ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την ημέρα που ανακοινώθηκε το νέο deal ύψους 1 δισ. ευρώ από την BC Partners για την εξαγορά της Havea, της κορυφαίας εταιρείας φυσικών προϊόντων υγείας στην Ευρώπη, ο άνθρωπος που κρατά τα ηνία της BC Partners στην Ευρώπη, Νίκος Σταθόπουλος, βρισκόταν στην Ελλάδα με την ιδιότητά του μέλους του Board of Directors της Ελληνικής Πρωτοβουλίας.
Ταξίδεψε στην Αθήνα για να συμμετάσχει στην εκδήλωση για τις παρουσιάσεις των προτάσεων δέκα πολλά υποσχόμενων ελληνικών νεοφυών εταιριών στο the Venture Fair που διοργανώνει η Ελληνική Πρωτοβουλία.
Τα συστατικά που οδηγούν στην επιτυχία
Έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στην υλοποίηση επενδύσεων άνω των 4 δισ. ευρώ στην Ελλάδα, τις οποίες έχει υλοποιήσει η BC Partners, καθώς και στην αξιολόγηση εκατοντάδων επενδυτικών σχεδίων, εξαγορών και συγχωνεύσεων εταιριών κολοσσών αλλά και επενδυτικών σχεδίων νεοφυών επιχειρήσεων που αναζητούν κεφάλαια να ανοίξουν τα φτερά τους, ο Νίκος Σταθόπουλος μιλώντας στο ΑΠΕ, αναφέρεται στα συστατικά στοιχεία που οδηγούν στην επιτυχία.
Η αρχική ιδέα είναι αναγκαία αλλά όχι ικανή από μόνη της να οδηγήσει στην επιτυχία. Η καινοτόμος ιδέα είναι το απαραίτητο συστατικό, αλλά το ανθρώπινο δυναμικό που «γέννησε» την ιδέα και θα κληθεί να την στηρίξει έχει καθοριστική σημασία. Εκτός από τις ακαδημαϊκές γνώσεις που αποτυπώνονται σε καλά πτυχία, χρειάζονται και άλλες δεξιότητες, προσόντα και χαρακτηριστικά, με βασικότερα το πνεύμα συνεργασίας, ομαδικότητας, της συμπληρωματικότητας των ανθρώπων που στελεχώνουν την ομάδα και πάνω απ’ όλα το κοινό όραμα και η αποφασιστικότητα στην υλοποίησή της. Αρκούν αυτά; ρωτάμε τον Νίκο Σταθόπουλο. Χρειάζεται επίσης σκληρή δουλειά, επιμονή, υπομονή αλλά και τύχη. Μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα με γενικότερη μόρφωση και αντίληψη των πραγμάτων είναι επίσης ένας ουσιαστικός παράγοντας επιτυχίας, προσθέτει.
Οι δυσκολίες και τα εμπόδια μετατράπηκαν από τους Έλληνες σε συγκριτικό πλεονέκτημα
«Διαθέτουν οι Έλληνες επιχειρηματίες αλλά και γενικότερα οι νέοι που θέλουν να ασχοληθούν με το επιχειρείν, κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα στη διεθνή σκηνή» είναι το επόμενο ερώτημα. Καθώς η Ελλάδα είναι μια μικρή σε μέγεθος αγορά σε διεθνές επίπεδο, οι Έλληνες έχουν καταφέρει να μετατρέψουν το θεωρητικό αυτό μειονέκτημα σε πλεονέκτημα. Βρήκαν τρόπους, διεξόδους να παλεύουν στο διεθνή στίβο, να ξεπερνούν τα όποια εμπόδια, να αποκτούν εμπειρία και τελικά να οδηγούνται στην επιτυχία, αναφέρει. Αυτό είναι το πλεονέκτημά τους, μαζί φυσικά με τα τυπικά προσόντα που διαθέτουν, που είναι απολύτως ανταγωνιστικά με τα αντίστοιχα σε διεθνή επίπεδα, προσθέτει.
Βιώσιμες θέσεις εργασίες – Καλύτερες υπηρεσίες
Παγκοσμίως η BC Partners έχει υλοποιήσει περισσότερες από 120 επενδύσεις, συνολικής αξίας άνω των 160 δισ. ευρώ. Στην Ελλάδα, όπως προαναφέρθηκε, επενδύσεις 4 δισ. ευρώ. Ορισμένες από αυτές οδήγησαν σε εξαγορές και συγχωνεύσεις και τελικά βοήθησαν στη δημιουργία ομίλων κολοσσών. Τελικά, όμως, τι κερδίζει ο απλός καταναλωτής και ο μέσος εργαζόμενος, είναι η επόμενη ερώτηση στο Νίκο Σταθόπουλο, που μετά μια ημέρα παραμονής του στην Ελλάδα ετοιμάζει τις βαλίτσες του για κάποιο άλλο σημείο του πλανήτη για να αξιολογήσει το επόμενο deal εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Οι επιχειρήσεις γίνονται βιώσιμες και αυτό σημαίνει, το σπουδαιότερο, ασφάλεια στον απλό εργαζόμενο. Μια βιώσιμη επιχείρηση δημιουργεί τις προϋποθέσεις για βιώσιμες θέσεις εργασίας και μέσω της ανάπτυξης ανοίγουν και οι προοπτικές για καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Επίσης βελτιώνεται ουσιαστικά το επίπεδο των υπηρεσιών προς τον τελικό καταναλωτή, ενισχύεται η έρευνα και η τεχνολογία, βγαίνουν στην αγορά νέα προϊόντα και υπηρεσίες που κάνουν την καθημερινότητα του πολίτη πιο εύκολη.
Καθώς ο χρόνος πιέζει τον Νίκο Σταθόπουλο ενώ ταυτόχρονα τον περικυκλώνουν μέλη της επιχειρηματικής κοινότητας στο Ζάππειο Μέγαρο όπου πραγματοποιήθηκε η απογευματινή εκδήλωση της Ελληνικής Πρωτοβουλίας, ενός παγκόσμιου, μη-κερδοσκοπικού οργανισμού ο οποίος ενώνει τους Έλληνες της διασποράς και τους φιλέλληνες προκειμένου να επενδύσουν στο μέλλον της Ελλάδας, μας αναφέρει χαρακτηριστικά: “θα είμαι σύντομα ξανά στην Αθήνα”, δείχνοντας έμπρακτα το επενδυτικό του ενδιαφέρον για την Ελλάδα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike