ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Η Ρωσία μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να βρει πολλούς πρόθυμους αγοραστές για το αργό πετρέλαιο της, παρέχοντας ωστόσο τιμή με έκπτωση, εξηγεί η αμερικανική τράπεζα JP Morgan.
«H Ρωσία όχι μόνο μπόρεσε να αντισταθμίσει πλήρως τα 0,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα (mbd) από την απώλεια εξαγωγών αργού προς τους παραδοσιακούς πελάτες της στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, αλλά κατάφερε να πουλήσει επιπλέον 1,3 mbd σε αγοραστές στην Ασία», υπογραμμίζει η JPM.
Με πολλούς αγοραστές του ρωσικού αργού, το κύριο ερώτημα που τίθεται είναι αν η Ρωσία θα μπορέσει να προωθήσει το πετρέλαιο στους εξαγωγικούς προορισμούς της, εξηγεί η JPM. Η αμερικανική τράπεζα χωρίζει τις εισαγωγικές χώρες σε “μη φιλικές”: ΗΠΑ, ΕΕ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία και Νότια Κορέα και σε “φιλικές” προς τη Ρωσία: Ινδία, Κίνα, Τουρκία, Νότια Αφρική, Αίγυπτος, Βιετνάμ, Μαλαισία και Μέση Ανατολή. Ειδικά η Τουρκία, αύξησε την αγοραστική της δραστηριότητα, ενισχύοντας το ρωσικό πετρέλαιο με εισαγωγές κατά σχεδόν 170 χιλιάδες βαρέλια την ημέρα (kbd).
Μέχρι στιγμής, οι Βρυξέλλες έχουν σχέδια για την απαγόρευση της ναυτιλιακής βιομηχανίας της ΕΕ να μεταφέρει ρωσικό αργό σε τρίτες χώρες, μετά από σκληρή άσκηση πίεσης από τη Μάλτα και την Ελλάδα, οι οποίες φιλοξενούν περισσότερο από το ήμισυ της χωρητικότητας στα υπό ευρωπαϊκή σημαία πλοία της ΕΕ. Ωστόσο, η ΕΕ διατήρησε ένα σχέδιο για την απαγόρευση της ασφάλισης των εν λόγω φορτίων, ένα πιθανό σημαντικό εμπόδιο για το ρωσικό πετρέλαιο και τις εξαγωγές. Όπου όμως υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος και εκτιμούμε ότι η Ρωσία θα μπορέσει να βρει τα πλοία για να μεταφέρει περίπου 3 mbd του αργού πετρελαίου της, συμπληρώνει η αμερικανική τράπεζα.
Ο στόχος της κυβέρνησης του Προέδρου Μπάιντεν έχει μετατοπιστεί από την “απεμπλοκή της Ευρώπης από τη ρωσική ενέργεια, σε υποβάθμιση της θέσης της Ρωσίας ως κορυφαίου προμηθευτή ενέργειας”. Ο πιο εύκολος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι οι ΗΠΑ να παράγουν περισσότερο. Υποθετικά, η JPM εκτιμά ότι με 400 δισ. δολάρια σε επιπρόσθετες κυβερνητικές επενδυτικές δαπάνες της βιομηχανίας, θα μπορούσε να αυξήσει την παραγωγή πετρελαίου στις ΗΠΑ κατά 2 mbd ετησίως για τρία χρόνια, ξεκινώντας από το 2024 έως το τέλος του 2026, με τελική τιμή 20 mbd ή σχεδόν 8 mbd πάνω από το σημερινό ρυθμό παραγωγής. Εκτιμούμε ότι αυτή η αύξηση θα αρκούσε όχι μόνο για να επιβεβαιώσει απερίφραστα την ενεργειακή ανεξαρτησία των ΗΠΑ αλλά και για να αντικαταστήσει πλήρως το ρωσικό πετρέλαιο στην ΕΕ και να λάβει σημαντικό μερίδιο αγοράς.
Οι τρέχουσες συνθήκες στην αγορά του αργού
Η ρωσική παραγωγή πετρελαίου που φέρεται να σταθεροποιήθηκε κατά μέσο όρο περίπου 1 mbd χαμηλότερα τον Απρίλιο, αυξήθηκε κατά 200-300 χιλιάδες βαρέλια (kbd) το Μάιο, με περισσότερες ποσότητες να αναμένεται να εισρεύσουν στην αγορά τον επόμενο μήνα. Ωστόσο, η Ρωσία αγωνίστηκε να επαναπροωθήσει τα πετρελαιοειδή που απορρίφθηκαν από τις ευρωπαϊκές χώρες και φαίνεται να έχει αναγκαστεί να μειώσει την απόδοση των διυλιστηρίων της.
«Διατηρούμε την άποψή μας ότι, με την πάροδο του χρόνου, η Ρωσία θα είναι σε θέση να ανακατευθύνει το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών της και τοποθετούμε τη μέγιστη επίπτωση στη ρωσική παραγωγή στο 1,5 mbd. Ως εκ τούτου, διατηρούμε την πρόβλεψή μας για την τιμή του Brent στα 114 δολάρια το βαρέλι ($/bbl) για το δεύτερο τρίμηνο του 2022, με τις τιμές να εκτοξεύονται σε πάνω από $120 bbl στο μεσοδιάστημα και να διαμορφώνονται κατά μέσο όρο στα $104 bbl για το 2022», προβλέπει η τράπεζα.
«Αν και αναμένουμε ότι η αγορά αργού θα παραμείνει ισορροπημένη κατά μέσο όρο το 2022, αυτό που έχει σημασία για τους καταναλωτές και την παγκόσμια οικονομία είναι οι τιμές των καυσίμων. Και ενώ η επιστροφή των διυλιστηρίων από την περίοδο συντήρησης κατά τους επόμενους λίγους μήνες θα οδηγήσει τη ζήτηση αργού σε άνοδο, αλλά θα δώσει στις αγορές προϊόντων κάποια ανακούφιση, η διαθέσιμη ικανότητα διύλισης είναι αρκετή μόνο για να κρατήσει τα ισοζύγια καυσίμων από να περιοριστούν περαιτέρω, οδηγώντας σε πολύ στενές αγορές καυσίμων στους δρόμους το καλοκαίρι», εξηγεί η JPM.
Διαβάστε επίσης:
Οι μεγάλοι οίκοι αύξησαν τα μερίσματα και οι μετοχές τους ανέβηκαν
Citi: Πώς συγκρίνεται ο δείκτης MSCI Greece με τον ανταγωνισμό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα