Ο δραστήριος, αν και 91 ετών, επενδυτής Γουόρεν Μπάφετ έχει καταφέρει να προκαλέσει αναταραχή στην κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων BYD.  Μία εικασία ότι μπορεί και να πουλήσει το μερίδιό του, των 225 εκατ. μετοχών, κατάφερε να ρίξει την τιμή της μετοχής της εταιρείας κατά 12% μέσα σε μόλις μία μέρα.

H Berkshire Hathaway, η εταιρεία του «σοφού της Όμαχα» δεν έχει απαντήσει ακόμα σε κανένα σχόλιο, ενώ και η Citigroup στην οποία φαίνεται να μεταφέρονται οι μετοχές αρνήθηκε να σχολιάσει.

1

Η BYD, που είναι γνωστή στην Ελλάδα, λόγω της  συμμετοχής της σε διαγωνισμό για πράσινα λεωφορεία με επίσημο διανομέα την εισηγμένη εταιρεία «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ», ανέφερε ότι δεν έχει καμία ενημέρωση ότι η Berkshire Hathaway σκοπεύει να πουλήσει το μερίδιό της.

Η φήμη που βύθισε τη μετοχή

Ένα μερίδιο 225 εκατ. μετοχών, όσες ακριβώς κατέχει και η εταιρεία του Γουόρεν Μπάφετ εισήλθε στο Κεντρικό Σύστημα Εκκαθάρισης και Διακανονισμού του Χονγκ Κονγκ, με τη Citigroup να λειτουργεί ως θεματοφύλακας.

Αν και μία τέτοια ενέργεια δεν οδηγεί πάντα στην πώληση μετοχών, για τους επενδυτές ήταν πλέον ξεκάθαρο, ότι κάτι συμβαίνει με τις μετοχές της BYD.

Η υποψία ότι ο Μπάφετ μπορεί και να έκανε «στροφή» στις επιλογές του, ήταν ικανή να προκαλέσει πανικό μεταξύ των επενδυτών στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.

Ο Γουόρεν Μπάφετ έχει αποκτήσει τόσο μεγάλη φήμη στη Wall Street, που οι επενδυτές τον ακολουθούν πιστά, ενώ πολλές φορές προσπαθούν να μαντέψουν τις αγοραπωλησίες μετοχών της εταιρείας του.

Σε μία περίοδο, που ο κορυφαίος επενδυτής είναι πολύ δραστήριος, μία πώληση μέτοχων δεν είναι κάτι μη αναμενόμενο για τους επενδυτές. Άλλωστε ο Γουόρεν Μπάφετ πολλές φορές έχει εκπλήξει με τις επιλογές του.

Η επένδυση στη BYD

Σύμφωνα με τον Μπάφετ, ο συνεργάτης του, Charlie Munger, ήταν ο λόγος που πήρε την απόφαση να επενδύσει στην κινεζική εταιρεία.

Το 2008, λοιπόν, αγόρασε το μερίδιό του, καταβάλλοντας μόλις 230 εκατ. δολάρια.

Πλέον, η μετοχή της 14 χρόνια μετά έχει εκτοξευτεί σύμφωνα με το Bloomberg κατά 2.000% και η αξία του μεριδίου του, που αντιστοιχεί στο 20,49%, έχει σκαρφαλώσει στα 7,7 δις. δολάρια.

Η στήριξη του Γουόρεν Μπάφετ υπήρξε ένα πολύ σημαντικό «χαρτί» για την κινεζική εταιρεία που ξεκίνησε ως επίδοξος ανταγωνιστής της Tesla.

Μέχρι πριν μία εβδομάδα απασχολούσε τα διεθνή μέσα ενημέρωσης ως η κινεζική εταιρεία, που έχει στήριξη από τον Γουόρεν Μπάφετ και ξεπέρασε παγκοσμίως σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τη Tesla κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Μία πιθανή απομάκρυνση του Γουόρεν Μπάφετ, ο οποίος τον τελευταίο καιρό είναι ιδιαίτερα ενεργός στο να αγοράζει μετοχές εταιρειών πετρελαίου, ίσως άλλαζε τις ισορροπίες για την κινεζική εταιρεία.

Διαβάστε επίσης:

Wall Street: Νέα υποχώρηση ενόψει των ανακοινώσεων για τον πληθωρισμό Ιουνίου

OPEC: Με βραδύτερο ρυθμό θα αυξηθεί η ζήτηση πετρελαίου το 2023