Οι έξαλλοι πανηγυρισμοί του Λεκλέρκ πιθανόν ν’ αποδειχτούν πιο σημαντικοί από τη μείωση της διαφοράς κατά 5 βαθμούς.
Η Ferrari βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση παρότι έχει κερδίσει 4 από τους 11 αγώνες φέτος. Ο λόγος είναι η αξιοπιστία του μονοθεσίου της και το ασαφές καθεστώς ανάμεσα στους δυο οδηγούς. Αμφότερα κόστισαν πολύτιμους βαθμούς και στον τελευταίο αγώνα επί Αυστριακού εδάφους. Ο Λεκλέρκ πανηγύρισε έξαλλα την 3η του φετινή νίκη. Δεν ήταν μόνο ότι είχε να κερδίσει από τον Απρίλιο και τη Μελβούρνη. Ούτε ότι είχε λαχταρίσει με το γκάζι που δεν έκλεινε στο τέλος. Ούτε επειδή έμεινε ο Σάινθ ανατρέποντας τις ισορροπίες δυνάμεων εντός της ομάδας όσον αφορά στη συγκομιδή βαθμών και στην προτεραιοποίηση ρόλων για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Ο Λεκλέρκ ξέσπασε σε έξαλλους πανηγυρισμούς αντιλαμβανόμενος τον ισχυρότατο συμβολισμό: Μέσα στην έδρα του αντίπαλού του, κέρδισε αυτόν που μέχρι την εκκίνηση του κανονικού αγώνα, φάνταζε ανίκητος έχοντας πάρει την pole και τη νίκη στο sprint race.
Έτσι η Ferrari απέδειξε αυτό που έδειχναν οι αναλύσεις των τελευταίων αγώνων: Είναι σαφώς ταχύτερη. Είναι όμως και αναξιόπιστη, μια ακόμη υβριδική μηχανή αστόχησε αυτή τη φορά ήταν η σειρά του Σάινθ. Ενδεικτική του τι συμβαίνει η ατάκα του Ματία Μπινότο: «Δεν άντεχα να βλέπω μετά το σπάσιμο της μηχανής». Το κομβικό ερώτημα είναι γιατί οι Ferrari έχασε την pole την Παρασκευή και τον αγώνα sprint το Σάββατο. Μπορεί να αντιστραφεί αυτό, γιατί η Red Bull δεν ήταν εξίσου ανταγωνιστική την Κυριακή. Ένα team radio του Φερστάπεν δείχνει τι συνέβαινε: «Δεν έχω καθόλου πρόσφυση διαμαρτυρήθηκε» ο Ολλανδός όταν τον πέρασε 2η φορά ο Λεκλέρκ στον 33ο γύρο. Τότε ο Φερστάπεν φορούσε τη σκληρή γόμα. Από την Pirelli επισημαίνουν ότι η σκληρή γόμα παρουσίασε μεγαλύτερη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης απ’ ότι περίμεναν. Το αποδίδουν μάλιστα στο πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου με sprint race και ότι οι ομάδες δεν πρόλαβαν να την δοκιμάσουν. Αυτό συνετέλεσε στην υστέρηση ρυθμού της Red Bull στα δεύτερο κομμάτι του αγώνα.
Όμως ο Λεκλέρκ πέρασε στα ίσα το Φερστάπεν για πρώτη φορά στο 12ο γύρο. Έως τότε είχε μείνει κολλημένος πίσω του. Αμφότεροι φορούσαν τη μέση γόμα. Αντίθετα το Σάββατο στο sprint race ο Λεκλέρκ δεν μπόρεσε να πιέσει το Φερστάπεν. Ο Ολλανδός έφυγε μπροστά και διατήρησε τη διαφορά στα 2 sec για τη διάρκεια του αγώνα. Σίγουρα έπαιξε ρόλο η κοκορομαχία Σάινθ – Λεκλέρκ καθώς ο Σάινθ πέρασε 2ος στο ξεκίνημα του sprint race και ο Λεκλέρκ αναγκάστηκε να πιέσει για να τον περάσει. Αυτό δεν του επέτρεψε να παραμείνει συγκεντρωμένος στον Ολλανδό. Επίσης το ξημέρωμα της Κυριακής έβρεξε ξεπλύθηκε η πίστα και παρότι έγιναν πριν αγώνες F2 και F3 το κράτημα της αγωνιστικής γραμμής άλλαξε.
Όλα αυτά λειτούργησαν σαφώς υπέρ των Ferrari αξίζει να τονιστεί πως δεν ήταν μόνο ο Λεκλέρκ ταχύτερος του Φερστάπεν αλλά και ο Σάινθ. Ο Μπινότο τόνισε πως γνωρίζουν τα αίτια της αστοχίας της μηχανής και θα τα διορθώσουν. O Φερστάπεν από την πλευρά του στις δηλώσεις του στέκετε στην πτώση απόδοσης των ελαστικών και τονίζει: «Ακόμη και σε μια μέρα που δεν ήμασταν οι ταχύτεροι μαζέψαμε πολλούς βαθμούς αυτό είναι σημαντικό». Ο Λεκλέρκ μείωσε τη διαφορά από το Φερστάπεν στους 38 βαθμούς. Το σημαντικότερο όμως για τη συνέχεια είναι ότι πήρε το ψυχολογικό πλεονέκτημα έναντι του αντιπάλου του, κερδίζοντάς τον στην έδρα του.
Υπό το πρίσμα των ελαστικών
- Ο Λεκλέρκ κέρδισε στο Αυστριακό Grand Prix, φέρνοντας τη Ferrari ακόμη μια φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, μετά τη νίκη του Σάινθ στο Σίλβερστον την προηγούμενη βδομάδα. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Λεκλέρκ από την Αυστραλία. Όπως στο Σίλβερστον έτσι και εδώ είχαμε έναν συναρπαστικό αγώνα με μάχες, διαφορετικές στρατηγικές και εκπλήξεις όλο το Σαββατοκύριακο. Ο Λεκλέρκ έβαλε ένα τέλος στην κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν και της Red Bull στην Αυστρία. Ο Ολλανδός είχε πάρει την pole την Παρασκευή και είχε κερδίσει στον αγώνα σπριντ το Σάββατο.
- Οι Λεκλέρκ και Φερστάπεν ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική: Εκκίνησαν με την P Zero κίτρινη/μέση γόμα και μετά έβαλαν δυο σετ σκληρής γόμας. Στο φινάλε χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα εκμεταλλευόμενοι την παρουσία του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
- Η ποικιλία στρατηγικών δεικνύει την απόδοση των ελαστικών που ήταν διαθέσιμα στο Σπήλμπεργκ. Οι οδηγοί της Mercedes τερμάτισαν στην 3η και 4η θέση με διαφορετικές στρατηγικές (μέση/σκληρή/μέση για το Χάμιλτον και μέση/σκληρή/σκληρή για το Ράσελ). Έτσι είχαμε τρεις διαφορετικές στρατηγικές στους πρώτους τέσσερις στην τελική κατάταξη.
Πώς συμπεριφέρθηκε η κάθε γόμα
ΣΚΛΗΡΗ C3: Παρουσίασε μεγαλύτερη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, απ’ ότι περιμέναμε. Έπαιξε ρόλο ότι οι ομάδες δεν την δοκίμασαν αρκετά στις ελεύθερες δοκιμές. Τέσσερις οδηγοί επέλεξαν αυτή τη γόμα στην εκκίνηση. Ανάμεσά τους ο Alonso, το μεγάλο πρώτο μέρος που πραγματοποίησε είχε καθοριστικό ρόλο στην άνοδό του στην κατάταξη (τερμάτισε στους βαθμούς παρότι εκκινούσε τελευταίος).
MEΣΗ C4: Η πλειοψηφία των οδηγών τη χρησιμοποίησε στην εκκίνηση. Οι οδηγοί της Ferrari πραγματοποίησαν ένα μεγάλο πρώτο μέρος μ’ αυτή τη γόμα, έτσι εδραίωσαν την κυριαρχία τους εμπρός. Ο ταχύτερος γύρος επετεύχθη με μέση γόμα από το Φερστάπεν λίγο πριν το τέλος του αγώνα.
ΜΑΛΑΚΗ C5: Διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο πριν τον αγώνα αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου σ’ αυτόν. Παρουσίαζε μεγάλη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης στο Σπήλμπεργκ και δεν προσφέρονταν για μεγάλες αποστάσεις.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Είμαστε ευχαριστημένοι από το σημερινό αγώνα. Όλες οι γόμες έδειξαν αντοχή και απόδοση σε διαφορετικά μονοθέσια και σεταρίσματα. Ήταν τρεις απαιτητικές μέρες με αγώνα σπριντ σε μια μοναδική διαδρομή όπως το Σπήλμπεργκ. Αυτό ήρθε μια βδομάδα μετά το Σίλβερστον. Δυο πίστες που διαφέρουν όσο περισσότερο γίνεται αλλά ο συνδυασμός μονοθεσίων και ελαστικών εξασφάλισε μια ακόμη σπουδαία παράσταση. Η μέση γόμα επέδειξε εξαιρετική απόδοση, αλλά στη σκληρή γόμα, η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν μεγαλύτερη απ’ ότι περιμέναμε στον αγώνα. Πιθανόν επειδή οι ομάδες δεν είχαν χρόνο να την δοκιμάσουν επαρκώς σε συνθήκες αγώνα κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών λόγω του προγράμματος που έχει το τριήμερο με αγώνα σπριντ. Επίσης σημαντικό μέρος της πτώσης απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης που καταγράφηκε, οφείλετε στο μικρής απόστασης γύρο και στο κυκλοφοριακό καθώς οι μάχες για θέση επιβαρύνουν ενεργειακά τα ελαστικά. Είμαι χαρούμενος για τα καλά σχόλια όσον αφορά στη δουλειά που κάναμε εδώ αλλά και πίσω στην έδρα μας στο Μιλάνο, δεν υπάρχει όμως χρόνος για ξεκούραση. Παραμένουμε στο Red Bull Ring για δοκιμές εξέλιξης ελαστικών του 2023 με τη βοήθεια 4 ομάδων που θα μοιραστούν τη δουλειά Τρίτη και Τετάρτη».
Διαβάστε επίσης:
F1 Αυστρία: Κέρδισε ο Ταυρομάχος!
Ψηλαφούμε τη νέα BMW Χ1! (video)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike