ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα κέρδη προ φόρων της σουηδικής αλυσίδας λιανικής αυξήθηκαν κατά ένα τρίτο σε 4,78 δισεκατομμύρια κορώνες (470 εκατομμύρια δολάρια), όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη. Οι αναλυτές ανέμεναν κέρδη 3,98 δισ. κορώνες. Η H&M νωρίτερα αυτόν τον μήνα ανακοίνωσε άλμα των πωλήσεων 12% σε τοπικά νομίσματα.
«Η αποδοχή που είχαν οι νέες συλλογές ενδυμάτων της εταιρείας οδήγησαν σε ισχυρή ανάπτυξη, με περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων πλήρους τιμής και μείωση των εκπτώσεων», δήλωσε η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ομίλου Helena Helmersson.
Η H&M και οι ανταγωνίστριες αλυσίδες ένδυσης έχουν καταγράψει ανάκαμψη των πωλήσεων τους καθώς οι καταναλωτές ανανεώνουν τις γκαρνταρόμπες τους για τη δουλειά και τις εκδηλώσεις, μετά από δύο χρόνια παραμονής στα σπίτια τους λόγω των περιορισμών της πανδημίας.
Ωστόσο, οι αυξήσεις τιμών σε όλα τα είδη, από την ενέργεια μέχρι τις μεταφορές και τα τρόφιμα, επιβαρύνουν τους προϋπολογισμούς των αγοραστών και μειώνουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Παράλληλα, το αυξανόμενο κόστος συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους ορισμένων εταιρειών λιανικής.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία και τα σποραδικά lockdown σε περιοχές της Κίνας, όπου η H&M αποτέλεσε στόχο μποϊκοτάζ με αφορμή την άρνησή της να χρησιμοποιήσει βαμβάκι από την περιοχή Xinjiang, δεν βοηθούν. Η εταιρεία κλείνει ένα εμβληματικό κατάστημα που διέθετε στη Σαγκάη, ενώ στη Ρωσία διέκοψε τις πωλήσεις μετά την εισβολή.
Κατά το τρέχον τρίμηνο, οι καθαρές πωλήσεις τον Ιούνιο αναμένεται να παρουσιάσουν μείωση 6% σε τοπικά νομίσματα σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, καθώς επηρεάστηκαν από την διακοπή των πωλήσεων στη Ρωσία, τη Λευκορωσία και την Ουκρανία, ανέφερε η H&M.
Η εταιρεία είπε ότι εξετάζει τρόπους για να «βάλει σε σειρά προτεραιότητας τις πρωτοβουλίες της, να αναδιανείμει τους πόρους και να εξασφαλίσει συνεχή καλή κερδοφορία», ως άμεση συνέπεια των προκλήσεων που αντιμετωπίζει.
Σημειώνεται ότι οι προειδοποιήσεις αναλυτών ότι η H&M θα υποστεί πλήγμα στην κερδοφορία της συνέβαλαν στην πτώση της μετοχής σε ποσοστό άνω του 30% φέτος.
Η φιλοδοξία της εταιρείας είναι να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά αυξάνοντας τις τιμές λιγότερο από τους ανταγωνιστές, όπως έχει δηλώσει.
Διαβάστε ακόμη:
Lululemon Athletica και H&M: Κινητοποιούν 2 δισ. ευρώ για να μειώσουν το αποτύπωμα της βιομηχανίας μόδας
H&M: Ο πόλεμος στην Ουκρανία φρενάρει τις πωλήσεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πάνος Λασκαρίδης: Επιστροφή στο «κύτταρο» του Ιδρύματος
- Το θέμα των ανισοτήτων είναι επιτέλους στο ευρωπαϊκό ραντάρ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών