Ο πρόεδρος και CEO της Ολυμπίας Οδού μας μίλησε για οδική ασφάλεια, οικολογική οδήγηση και τοποθέτηση φορτιστών στον αυτοκινητόδρομο.

Με αφορμή μια σημαντική δράση για την οδική ασφάλεια που πραγματοποίησε η Ολυμπία Οδός στο ΣΕΑ Μεγάρων είχαμε την ευκαιρία να θέσουμε μερικά σημαντικά ερωτήματα στον επικεφαλής της υποδομής Παναγιώτη Παπανικόλα.

Ο Dr. Παπανικόλας είναι Πολιτικός Μηχανικός του ΕΜΠ, και διδάκτωρ στην Δομοστατική Μηχανική. Έχει διατελέσει τεχνικός διευθυντής στη μελέτη και κατασκευή της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου και από το 2009 είναι διευθυντής της Vinci Consessions στην Ελλάδα, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Γέφυρα Α.Ε. και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού.

  • Είναι η δεύτερη χρονιά που η Ολυμπία Οδός σε συνεργασία με το ΙΟΑΣ πραγματοποιεί pit stop στο ΣΕΑ Μεγάρων. Μέσω αυτού περνάει ένα ξεκάθαρο μήνυμα για το πόσο στενά συνδεδεμένος είναι ο τεχνικός έλεγχος με την οδική ασφάλεια…

Εμείς στην Ο.Ο. έχουμε ως πάγιο στόχο τα μηδέν δυστυχήματα το χρόνο. Το πιο σημαντικό μας κομμάτι είναι η υποδομή. Να είναι σε καλή κατάσταση. Συντηρούμε συνεχώς τους δρόμους γι’ αυτό και όσοι ταξιδεύουν κάποιες φορές παρατηρούν κάποιες φορές ρυθμίσεις γιατί γίνονται έργα.

Πέρα από αυτό όμως υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας και το αυτοκίνητο. Εμείς προσπαθώντας να ενημερώσουμε τους οδηγούς για δεύτερη χρονιά πραγματοποιήσαμε σε συνεργασία με τον ΙΟΑΣ, το pit stop.

Η οδική ασφάλεια είναι σημαντική εταιρική προτεραιότητα δική μας και των μετόχων μας. Πρωτοβουλίες όπως το «PIT STOP για την οδική ασφάλεια», για παράδειγμα, υπηρετούν τον στρατηγικό στόχο της VINCI Highways για «μηδενικά ατυχήματα».

Το μήνυμα λέει πως είναι απαραίτητος ο τεχνικός έλεγχος στο αυτοκίνητο προτού ξεκινήσουμε το ταξίδι. Απαιτεί μερικά λεπτά είτε πριν ξεκινήσεις από το σπίτι είτε στο βενζινάδικο που θα σταματήσεις. O έλεγχος διαρκεί 5 λεπτά και μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στην ποιότητα του ταξιδιού, στην οικονομία σου και πάνω απ’ όλα στην ασφάλεια.

Οι έλεγχοι αυτοί ξεκινώντας από τα καύσιμα, επεκτείνονται στα υγρά, ψυγείου, υαλοκαθαριστήρων, φρένων, τα λάδια πριν ανάψει το κόκκινο λαμπάκι, οι λάμπες των φώτων, ειδικά αυτές των στοπ, τα ελαστικά ότι η πίεσή τους είναι σωστή. Επιπλέον είναι πολύ σημαντικό να σιγουρευτούμε ότι το όποιο εξωτερικό φορτίο στο όχημα είναι σωστά δεμένο.

  • Η καλή κατάσταση του αυτοκινήτου, συντελεί στην οικονομική οδήγηση, πράγμα στο οποίο δίνεται μεγάλη σημασία…

Το τελευταίο καιρό κάνουμε ιδιαίτερη καμπάνια γι’ αυτό το θέμα της οικολογικής οδήγησης γιατί θεωρούμε ότι υπάρχουν οφέλη σε τρία επίπεδα.

Όταν οδηγείς σύννομα και οικολογικά, μειώνεις την κατανάλωση των καυσίμων από 15-40%. Μειώνεις τις εκπομπές ρύπων και το περιβαλλοντικό σου αποτύπωμα, για μας αυτό είναι στόχος το να μειώσουμε συνολικά το αποτύπωμα λειτουργίας/χρήσης του αυτοκινητόδρομου.

Αυξάνεις την ασφάλεια με την οικολογική οδήγηση ενόσω κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες.

  • Θέλω να ξεκαθαρίσουμε την «χαμηλή ταχύτητα». Όταν το όριο λέει 120 – 130km/h να είμαστε εκεί γύρω. Πρόβλημα ως ακατάλληλη ταχύτητα είναι και το 80km/h και το 180km/h στα μάτια μου…

Συμφωνώ απόλυτα. Εγώ θα έλεγα μια ταχύτητα γύρω στα 100 – 110km/h. Είναι μια λογική ταχύτητα και με ομαλή κίνηση του οχήματος κρατά τον κινητήρα περί των 2000rpm εξοικονομώντας καύσιμο.

  • Είδαμε όλοι τις προηγούμενες μέρες ένα σοβαρό δυστύχημα στο Μορέα με οδηγό έναν 15χρονο. Καθημερινά βλέπετε σημεία και τέρατα από τις κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας…

Πράγματι, δυστυχώς. Βλέπουμε προσπάθειες να αποφύγουν να πληρώσουν τα διόδια και μπαίνουν ανάποδα από την έξοδο. Σταματούν αναίτια στη ΛΕΑ ή τη χρησιμοποιούν όταν έχει μποτιλιάρισμα ειδικά στις μεγάλες εξόδους/επιστροφές.

Κάνουν όπισθεν γιατί κάτι ξέχασαν ή μόλις προσπέρασαν το ΣΕΑ και θέλουν να μπουν. Επίσης είναι πολύ επικίνδυνο να σταματούν μέσα στα τούνελ. Μόνο στα πολύ μικρά τούνελ κάτω από 400m υπάρχει ΛΕΑ.

Στα μεγάλα δεν υπάρχει (για λόγους κόστους) οπότε καταλαβαίνετε πόσο επικίνδυνο είναι να σταματήσεις στο τούνελ. Υπάρχουν βέβαια σημεία έκτακτης ανάγκης. Η στάθμευση χωρίς λόγο μέσα στο τούνελ είναι ότι χειρότερο μπορεί να κάνει ένας οδηγός.

Απαγορεύεται να κινηθούμε προς τα πίσω στο τούνελ. Επίσης η ταχύτητα μέσα στα τούνελ να είναι στα 80km/h και να μην τρέχουν.

  • Σχεδιάζετε να βάλετε περισσότερους φορτιστές στην Ολυμπία Οδό;

Στους αυτοκινητοδρόμους πρέπει να υπάρχουν ταχυφορτιστές. Με ρυθμό φόρτισης πάνω από 150kw την ώρα. Με φορτιστή 50kw θες μια ώρα να φορτίσεις ένα αυτοκίνητο.

Αυτό σε ένα ταξίδι 3 – 4 ωρών είναι αρκετά επιβαρυντικό κάνει διαφορά. Γι’ αυτό πρέπει να έχουμε ταχυφορτιστές και δεύτερον να μην υπάρχει αναμονή. Γι’ αυτό το λόγο προκηρύσσουμε άμεσα διαγωνισμό στον οποίο θα μπούνε ταχυφορτιστές πάνω από 150kw σε όλα τα ΣΕΑ της Ολυμπίας Οδού.

Θα ξεκινήσουμε με δυο και ανάλογα το πώς θα εξελιχθεί η κίνηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης περισσοτέρων ταχυφορτιστών.

Διαβάστε επίσης:

Ιδού το νέο Nissan X-Trail

Alfa Romeo Tonale: Με diesel 1.6lt/130PS