Στη θρυλική πίστα του Σίλβερστον θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο ο δέκατος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Πέρυσι ο Φερστάπεν οδηγήθηκε σε εγκατάλειψη μετά την σύγκρουση του με το Χάμιλτον στην αρχή του Βρετανικού GP. Φέτος με έξι νίκες σε 9 αγώνες και διαφορά 46 βαθμών από τον Πέρεζ και 49 βαθμών από το Λεκλέρκ ο Ολλανδός πρωταθλητής πάει με άλλον αέρα στην έδρα της F1. Λέμε έδρα της F1 γιατί επτά στις δέκα ομάδες έχουν το εργοστάσιό τους σε κοντινή απόσταση από το αεροδρόμιο του Β. Παγκοσμίου πολέμου το οποίο πλέον έχει μετατραπεί σε σύγχρονη πίστα. Εκτός Βρετανίας βρίσκονται μόνο οι Ferrari, Alpha Tauri και Alfa Romeo.

1

Από το Καναδικό GP έως τώρα κυριάρχησε στην επικαιρότητα της F1, μια συζήτηση που δεν αφορά στο αθλητικό κομμάτι. Πέρυσι τέτοια εποχή με αφορμή τα συμβάντα του περσινού αγώνα και ειδικότερα τη σύγκρουση Χάμιλτον – Φερστάπεν, ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (1981, 1983, 1987) Νέλσον Πικέ έκανε ένα σχόλιο που αφορούσε στο χρώμα δέρματος του Χάμιλτον. Αυτό το ηχητικό αναδείχτηκε τώρα και συνδυάστηκε (;) με την αποπομπή του Γιούρι Βιπς, από το φυτώριο της Red Bull επίσης για ρατσιστικό σχόλιο. Ο Πικέ ζήτησε συγνώμη αλλά το θέμα συντηρείται ψηλά στην επικαιρότητα, για λόγους επικοινωνίας. Τοποθετήθηκε τόσο η F1 όσο και η FIA πάνω στο θέμα του ρατσισμού.

Το μείζον αγωνιστικό ζήτημα αφορά στην υιοθέτηση των μέτρων άμβλυνσης των αναπηδήσεων τόσο με την ξύλινη σανίδα στο κατώτατο σημείο αναφοράς όσο και με την τοποθέτηση επιταχυνσιόμετρων που θα ανιχνεύουν αν ξεπερνούν τα όρια οι κατακόρυφες επιταχύνσεις.

Όσον αφορά στις ιδιαιτερότητες της πίστας ο υπεύθυνος στρατηγικής της Ferrari, Ράβιν Γεν περιγράφει: «Το Σίλβερστον είναι μια πολύ τεχνική διαδρομή υψηλής ταχύτητας που χαρακτηρίζεται από γρήγορες αλλαγές πορείας όπως το περίφημο τρίπτυχο στροφών Μάγκοτς – Μπέκετ – Τσάπελ. Η γρήγορη ροή χωρίς αργές στροφές την καθιστά μια από τις πιο απαιτητικές πίστες για τα φρένα. Υψομετρικές διαφορές δεν υπάρχουν αλλά επηρεάζεται από τον άνεμο. Η νέα άσφαλτος είναι πλέον 3 ετών οπότε το οδόστρωμα είναι λείο και προσφέρει υψηλή πρόσφυση. Απαιτούνται οι πιο σκληρές γόμες και περιμένουμε να παίξει σημαντικό ρόλο η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης στον αριθμό αλλαγών που θα απαιτηθούν στον αγώνα. Δεν χάνεις πολύ χρόνο στα πιτ, υπάρχουν δυο ζώνες DRS και τα προσπεράσματα είναι πιθανά. Οπότε θα δούμε διαφορετικές στρατηγικές. Ο καιρός το καλοκαίρι στη Βρετανία κρύβει εκπλήξεις, δεν αποκλείεται η βροχή. Ως Βρετανός νιώθω συγκίνηση επιστρέφοντας στο Σίλβερστον, εδώ πρωτοείδα μονοθέσιο F1. Ο πρώτος Βρετανός πρωταθλητής ήταν ο Χόθορν το 1958 με Ferrari. Θα χαρώ πολύ να ακούσω στο βάθρο την Κυριακή τον Ιταλικό ύμνο».

Υπάρχουν δυο ζώνες DRS και η έξοδος των πιτ βρίσκεται ανάμεσα στις στροφές 1 και 2.

Πρόκειται για το 73ο Βρετανικό GP και το 56ο που θα διεξαχθεί στο Σίλβερστον. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει 8 φορές τον αγώνα στην πατρίδα του. Πρώτη φορά κέρδισε το 2008 για λογαριασμό της McLaren. Από τους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή νικητής έχει αναδειχθεί εδώ ο Φέτελ το 2009 και το 2018 και ο Αλόνσο το 2006 και το 2011. Επίσης ο Φερστάπεν έχει κερδίσει στο Σίλβερστον τον επετειακό αγώνα της F1.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

  • Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, το Σίλβερστον, μαζί με τη Σουζούκα στην Ιαπωνία και το Σπα στο Βέλγιο θέτουν τις υψηλότερες ενεργειακές απαιτήσεις από τα ελαστικά. Φυσιολογικά επελέγησαν οι πιο σκληρές γόμες στη γκάμα: C1 ως P Zero λευκή/σκληρή, C2 ως P Zero κίτρινη/μέση και C3 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Είναι η 3η φορά μέσα στη χρονιά που επιλέγεται αυτός ο συνδυασμός.
  • Οi στροφές υψηλής ταχύτητας και ενέργειας όπως το σύμπλεγμα Μάγκοτς και Μπέκετς δεν είναι η μόνη πρόκληση που προσφέρει το Σίλβερστον: Ο καιρός είναι ευμετάβλητος και μπορεί να συναντήσεις από λαμπρό ήλιο ως βαριά βροχή.
  • Πέρυσι ο νικητής υιοθέτησε στρατηγική δυο αλλαγών: Η πρώτη έγινε υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας που υιοθετήθηκε μετά τη σύγκρουση των Lewis Hamilton, Max Verstappen. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί συμπλήρωσαν δυο μέρη αγώνα με τη μέση γόμα και ένα τελευταίο μέρος με τη σκληρή γόμα. Φέτος οι γόμες και οι σκελετοί είναι τελείως διαφορετικές. Δεν υπάρχει κατατακτήριος αγώνας, αυτό είχε παίξει ρόλο στην περσινή στρατηγική.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: “Στο Βρετανικό Grand Prix παρουσιάστηκε πέρυσι η νέα γενιά μονοθεσίων του 2022. Υπογραμμίστηκε έτσι η μελλοντική κατεύθυνση του αθλήματος που ακολουθείτε από φέτος. Οι νέοι αεροδυναμικοί κανονισμοί έχουν δημιουργηθεί για να μπορούν οι οδηγοί να ακολουθούν από κοντά ο ένας τον άλλο για ώρα, δίνοντας έτσι περισσότερες ευκαιρίες για προσπέρασμα. Αυτό φάνηκε στον Καναδά. Την ίδια στιγμή τα ελαστικά είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να υπερθερμαίνονται λιγότερο, να είναι πιο σταθερά και να προσφέρουν καλύτερη αίσθηση οδήγησης ενώ λειτουργούν σε πιο ευρύ θερμοκρασιακό παράθυρο. Όλες αυτές οι παράμετροι θα δοκιμαστούν αυτό το Σαββατοκύριακο σε μια από τις πιο απαιτητικές, για τα ελαστικά, πίστες που συναντούμε μέσα στη χρονιά.”

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 17:00 ώρα Ελλάδος. Την ίδια ώρα είναι και ο αγώνας την Κυριακή, απευθείας ΕΡΤ, Cosmote.

Διαβάστε επίσης

Συνέντευξη του Μανώλη Κεφαλογιάννη για την απαγόρευση θερμικών κινητήρων στη ΕΕ από 2035