ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Κρίσιμες θα είναι οι επόμενες ημέρες για το οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα αξίας 285 εκατ. Ευρώ στο οποίο προσωρινός ανάδοχος ύστερα από τον αποκλεισμό της Κοινοπραξίας TΕΚΑΛ-Interkat-CmC Di Ravenna είναι ο Όμιλος ΑΒΑΞ.
Πηγές της αγοράς με πολύ καλή γνώση των διαγωνιστικών διαδικασιών αναφέρουν πως η Κοινοπραξία έχει «έτοιμη την προσφυγή στα συρτάρια της» και θα πρέπει να αποφασίσει άμεσα για το αν θα υποβάλει ένσταση στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ).
Γεγονός και το οποίο σημαίνει, όπως προσθέτουν, πως το έργο μπορεί να κολλήσει έως και δύο χρόνια στις δικαστικές αίθουσες. Τονίζουν, δε, πως στο ενδεχόμενο που η Κοινοπραξία υποβάλει ένσταση θα πάει το θέμα «μέχρι τέλους» και θα φτάσει μέχρι το ΣτΕ.
Υπενθυμίζεται πως την προηγούμενη εβδομάδα με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, η Κοινοπραξία αποκλείστηκε καθώς υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με την ικανότητα του Ιταλού εταίρου του σχήματος CmC Di Ravenna να ανταποκριθεί στις ανάγκες χρηματοδότησης του έργου. Επίσης, τίθεται και το θέμα κατά πόσο η ιταλική εταιρεία είναι σε θέση να να εκτελέσει τη σύμβαση, λαμβάνοντας υπόψη τις ισχύουσες διατάξεις και τα μέτρα για τη συνέχιση της επιχειρηματικής του λειτουργίας.
Τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της προσφυγής
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές τα μέλη της Κοινοπραξίας ζυγίζουν μέχρι στιγμής την κατάσταση για το αν θα κινηθούν νομικά. Θεωρούν, ωστόσο, πως αν η Κοινοπραξία ακολουθήσει τη νομική οδό, τότε θα είναι εύκολο να καταργηθεί η σχετική απόφαση, καθώς κρίνουν πως η αιτιολόγηση του αποκλεισμού «δεν έχει καμία βάση» και το έργο θα επιστρέψει στα χέρια της Κοινοπραξίας, η οποία το είχε κλειδώσει στα μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου με έκπτωση 14% και η τιμή ανήλθε στα 245,1 εκατ. Ευρώ.
Εν τούτοις, υπάρχουν και δεύτερες σκέψεις οι οποίες αφορούν την πορεία της δημοπράτησης των δημόσιων έργων στη χώρα μας, καθώς μία προσφυγή και η επικείμενη νομική μάχη ενδέχεται να έχει αρνητικά αποτελέσματα. Δηλαδή να καθυστερήσει η δημοπράτηση των δημόσιων έργων στο σύνολό τους, ενώ εκτιμάται πως μπορεί να ξεκινήσει ένας πόλεμος προσφυγών μεταξύ των ενδιαφερομένων σχημάτων.
Στο ενδεχόμενο που η Κοινοπραξία δεν κάνει την προσφυγή, αυτό δε σημαίνει πως δε μπορεί να κάνει ένσταση για άλλα έργα τα οποία διεκδικεί. Υπενθυμίζεται, πως η ελληνοιταλική συμμαχία διεκδίκησε την παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών, στην οποία επικράτησε ο Όμιλος Mytilineos.
Η TΕΚΑΛ-Interkat-CmC Di Ravenna έδωσε την τρίτη καλύτερη προσφορά, και είναι πολύ πιθανό να κάνει ένσταση στην ΑΕΠΠ σε περίπτωση που χρησιμοποιηθεί το ίδιο επιχείρημα, δηλαδή οι αμφιβολίες για την CmC Di Ravenna να χρηματοδοτήσει και να φέρει ειες πέρας το έργο, για να βρεθεί εκτός συναγωισμού.
Το ελληνό-ιταλικό μπλοκ
Οι ίδιες πηγές τονίζουν πως η ελληνοιταλική συμμαχία αποτελεί ένα ισχυρό μπλοκ το οποίο θα διεκδικήσει στη χώρα μας δημόσια οδικά έργα, ενώ θέλει να πρωταγωνιστήσει και σε διαγωνισμούς στην Ιταλία.
Μάλιστα, όπως προσθέτουν, η Κοινοπραξία θα διεκδικήσει και σημαντικές παραχωρήσεις στον τομέα των λιμενικών έργων στη γειτονική χώρα, στηριζόμενη στην εμπειρία της ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου, η οποία αποτέλεσε για μεγάλο χρονικό διάστημα τον επίλεκτο εργολάβο των κινέζων της Cosco για τα έργα υποδομών στο λιμάνι του Πειραιά.
Τονίζεται, επίσης, πως σε καμία περίπτωση δεν εξετάζεται το ενδεχόμενο να μείνουν εκτός της συμμαχίας οι Ιταλοί, καθώς αυτοί αποτελούν σημαντικό εταίρο στην Κοινοπραξία. Αυτό φαίνεται και από την απάντηση που είχε δώσει οι ΤΕΚΑΛ και Interkat για την αποκάλυψη του mononews σχετικά με την οικονομική κατάτασταση της CmC Di Ravenna.
Διαβάστε επίσης
Χρεοκοπημένη ιταλική εταιρεία στο Μπράλος-Άμφισσα;