Τα δύο πλοία με ελληνική σημαία εξακολουθούν να βρίσκονται στο Ιράν, μετά την κατάληψη που έγινε από τους “Φρουρούς της Επανάστασης”, ενώ το πρώην ρωσικό δεξαμενόπλοιο Lana, πρώην Pegas είναι αγκυροβολημένο στην Κάρυστο.

Ωστόσο, μυστήριο αποτελεί και για τα δύο πλοία του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, Ice Energy και Ice Victory που φέρονται ότι είναι ναυλωμένα για να μεταφέρουν στις ΗΠΑ το φορτίο από το Lana.

1

Όμως, σε απόγνωση βρίσκονται όλοι οι ναυτικοί των πέντε πλοίων, μεταξύ των οποίων είναι οι δέκα Έλληνες ναυτικοί που βρίσκονται επί της ουσίας αιχμάλωτοι στο Ιράν, αλλά και οι Ρώσοι ναυτικοί που είναι επί δύο μήνες εγκλωβισμένοι πάνω στο πλοίο στην Κάρυστο.

Οι διπλωματικές επαφές δεν φέρνουν προς το παρόν κανένα αποτέλεσμα ώστε να απελευθερωθούν τα πλοία στο Ιράν και να αναχωρήσει το Lana με το φορτίο του στον τελικό του προορισμό.

Προφανώς, για να μην υπάρχει οριστική λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί υπάρχουν εμπόδια και πιέσεις για μια διαφορετική λύση που δεν ευνοεί, όπως φαίνεται την ελληνική πλευρά και την απελευθέρωση από τους Ιρανούς των δύο ελληνικών πλοίων και των πληρωμάτων τους.

Επισημαίνεται ότι το Ice Energy είναι καθηλωμένο στη ράδα του Πειραιά, ενώ το Ice Victory πλέει με χαμηλή ταχύτητα ανάμεσα σε Σαντορίνη, Μήλο, Κύθηρα και Κρήτη.

Υπενθυμίζεται ότι ότι στις 15 Απριλίου ακινητοποιήθηκε από το Λιμενικό Σώμα το ρωσικό δεξαμενόπλοιο Pega, το οποίο είχε μετονομαστεί σε Lana και είχε διαταχθεί η κατάσχεση του φορτίου του.

Στη συνέχεια είχαμε την κατάληψη από τους Ιρανούς των πλοίων Delta Poseidon της Delta Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη και το Prudent Warrior της Polembros Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Σπύρου Πολέμη.

Όμως, παρά το γεγονός ότι έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση από το Δικαστήριο της Χαλκίδας με την οποία αίρεται η κατάσχεση του πλοίου και του φορτίου του Lana, δεν μπορεί να αναχωρήσει το πρώην ρωσικό δεξαμενόπλοιο για τον προορισμό του, αλλά υπάρχουν περίεργες και αντιφατικές πληροφορίες για τα δύο δεξαμενόπλοια του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου.

Η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) γνωστοποίησε ότι ο πρόεδρος της είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον πλοίαρχο του Δ/Ξ «LANA» και τον ενημέρωσε ότι:

● Το πρόβλημα με τον ανεφοδιασμό καυσίμου για την πλήρη κάλυψη των αναγκών του πλοίου συνεχίζεται, παρέλαβε μόνο 13 τόνους οι οποίοι κάλυψαν μέρος της αδρανοποίησης των δεξαμενών στις οποίες παραμένει αρκετή ποσότητα φορτίου και καταλοίπων. Ενώ συνεχίζεται η λειτουργία της ηλεκτρογεννήτριας εκτάκτου ανάγκης η οποία καλύπτει τις ελάχιστες ανάγκες ενδιαίτησης (φωτισμός, εξαερισμός, λειτουργία ψυγείων και κουζίνας).

● Δεν έχει πραγματοποιηθεί η μεταφόρτωση του φορτίου στο Δεξαμενόπλοιο «ICE VICTORY», της ναυτιλιακής εταιρίας «Dynacom Tankers Management LTD» (του εφοπλιστή Προκοπίου), το οποίο παραμένει στην ευρύτερη περιοχή.

● Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την ευστάθεια του πλοίου, λόγω της έλλειψης καυσίμου με αποτέλεσμα τη μη λειτουργία των αντλιών έρματος (ballasting).

● Κανένας εκπρόσωπος του υπουργείου ναυτιλίας δεν έχει επισκεφθεί το πλοίο μέχρι σήμερα.

Όσον αφορά το πλοίο ICE ENERGY (IMO: 9301732), που είναι νηολογημένο στη Λιβερία, σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται στο αγκυροβόλιο του Πειραιά, ύστερα από επιθεώρηση αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος. Το πλοίο είχε φτάσει στον Πειραιά από την Κάρυστο.

Επίσης, το ICE VICTORY, πλέει στο Αιγαίο με χαμηλή ταχύτητα που σημαίνει ότι περιμένει εντολές.

Διαβάστε επίσης

Η διπλωματία για την ανταλλαγή των καυσίμων και των πλοίων με το Ιράν περνά μέσα… από δικαστικές αποφάσεις, ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν… εκκρεμότητες!