Η «πυξίδα» της Jeep, μετά την επαναφορτιζόμενη έκδοση, αποκτά και ήπια υβριδική, η οποία παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Compass e Hybrid για περισσότερα από 1000km εντός και εκτός πόλης.

1

Το Compass βρίσκεται στο επίκεντρο των πωλήσεων της Jeep στην Ευρώπη. Προφανώς για να ταιριάζει στην ευρωπαϊκή αγορά απέκτησε εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Τόσο την επαναφορτιζόμενη, εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα από την πρόσφατη δοκιμή μας όσο και την ήπια υβριδική με την οποία ζήσαμε τις προηγούμενες μέρες.

Συνολικά το Compass μετά την ανανέωσή του, έχει αλλάξει κατηγορία διαθέτοντας πολυτέλεια, άνεση και ευρυχωρία. Το Compass e-Hybrid φέρει μια 48V μπαταρία, ανακτά ενέργεια και εξοικονομεί καύσιμο περίπου 15% λέει η Jeep. Εμείς στην πράξη είδαμε εντός πόλης κατανάλωση στα 6.5lt/100km με συνεχή χρήση κλιματισμού ένεκα των ζεστών ημερών και κατανάλωση 8lt/100km στο ταξίδι όπου το υβριδικό σύστημα δεν συμμετέχει πολύ. Στην πόλη πάντως είναι εντυπωσιακό το πόσο κινείσαι ηλεκτρικά, ειδικά στο σταμάτα – ξεκίνα, στις μανούβρες και στο μποτιλιάρισμα.

Επίσης η λειτουργία είναι πιο ξεκούραστη, πιο ραφιναρισμένη καθώς στο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα δε δουλεύει ο θερμικός κινητήρας. Ο βενζινοκινητήρας είναι υπερτροφοδοτούμενος 1,5lt/130PSκαι 240 Νm ροπής. Λειτουργεί με βάση τον κύκλο Miller για καλύτερη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση, χάρη και στον αρκετά υψηλό λόγο συμπίεσης 12,5:1.

Είναι επίσης εφοδιασμένος με σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων ενώ ο ψεκασμός είναι υψηλής πίεσης 350 bar. Το σύστημα συμπληρώνεται από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 20PS και 55 Nm ροπής τα οποία όμως είναι διαθέσιμα σταθερά, αυτό κάνει τη διαφορά. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στο κιβώτιο ταχυτήτων αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις.

Jeep
Ο κόλπος της Ναυπάκτου με φόντο τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου

O ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μία μικρή μπαταρία χωρητικότητας 0,8 kWh η οποία εδράζεται στο κέντρο του οχήματος. Υπάρχει ένα αποδοτικό σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, το οποίο φορτίζει την μπαταρία στη φάση του ρολαρίσματος και της πέδησης. Η ενέργεια αποδίδεται εκ νέου στη φάση της επιτάχυνσης.

Η σταθερή ροπή του ρεύματος κάνει μεγάλη διαφορά στο μποτιλιάρισμα και στις ήπιες εκκινήσεις. Όσον αφορά στις επιμέρους χαρτογραφήσεις η Jeep μιλά για “e-Launch” στην εκκίνηση από το φανάρι, “e-Creeping” για ομαλή αίσθηση εκκίνησης είτε προς τα εμπρός είτε προς τα πίσω, “e-Queueing” για ομαλή κίνηση σε συνθήκες μποτιλαρίσματος και “e-Parking” για τους ελιγμούς κατά το παρκάρισμα.

Το υβριδικό σύστημα εκκινεί το αυτοκίνητο πάντα με τον ηλεκτρικό κινητήρα και βρίσκεται στο στοιχείο του εντός πόλης. Στο ταξίδι τώρα το Compass είναι πραγματικό Jeep. Με φαρδιά άνετα καθίσματα, καλοδουλεμένη αεροδυναμική, προσεγμένη ηχομόνωση και εργονομία. Με εντυπωσίασε η ουδέτερη συμπεριφορά του στις στροφές, τόσο που κοίταξα ξανά στα τεχνικά χαρακτηριστικά να δω μήπως είναι 4κινητο, δεν είναι.

Ως προσθιοκίνητο έχει πολύ καλό εμπρός μέρος, πολύ καλύτερο απ’ αυτό που θα χρειαστεί ένα τυπικός χρήστης ενός οικογενειακού SUV. Το εξαίρετο σετάρισμα της ανάρτησης συνδυάζει άνεση, ενδοτικότητα και κράτημα χωρίς κλίσεις και δράματα. Το Compass ήταν και παραμένει ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας του, με μία αρχοντική αίσθηση. Ο κινητήρας δεν ακούγεται ιδιαίτερα και έχεις τη δυνατότητα να προσπεράσεις με ασφάλεια σε επαρχιακό δρόμο πατώντας τέρμα το γκάζι.

Με φόντο τον κόλπο της Ιτέας - Jeep
Με φόντο τον κόλπο της Ιτέας

Ταξιδέψαμε από Αθήνα, Κάστρο, Λιβαδειά, Δεσφίνα, Ιτέα, Γαλαξίδι, Ναύπακτο απολαμβάνοντας άνεση και κράτημα στις στροφές. Δεν αγχωθήκαμε ακόμη και στο προσπέρασμα μεγάλων φορτηγών που γίνεται με ασφάλεια χάρη στην έξτρα ροπή του ηλεκτροκινητήρα.

Jeep

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είναι το μοντέλο λανσαρίσματος “Upland” και έχει ως στόχο να αναδείξει τις ευαισθησίες της Jeep σχετικά με το περιβάλλον και την βιωσιμότητα.

Στα καθίσματα χρησιμοποιούνται σε αρκετά σημεία ανακυκλωμένα υλικά εξαιρετικής ποιότητας, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την επένδυση SEAQUAL, η οποία χρησιμοποιεί ένα υλικό από ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν βρεθεί στην θάλασσα.

Κάποια τμήματα στις πλαστικές επιφάνειες του ταμπλό είναι επίσης κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα φωτιστικά σώματα αυτοκινήτων, ενώ φιλική προς το περιβάλλον είναι και η ξεχωριστή βαφή.

Η οθόνη αφής των 10,1 ιντσών εφοδιάζεται με το νέο σύστημα πολυμέσων Uconnect, το οποίο διαθέτει μία πληθώρα πληροφοριών και δυνατοτήτων ελέγχου των συστημάτων του αυτοκινήτου.

Πάντως διατηρούνται αρκετοί διακόπτες για τον έλεγχο των συνηθισμένων λειτουργιών αυτό σίγουρα ικανοποιεί τους μεγαλύτερους σε ηλικία χρήστες. Επιδέχεται αρκετών διαμορφώσεων ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,5 ιντσών. Η παρεμβατικότητα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας (ADAS) είναι έντονη αλλά οι δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 διασφαλίζουν ένα ξεκούραστο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Το Compass e-Hybrid είναι μία αξιόλογη περίπτωση για την αγορά των SUV στην χώρα μας, καθώς πέρα από το τεχνολογικό υπόβαθρο διαθέτει και το κύρος της Jeep.  Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι έντονος ενδεικτικά αναφέρω: Nissan Qashqai, Toyota CHR, Volvo XC40, Peugeot 3008.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Jeep Compass e-Hybrid

Κινητήρας: 1.469 cc.

Ισχύς: 130 PS στις 5.500 rpm

Pοπή: 240 Nm στις 1.500 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10 sec

Τελική ταχύτητα: 193 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,9 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 128 gr/km

Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.404/1.874/1.629 mm

Μεταξόνιο: 2.636 mm

Βάρος: 1.575 kg

Χώρος αποσκευών: 424-1.270lt

Τιμή: 32.200 ευρώ (έκδοση Longitude)

Διαβάστε επίσης:

Θα αλλάξει η καταγραφή ρύπων για τα επαναφορτιζόμενα!

Κλικ και την απέκτησες!