ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Δεσμευόμαστε να εφαρμόσουμε το μεγάλης κλίμακας επενδυτικό σχέδιο, συμπεριλαμβανομένων σε αυτό τυχόν τροποποιήσεων που κρίνονται απαραίτητες, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τη Σύμβαση Παραχώρησης από το Ελληνικό Δημόσιο», αναφέρει ο ίδιος. Μέρος του επενδυτικού σχεδίου αποτελεί η επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας «και έχει μεγάλη σημασία για το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και για τον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία συνολικά» όπως επισημαίνει ο ίδιος προσθέτοντας πως «στόχος του είναι να μετατρέψει το λιμάνι του Πειραιά σε προορισμό homeport στον χάρτη της διεθνούς κρουαζιέρας».
Προσθέτει ότι από το 2016, όταν «η COSCO SHIPPING άρχισε να ελέγχει και να λειτουργεί το λιμάνι του Πειραιά, η εταιρεία έχει προσφέρει στην τοπική κοινωνία περισσότερες από 3.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πάνω από 10.000 θέσεις εργασίας σε συναφείς υπηρεσίες, συνεισφέροντας 1,4 δισ. ευρώ σε επενδύσεις, φόρους, δασμούς και κοινωνικές εισφορές».
Ο κ. Yu Zenggang μιλάει επίσης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το «όραμα της εταιρείας για ένα Πράσινο Λιμάνι του Πειραιά» σημειώνοντας πως «κατά τη διάρκεια της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων, ο Λιμένας έλαβε τρεις πιστοποιήσεις ISO για την Ποιότητα, το Περιβάλλον και την Ενεργειακή Διαχείριση, σηματοδοτώντας την αριστεία και τη δέσμευσή μας στη διαχείριση περιβαλλοντικών θεμάτων, την προώθηση της ενεργειακής απόδοσης και την καταπολέμηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής».
Εν κατακλείδι αναφέρεται στο μήνυμα που εισέπραξε από τα φετινά Ποσειδώνια, ότι «ότι η Ελλάδα παραμένει το πιο ενεργητικό κέντρο της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας και παράγοντας ανάπτυξης. Η ευαισθητοποίηση σχετικά με τα καίρια ζητήματα του σήμερα, όπως η ενεργειακή μετάβαση, η βιώσιμη ανάπτυξη και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα, είναι ιδιαίτερα υψηλή με πλήθος σχετικών πρωτοβουλιών σε εξέλιξη».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του κ. Yu Zenggang
Ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα. Πόσα κρουαζιερόπλοια αναμένεται να προσεγγίσουν το 2022 το λιμάνι του Πειραιά και πότε αναμένεται να είναι έτοιμη η κατασκευή των υποδομών και η επέκταση του νέου προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια στο νότιο τμήμα;
Το 2022 αναμένονται 750 κρουαζιερόπλοια, το 66% των οποίων έχουν το λιμάνι του Πειραιά ως homeport, ενώ έχουν προγραμματιστεί αφίξεις και νέων εταιρειών. Η επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας αποτελεί μέρος του υποχρεωτικού επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ και έχει μεγάλη σημασία για το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και για τον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία συνολικά. Στόχος του είναι να μετατρέψει το λιμάνι του Πειραιά σε προορισμό homeport στον χάρτη της διεθνούς κρουαζιέρας, από όπου μεγάλα κρουαζιερόπλοια μπορούν να ξεκινήσουν αλλά και να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους και όχι μόνο να το χρησιμοποιήσουν ως ενδιάμεσο σταθμό. Το να είναι homeport αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων τόσο για την τοπική όσο και για την εθνική οικονομία, δεδομένου ότι τα πλοία περνούν περισσότερο χρόνο στη χώρα και αυξάνουν την κατανάλωση υπηρεσιών και προϊόντων από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας κρουαζιέρας, του πλοίου, του πληρώματος, των επιβατών κ.λπ.
Παρά τα προφανή οφέλη, όπως έχουμε ήδη ανακοινώσει, οι κατασκευαστικές εργασίες της Επέκτασης του Σταθμού Κρουαζιέρας έχουν διακοπεί προσωρινά, μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με τις εγκρίσεις της Ελληνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων για το πρώην Master Plan του Λιμένος Πειραιώς, επηρεάζοντας τις εργασίες επέκτασης. Από την πλευρά μας, σεβόμαστε σε κάθε περίπτωση τις αποφάσεις των σχετικών αρμόδιων αρχών και συνεργαζόμαστε στενά με τις ελληνικές αρχές για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Δεσμευόμαστε να εφαρμόσουμε το μεγάλης κλίμακας επενδυτικό μας σχέδιο στη χώρα, συμπεριλαμβανομένων σε αυτό τυχόν τροποποιήσεων που κρίνονται απαραίτητες, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τη Σύμβαση Παραχώρησης από το Ελληνικό Δημόσιο.
Είμαστε αισιόδοξοι ότι οι προοπτικές ανάπτυξης του αμοιβαία επωφελούς και περιβαλλοντικά βιώσιμου σχεδίου επέκτασης κρουαζιέρας του ΟΛΠ θα υπερισχύσουν και οι εργασίες θα ξεκινήσουν και πάλι ώστε η τοπική και εθνική οικονομία ως βασικοί αποδέκτες οφελών από την κρουαζιέρα να λάβουν τη μεγαλύτερη δυνατή ανταπόδοση από αυτή.
Έχει το λιμάνι του Πειραιά διαμορφώσει συνεργασίες/συνέργειες με άλλα λιμάνια ως κόμβος μεταφόρτωσης;
Ως κόμβος logistics και σημαντικός κόμβος μεταφόρτωσης, η συνεργασία μεταξύ λιμένων και η ενοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού είναι ουσιαστικής σημασίας για την αύξηση της αποδοτικότητας και τη μόχλευση συνεργειών και ευκαιριών ανάπτυξης. Ως εκ τούτου, το λιμάνι του Πειραιά έχει δημιουργήσει αρκετές θαλάσσιες συνδέσεις, ειδικά με άλλα λιμάνια της Μεσογείου, της Αδριατικής και του Εύξεινου Πόντου και αναζητά σταθερά τρόπους εξασφάλισης οριζόντιων συνεργασιών.
Υπάρχει ένα νέο σχέδιο για την επέκταση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Λόγω της αύξησης του αριθμού των εμπορευματοκιβωτίων κάθε χρόνο, υπάρχει ενδιαφέρον από τη διοίκηση του Λιμένα για τον σχεδιασμό του τέταρτου προβλήτα;
Κατά την τελευταία δεκαετία επιτεύχθηκε αξιοσημείωτη ανάπτυξη βάσει σαφούς στρατηγικού σχεδίου και φιλόδοξων στόχων που καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε. Μέσα σε λίγα μόνο χρόνια, το άλλοτε περιφερειακό λιμάνι μετατράπηκε σε σημαντικό διεθνή κόμβο σε όλους τους τομείς δραστηριοτήτων, ενώ παράλληλα αναδείχθηκε ο ρόλος της χώρας στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές, τον τουρισμό και το εμπόριο. Σήμερα, το Λιμάνι του Πειραιά είναι ένα από τα κορυφαία λιμάνια της Μεσογείου και ένα από τα πέντε κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης. Επίσης, σε παγκόσμιο επίπεδο από την 93η θέση το 2010, ο λιμένας συγκαταλέγεται στους 30 κορυφαίους λιμένες του κόσμου, με σημαντική συμβολή στην τοπική οικονομία και βιομηχανία.
Η ΟΛΠ Α.Ε. έχει συμβάλει σημαντικά στην οικονομική ανάκαμψη και την κοινωνική ανάπτυξη της Ελλάδας και είναι απολύτως ευθυγραμμισμένη με τα συμφέροντα του ελληνικού κράτους και του ελληνικού λαού. Επιπλέον, από το 2016, όταν η COSCO SHIPPING άρχισε να ελέγχει και να λειτουργεί το Λιμάνι του Πειραιά, η εταιρεία έχει προσφέρει στην τοπική κοινωνία περισσότερες από 3.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πάνω από 10.000 θέσεις εργασίας σε συναφείς υπηρεσίες, συνεισφέροντας 1,4 δισ. ευρώ σε επενδύσεις, φόρους, δασμούς και κοινωνικές εισφορές. Η ΟΛΠ Α.Ε. σκοπεύει όχι μόνο να διατηρήσει τα επιτευχθέντα αποτελέσματα, αλλά και να δημιουργήσει περαιτέρω ανάπτυξη, αξιοποιώντας πλήρως τη δυναμική του Λιμένα ως κόμβος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Μετά από 10 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης και έχοντας ανεβάσει το λιμάνι του Πειραιά από την 93η στην 26η θέση παγκοσμίως, η τρέχουσα ετήσια χωρητικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων είναι 7,2 εκατομμύρια TEU. Το 2019, διακινήθηκαν περισσότερα από 5,65 TEU (εμπορευματοκιβώτια).
Σύμφωνα με το Επενδυτικό μας Σχέδιο έχουμε ολοκληρώσει την αναβάθμιση του Προβλήτα Ι και έχουμε προχωρήσει στην αγορά νέου εξοπλισμού με τον οποίο θα αυξηθεί περαιτέρω η συνολική χωρητικότητα του Λιμένα.
Επιπλέον, ενδιαφερόμαστε πάντα να πετύχουμε τη βέλτιστη λειτουργία του σταθμού διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και ταυτόχρονα μελετάμε προσεκτικά τον τρόπο με τον οποίο θα μεγιστοποιήσουμε το ποσοστό απόδοσης. Για τον λόγο αυτό, ανανεώσαμε τον εξοπλισμό με νέους γερανούς post-panamax και διαρκώς βελτιώνουμε τη διαχείριση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων ώστε να γίνεται όλο και πιο αποδοτικός.
Στόχος μας παραμένει η επιδίωξη σταθερής και βιώσιμης ανάπτυξης στο λιμάνι του Πειραιά και η εξασφάλιση μέγιστων δυνατοτήτων ώστε να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο.
Πότε μπορεί το λιμάνι του Πειραιά να είναι δυνητικά έτοιμο να παρέχει ηλεκτροκίνηση και ηλεκτρική φόρτιση στα πλοία κρουαζιέρας, ακτοπλοΐας και του εμπορικού λιμένα; Ποιο σχέδιο εφαρμόζει επί του παρόντος ο ΟΛΠ για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ έως το 2030;
Το λιμάνι του Πειραιά αγκαλιάζει νέες και καθαρότερες πηγές ενέργειας και έχει γίνει το ίδιο παραγωγός ενέργειας μέσω της εγκατάστασης ενός φωτοβολταϊκού πάρκου εντός του λιμανιού, ήδη από το 2016, παράγοντας σήμερα 430 KWp πράσινης ενέργειας μέσω ηλιακών πάνελ. Η ηλεκτροκίνηση και οι ηλεκτρικές εφαρμογές φόρτισης σχεδιάζονται επίσης για το εγγύς μέλλον, τόσο για τις ανάγκες του ίδιου του Λιμένα όσο και για χρήση τους από τρίτους. Υιοθετούμε τη φιλοδοξία της Ευρώπης να αποτελέσει την πρώτη περιοχή μηδενικών εκπομπών παγκοσμίως έως το 2050 και να αναλάβει στρατηγικό ρόλο στην υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Από τη μεριά μας δεσμευόμαστε να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο των επιχειρηματικών μας δραστηριοτήτων στο περιβάλλον και στηρίζουμε τα πλοία στις προσπάθειές τους να μειώσουν στο ελάχιστο τις εκπομπές διοξειδίου. Ειδικότερα, η ΟΛΠ Α.Ε. έχει ήδη καταρτίσει έναν οδικό χάρτη μείωσης των ρύπων έως το 2030, ο οποίος περιλαμβάνει ποικίλες δράσεις και πρωτοβουλίες για τη μείωση των εκπομπών, επενδύσεις σε υποδομές καθαρής ενέργειας, χρήση νέων τεχνολογιών εντός του σύγχρονου ψηφιοποιημένου περιβάλλοντος, συνεχή παρακολούθηση του θαλάσσιου οικοσυστήματος και διασφάλιση της πλήρους ευθυγράμμισης όλων των έργων και των λειτουργιών του Λιμένα με τους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς και πρότυπα. Πολλές διακρίσεις, πιστοποιήσεις και βραβεία σηματοδοτούν την πρόοδό μας προς αυτή την κατεύθυνση, όπως το ” ECO PORT ” PERS από τον κορυφαίο ευρωπαϊκό οργανισμό. Επιπλέον, ο Λιμένας συμμετέχει ενεργά σε μια σειρά ευρωπαϊκών περιβαλλοντικών έργων και πρωτοβουλιών που υποστηρίζουν το όραμα της εταιρείας για ένα Πράσινο Λιμάνι του Πειραιά. Τέλος, ο Λιμένας περιλαμβάνεται στον δείκτη ESG του Χρηματιστηρίου Αθηνών και είναι μία από τις «Βιώσιμες Εταιρείες στην Ελλάδα το 2022».
Πρόσφατα, ο ΟΛΠ πέτυχε διπλή πιστοποίηση για την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών στην ποιότητα, την περιβαλλοντική διαχείριση και τη διαχείριση ενέργειας στο Λιμάνι του Πειραιά. Τι σημαίνει αυτό για τις προσπάθειες του λιμένα για μείωση των εκπομπών;
Πράγματι, πρόσφατα, σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων, ο Λιμένας έλαβε τρεις πιστοποιήσεις ISO για την Ποιότητα, το Περιβάλλον και την Ενεργειακή Διαχείριση, σηματοδοτώντας την αριστεία και τη δέσμευσή μας στη διαχείριση περιβαλλοντικών θεμάτων, την προώθηση της ενεργειακής απόδοσης και την καταπολέμηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Τέτοιες πιστοποιήσεις έχουν μεγάλη αξία, ανταμείβουν τις συνεχείς προσπάθειές μας και μας φέρνουν ολοένα και πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου μας για τον Πράσινο Λιμένα Πειραιά. Η ανάπτυξη στο Λιμάνι του Πειραιά με όρους μέριμνας και προστασίας του περιβάλλοντος είναι κεντρικής σημασίας για τη στρατηγική μας και αποτελεί προϋπόθεση για ένα βιώσιμο μέλλον.
Ποιο είναι το πιο σημαντικό μήνυμα από την έκθεση των Ποσειδωνίων;
Και φέτος ο ΟΛΠ, ως το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι με ηγετικό ρόλο στην περιοχή της Μεσογείου, συμμετείχε στα Ποσειδώνια καθώς θέλαμε να τιμήσουμε αυτήν την εμβληματική διεθνή έκθεση, που αποτελεί σημείο συνάντησης για την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Ταυτόχρονα, τα Ποσειδώνια αποτελούν μια εξαιρετική πλατφόρμα ανταλλαγής και ανάδειξης των ισχυρών επιτευγμάτων της ΟΛΠ Α.Ε. για το λιμάνι του Πειραιά ως κόμβο ενιαίας διεθνούς εξυπηρέτησης για όλες τις λιμενικές υπηρεσίες, παρέχοντας αποδεδειγμένη αριστεία σε όλους τους τομείς.
Το πιο σημαντικό μήνυμα από την έκθεση και τις συνομιλίες που είχα την ευκαιρία να έχω τόσο με εκπροσώπους του κλάδου όσο και με υψηλόβαθμους επισκέπτες, είναι ότι η Ελλάδα παραμένει το πιο ενεργητικό κέντρο της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας και παράγοντας ανάπτυξης. Η ευαισθητοποίηση σχετικά με τα καίρια ζητήματα του σήμερα, όπως η ενεργειακή μετάβαση, η βιώσιμη ανάπτυξη και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα, είναι ιδιαίτερα υψηλή με πλήθος σχετικών πρωτοβουλιών σε εξέλιξη. Το γεγονός αυτό μας γεμίζει με αισιοδοξία και σιγουριά ότι είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε συλλογικά τις προκλήσεις της βιομηχανίας που έχουμε μπροστά μας και να λειτουργήσουμε ως πρότυπο για τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.
Διαβάστε επίσης
ΟΛΠ : Εντυπωσιακό το άλμα στη διεθνή κατάταξη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πυροσβεστική: Προσοχή στις απόπειρες οικονομικής εξαπάτησης επιχειρήσεων – Πώς θα τις αποφύγετε
- FinTech: Σε φάση έντονης ανάπτυξης στην Ελλάδα – Οι κύριοι παράγοντες
- Κωνσταντίνος Φουντάς: Το νέο «αφεντικό» του Cern μιλά για το σωματίδιο του Θεού, τον πυρηνικό πόλεμο, τα πανεπιστήμια
- Πώς τα ελληνικά πανεπιστήμια μπαίνουν στο ραντάρ των διεθνών φοιτητών