Ημερίδες για τις δυνατότητες και ευκαιρίες επιτυχούς παρουσίας στις αγορές της Λατινικής Αμερικής οργάνωσε πρόσφατα το Επιχειρηματικό Συμβούλιο Ελλάδας-Λατινικής Αμερικής σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, στο πλαίσιο νέου κύκλου εξωστρεφών δράσεων.

Η πρώτη ημερίδα έγινε στη Θεσσαλονίκη από κοινού με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος και το Σύνδεσμο Εξαγωγέων και η δεύτερη στην Αθήνα από κοινού με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών και το Enterprise Europe Network και τις παρακολούθησαν περισσότερα από 100 στελέχη εταιριών.

1

Στις Ημερίδες έγιναν παρουσιάσεις 6 χωρών, της Βραζιλίας, του Μεξικού, της Αργεντινής, του Περού, του Παναμά και της Ουρουγουάης, με αναλυτικά στοιχεία για την οικονομία και εκτιμήσεις για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό σε κάθε χώρα, τα χαρακτηριστικά του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, τις καταναλωτικές τάσεις, τις ανάγκες εισαγωγών και τον ανταγωνισμό, τα κίνητρα για επενδύσεις, τους κλάδους που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, κλπ.

Οι Λατινοαμερικάνικες αγορές των 600 εκατομμυρίων καταναλωτών έχουν φανεί ανθεκτικές στην οικονομική κρίση με ορισμένες χώρες να διατηρούν αξιόλογους ρυθμούς ανάπτυξης, οι εισαγωγές σε πολλά προιόντα από Ε.Ε. κερδίζουν σταθερά έδαφος, οι ανάγκες σε νέες και αναβαθμισμένες υποδομές, σε ψηφιακή τεχνολογία, σε ενεργειακά έργα ανοίγουν πρόσφορο πεδίο για δράση, ενώ τα επόμενα χρόνια αναμένεται να πραγματοποιηθούν μεγάλες επενδύσεις σε έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, όπως και σε υπηρεσίες υγείας.

Ο Πρόεδρος του Επιχειρηματικού Συμβουλίου Ελλάδας-Λατινικής Αμερικής κ. Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος σχολίασε ότι «η στροφή προς τις αγορές της Λατινικής Αμερικής μπορεί να δώσει διέξοδο σε όσες επιχειρήσεις τολμήσουν και διεκδικήσουν μερίδιο αγοράς σε χώρες με μεγάλους πληθυσμούς, καταναλωτική κουλτούρα και άνοδο της αγοραστικής δύναμης της μεσαίας τάξης, προσφέροντας ποιοτικά και καινοτόμα προιόντα και υπηρεσίες, αξιοποιώντας την παραδοσιακά φιλική στάση και αποδοχή του ελληνικού στοιχείου».

Όπως δήλωσε ο Γενικός Διευθυνής & Μέλος του Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, «οι νέες συνθήκες παρακινούν τις ελληνικές επιχειρήσεις να εντείνουν και να διευρύνουν τον εξωστρεφή προσανατολισμό τους, με στρατηγική και διορατικότητα να βάλουν στο διεθνές ραντάρ τους νέες αγορές όπου διαφαίνονται ευκαιρίες και μελλοντικά οφέλη. Το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο εμπλουτίζει διαρκώς τη βεντάλια υπηρεσιών του και προχωρά σε πρωτοβουλίες που στηρίζουν πρακτικά τα μέλη του να πλασσαρισθούν έγκαιρα οπουδήποτε υπάρχουν πραγματικές επιχειρηματικές ευκαιρίες».

Σε συνέχεια των Ημερίδων προγραμματίζεται Επιχειρηματική Αποστολή στις παραπάνω χώρες τον Οκτώβριο (9-22) δίνοντας την ευκαιρία σε ελληνικές εταιρίες να έχουν σειρά στοχευμένων συναντήσεων, να διερευνήσουν το πεδίο και να επιδιώξουν νέες συμφωνίες για εξαγωγές και άλλες συνεργασίες.

Διαβάστε επίσης:

Παράταση έως τα τέλη του 2022 η προθεσμία για αντικατάσταση ταξί που έληξε το όριο ηλικίας τους

Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Χρειαζόμαστε πυκνά δίκτυα για να πετύχουμε την ενεργειακή μετάβαση