυπήγηση το έτος 1993 του πρωτοπόρου δεξαμενόπλοιου διπλού τοιχώματος, VLCC Arosa.

Σήμερα οι Νικόλαος και Μιχαήλ Λυκιαρδόπουλος διευθύνουν ένα στόλο από 26 πλοία που η συνολική τους χωρητικότητα ανέρχεται σε 3,901,443 dwt. Αποτελείται από πέντε VLCC, έξι aframax, έξι capesize bulkers και εννέα kamsarmaxes.

Διαβάστε ακόμη:

Οι Έλληνες εφοπλιστές πούλησαν και αγόρασαν 300 πλοία μέσα σε 200 ημέρες – Ο τζίρος τους ανήλθε σε 6,4 δισ. δολάρια!