ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τμήματα μαρμάρινων γλυπτών, αγαλμάτων και ανδριάντων, καθώς και ανάγλυφες επιτύμβιες στήλες αφηγούνται ιστορίες της Σερίφου από την Ύστερη Κλασική και την Ελληνιστική εποχή ως και την Ρωμαϊκή. Πρόκειται για ευρήματα από τη Χώρα του νησιού, η οποία ταυτίζεται με την αρχαία πόλη της Σερίφου. Μια ξεχωριστή ενότητα συνιστούν τα ευρήματα από το έργο αποκατάστασης του Ασπρόπυργου στα Μαύρα Βολάδια, που σήμερα είναι επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος. Πρόκειται για αγγεία, που είναι κυρίως πίθοι της Ύστερης Κλασικής εποχής, καθώς και αμφορείς από εργαστήρια νησιών του Αιγαίου, συγκεκριμένα της Θάσου και της Κρήτης με χρονολόγηση από τον 4ο ως τον 7ο αιώνα, που είχαν συσσωρευθεί στον αποθέτη, ο οποίος εντοπίσθηκε δίπλα στον πύργο.
Η μεταμόρφωση
Το παροπλισμένο ως σήμερα κτίριο Περσεύς, έργο του αρχιτέκτονα Φίλιππου Βώκου κτίσθηκε το 1962-63 και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της μοντέρνας αρχιτεκτονικής, ακολουθώντας γενικότερα την τυπολογία των Ξενία. Στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, η οποία ανέλαβε την «μεταμόρφωσή» του, έχει παραχωρηθεί μερικώς από τον Δήμο Σερίφου. Το έργο πάντως, θα υλοποιηθεί σταδιακά, καθώς πέραν της αλλαγής χρήσης εξυπακούεται και η αρχιτεκτονική μετατροπή του κτιρίου με την ανακαίνιση και την ανάδειξη των στοιχείων του αλλά και την προσαρμογή στον νέο ρόλο του.
Σε κάθε περίπτωση το κτίριο, που βρίσκεται στην ακροθαλασσιά της Σερίφου ανακαλεί μνήμες παλαιάς εποχής και τουριστικής δόξας, με τα δωμάτιά του να σφύζουν από ζωή, φωνές και γέλια των λουομένων. Τώρα τα ίδια δωμάτια αναδεικνύονται σε χώρους τέχνης προσκαλώντας σε μια νέα επίσκεψη. Ο Περσεύς ανακτά έτσι σιγά σιγά την παλιά του αίγλη, με τον μύθο του να αποτελεί το νήμα της αφήγησης της ιστορίας του νησιού αλλά και τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του κτιρίου και των δύο εκθέσεων.
Η σύγχρονη έκθεση σε επιμέλεια Γιώργου Γεωργακόπουλου περιλαμβάνει τέσσερα επιτοίχια τυπώματα εικαστικών έργων από καλλιτέχνες της cheapart, τους Φιόνα Μουζακίτη, Νίκο Γαβρόπουλο, Φωτεινή Καπίρη και Πηνελόπη Μασούρη, καθώς και ένα έργο ηχητικής εγκατάστασης του Νίκου Σταυρόπουλου με αναφορές και ήχους από τη λειτουργία του κτιρίου ως ξενοδοχείου.
Διαβάστε επίσης
Μενδώνη: Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι στο Βρετανικό Μουσείο ως προϊόν κλοπής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά
- Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων
- Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του
- Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος