ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι αναταράξεις στις παγκόσμιες αγορές καυσίμων μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχουν αυξήσει θεαματικά το κόστος αποστολής δια θαλάσσης προϊόντων όπως το ντίζελ.
Οι ναύλοι μεταφοράς καυσίμων όπως η βενζίνη και το ντίζελ, έχουν υπερδιπλασιαστεί φέτος φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2020, σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange. Σε μια βασική διαδρομή στην Ασία, οι πλοιοκτήτες κερδίζουν τώρα πάνω από 47.000 δολάρια την ημέρα μεταφέροντας προϊόντα από τη Νότια Κορέα στον κόμβο διανομής της Σιγκαπούρης, έναντι 98 δολαρίων την ημέρα πριν από τον πόλεμο.
Η ρωσική εισβολή έχει επιδεινώσει την εικόνα των αγορών ενέργειας, ανατρέποντας τις εμπορικές ροές και αναγκάζοντας τους αγοραστές να ψάξουν ανά τον κόσμο για εναλλακτικούς τρόπους προμήθειας καυσίμων.
Η αρχική αύξηση των ναύλων για τη μεταφορά αργού δεν είχε διάρκεια εν μέρει λόγω της μειωμένης ζήτησης από την Κίνα, με αποτέλεσμα ορισμένοι πλοιοκτήτες να αλλάξουν μέρος του στόλου τους μεταφέροντας καύσιμα και όχι σε πετρέλαιο, σύμφωνα με δύο ναυλωτές δεξαμενόπλοιων.
Οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου διαμορφώνονταν τελευταία φορά σε αυτό το αυξημένο επίπεδο στις αρχές του 2020, αφού η πανδημία συρρίκνωσε δραματικά την κατανάλωση πετρελαίου και ανάγκασε τους παραγωγούς καυσίμων να εξάγουν όσο το δυνατόν περισσότερο εμπόρευμα για να μετριαστεί η διόγκωση των δεξαμενών αποθήκευσης. Η ζήτηση για πλοία μεταφοράς καυσίμων αναμένεται να αυξηθεί κατά 6% φέτος, δήλωσε ο Anoop Singh, επικεφαλής ανάλυσης της αγοράς τάνκερ στην Braemar ACM Shipbroking.
«Η ευρωπαϊκή αποφασιστικότητα να μειώσει την εξάρτηση από τις ρωσικές προμήθειες πιθανότατα θα συνεχιστεί και μετά από τον πόλεμο στην Ουκρανία και αυτό θα χαράξει εκ νέου εμπορικούς δρόμους», είπε ο Singh. Η Ρωσία ήταν ο μεγαλύτερος προμηθευτής ντίζελ στην Ευρώπη πριν από τον πόλεμο.
Από την εισβολή στα τέλη Φεβρουαρίου, περισσότερα πλοία LR χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά διυλισμένων καυσίμων, σύμφωνα με τους αναλυτές της S&P Global Commodity Insights, Φώτη Κατσούλα και Krispen Atkinson. Τα μεγαλύτερα ταξίδια μειώνουν το μέγεθος της διαθέσιμης χωρητικότητας στα πλοία και αυξάνουν τους ναύλους, εξήγησαν. Τα δεξαμενόπλοια LR είναι αυτά που χρησιμοποιούνται περισσότερο για τη μεταφορά προϊόντων και πετρελαίου.
Η αύξηση των ναύλων παρατηρείται και σε άλλες περιοχές. Οι πλοιοκτήτες που μετέφεραν καύσιμα από τη Μέση Ανατολή στην Ιαπωνία σε μια διαδρομή γνωστή ως TC-5 κέρδιζαν περισσότερα από 50.000 δολάρια ημερησίως την Τετάρτη, σε σύγκριση με μόλις 61 δολάρια την ημέρα τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τα δεδομένα του Baltic Exchange.
Το κόστος αποστολής καυσίμων από τις ΗΠΑ στη Βραζιλία στο δρομολόγιο TC-18 ήταν σχεδόν 37.000 δολάρια την ημέρα, από 3.800 δολάρια την ημέρα πριν από τέσσερις μήνες.
Διαβάστε ακόμη:
To δεξαμενόπλοιο Maran Sagitta της Μ. Αγγελικούση στον Α. Μιχαλόπουλο της Performance Shipping έναντι 27,6 εκατ. δολαρίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: Έκανα λάθος. Είμαι έτοιμος να δεχθώ όποια κύρωση αντιστοιχεί στον ΚΟΚ
- Η ΠΝΟ αντιδρά στην τροποποίηση του κανονισμού για τα ταχύπλοα πλοία
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Ανακοινώθηκε η υποχρεωτική δημόσια πρόταση της Masdar – Στα 20 ευρώ/μετοχή το προσφερόμενο αντάλλαγμα
- Ολλανδία: Το Netflix καλείται να πληρώσει 5 εκατ. ευρώ για παραβίαση προσωπικών δεδομένων