Η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε μόνο κατά 1,7% το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και διαμορφώθηκε στα 25,4 εκατομμύρια TEU. Ωστόσο, τέσσερις ναυτιλιακές εταιρείες, πέτυχαν ταχύτερη ανάπτυξη.

Πρώτη εταιρεία, στο Top 10 της Alphaliner είναι η MSC, του Τζιανλουίτζι Απόντε, η οποία την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου 2022 εκθρόνισε τη Maersk από την κορυφή.

Ο ναυτιλιακός κολοσσός που ιδρύθηκε από την οικογένεια Τ. Aponte έχει εδραιώσει την ηγετική του θέση στην αγορά μεταχειρισμένων και έχει ήδη αγοράσει 220 μεταχειρισμένα πλοία από τον Αύγουστο του 2020.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, η MSC έχει πληρώσει περισσότερα για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων από την αρχική τιμή παραγγελίας. Το μεγάλο πλεονέκτημα της αγοράς μεταχειρισμένης χωρητικότητας είναι ότι αυτή η χωρητικότητα είναι άμεσα διαθέσιμη, γεγονός που επέτρεψε στην Msc να αξιοποιήσει στο έπακρο την ανοδική αγορά. Προσθέτοντας περίπου 179.000 TEU στον στόλο της το πρώτο εξάμηνο, κατά + 4,2% , η MSC έχει ήδη δημιουργήσει μία διαφορά 200.000 TEU από τη Maersk.

Εκτός από την MSC, υπάρχουν δύο άλλες εταιρείες που έχουν ανέβει κατά μία θέση στην κατάταξη της Alphaliner Top 10. Η Evergreen ξεπέρασε την ONE στην έκτη θέση μετά την παράδοση τριών πλοίων κατηγορίας Α 24.000 TEU και των δύο τελευταίων πλοίων από 12.000 TEU.

Η CMA CGM παρέλαβε εννέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 15.000 TEU, αλλά το νέο πρόγραμμα ναυπήγησης της Evergreen αποδείχθηκε επίσης επίκαιρο, παρά το γεγονός ότι αυτά τα πλοία είχαν ήδη παραγγελθεί το 2018 και το 2019.

Η ZIM κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό αύξησης κατά +16, 8%.

Το κύμα ναυλώσεων επανάφερε τη ZIM στο Top 10. Η ισραηλινή γραμμή ξεπέρασε την Wan Hai Lines, η οποία πλέον κατατάσσεται στην ενδέκατη θέση στην κατάταξη των μεγαλύτερων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Η MSC επενδύει στο Βιετνάμ 6 δισ. δολάρια σε λιμενικό κόμβο κοντέινερ 15 εκατ. teu