Μείωση κατά 45% παρουσιάζουν οι παραγγελίες νέων πλοίων το 2022 μέχρι στιγμής, ωστόσο παραμένει έντονο το ενδιαφέρον για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και LNG carriers.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με ανάλυση της Clarksons οι τιμές των νεότευκτων συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά.

1

Συγκεκριμένα, τον μήνα Μάιο έγιναν παραγγελίες 57 πλοίων χωρητικότητας 4,1 εκατ. dwt, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό τους από τις αρχές του έτους, εξαιρουμένου του Ιουνίου, σε 488 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 30,3 εκατ. dwt.

Σε όρους χωρητικότητας οι παραγγελίες είναι 45% χαμηλότερα σε ετήσια βάση.

Οι πλοιοκτήτες παραμένουν εστιασμένοι στις παραγγελίες containerships, προσθέτοντας στα βιβλία παραγγελιών τους επιπλέον 210 πλοία χωρητικότητας 1,4 εκατ. teu, μέχρι το τέλος Μαΐου.

Μετά την άρση του lockdown στη Σαγκάη την 1η Ιουνίου, όλα τα μεγάλα ναυπηγεία έχουν ανακοινώσει ότι ξανάρχισαν τις παραδόσεις πλοίων και μεγάλος αριθμός εργαζομένων έχουν επιστρέψει σε αυτά, αναφέρει η Clarksons.

Αυτό που προκαλεί έκπληξη είναι η τεράστια ζήτηση για LNG carriers.

Συνολικά από τις αρχές του 2018 έχουν γίνει παραγγελίες 370 πλοίων μεταφοράς αερίου, ενώ το 2021 σημειώθηκε ρεκόρ νέων συμβάσεων, για την κατασκευή 86 πλοίων. Φέτος, το ενδιαφέρον είναι ακόμη μεγαλύτερο, αφού από τις αρχές του έχουν προστεθεί στο βιβλίο παραγγελιών άλλα 92 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

“Αυτή η παρατεταμένη αύξηση των παραγγελιών οφείλεται στις ανάγκες που έχουν προκύψει από τα μεγάλα έργα που υλοποιούνται, την βιασύνη των πλοιοκτητών να εξασφαλίσουν θέσεις στα ναυπηγεία και το θετικό κλίμα που επικρατεί στην αγορά LNG καθώς οι αγορές φυσικού αερίου είναι σφιχτές και υπάρχει έντονη ανησυχία για τον ενεργειακό εφοδιασμό”, δήλωσε ο αναλυτής της Clarksons Research, Trevor Crowe.

Το βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ισοδυναμεί πλέον με το 28% του στόλου σε teu, ενώ το βιβλίο παραγγελιών των LNG carriers αντιστοιχεί στο 40% του στόλου σε cbm.

Αντίστοιχα, τα τάνκερ ανέρχονται στο 5% και τα bulker 7%.

Σε χαμηλά επίπεδα παραμένει από τις αρχές του έτους και η απόσυρση πλοίων, με 180 πλοία χωρητικότητας 7,2 εκατομμυρίων dwt να έχουν πωληθεί για scrap μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένων 89 δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 4,6 εκ. dwt.

Διαβάστε ακόμη:

Πρόστιμο 5 εκατ. δολαρίων στην εταιρεία κρουαζιέρας Carnival για διαρροή προσωπικών δεδομένων των επιβατών της