ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Είναι η στιγμή που θέλεις να διακτινιστείς στην Ισπανία για να είσαι εκεί. Ειδικά αν βρέθηκες στο Καλλιμάρμαρο, αν είδες το ντοκιμαντέρ για την προετοιμασία της υπερπαραγωγής με την παράδοση να έρχεται κοντά στο σήμερα, όταν ξέρεις γιατί η πολυτέλεια δεν έχει ημερομηνία λήξεως.
Και τώρα που η Μαρία Γκράτσια Κιούρι, καλλιτεχνική διευθύντρια του ιστορικού οίκου Dior, ετοιμάζεται να αποκαλύψει στον κόσμο το νέο της όραμα με έμπνευση από το παρελθόν, αποκλειστικά για την Cruise συλλογή, εμείς δεν έχουμε παρά να θαυμάσουμε από τώρα την ισπανική τεχνοτροπία…
Αν μπορούμε να κρίνουμε και από τη συνεργασία της με τους Έλληνες τεχνίτες για την κολεξιόν που ήταν εμπνευσμένη από την Ελλάδα, χωρίς τίποτα να είναι φολκλόρ, τότε θα καταλάβουμε πόσους μήνες πριν, βρέθηκε στην Ισπανία για να συνομιλήσει με τους ειδικούς. Να αναθέσει στους καλύτερους του είδους, από εκείνους που κατασκευάζουν σέλες για τα άλογα μέχρι στέμματα και θρησκευτικά είδη, προκειμένου να φτιάξουν κάτι μοναδικό για τον οίκο Dior, με την δική τους τεχνογνωσία, φιλτραρισμένο πάντα μέσα από την ματιά της ευρηματικής δημιουργού που δεν αφήνει καμία λεπτομέρεια στην τύχη.
Σήμερα θα ξέρουμε. Θα δούμε όλες τις εικόνες. Σε λάιβ αναμετάδοση. Έχει σημασία όμως να διαπιστώσουμε πως φτάσαμε ως εδώ. Πόσος κόπος, πόσοι άνθρωποι, πόσα «χρυσά χέρια», κρύβονται πίσω από το χειροκρότημα, με την οικονομία της πολυτέλειας, στην εποχή της πανδημίας, να ψάχνει διαρκώς νέους τρόπους για να αγγίξει το συναίσθημα.
Και γιατί επέλεξε η Μαρία Γκράτσια Κιούρι τη Σεβίλλη μετά την Αθήνα; Καταρχήν γιατί η συλλογή Cruise παρουσιάζεται μόνο μία φορά τον χρόνο και πρέπει πάντα να προτείνει κάτι που θα συγκινεί όσο γίνεται περισσότερο κόσμο, ακροβατώντας ανάμεσα στην υψηλή ραπτική και το πρετ-α-πορτέ.
Και είναι μοναδική ευκαιρία να «εκμεταλλευτείς» τεχνίτες που δημιουργούν στο ατελιέ τους, σε μικρά εργαστήρια, να ενισχύσεις επαγγέλματα που αποτελούν είδος προς εξαφάνιση. Να επενδύσεις στην οικονομία μέσα στην οικονομία.
Και κάπως έτσι θα μας συστήσει τους καλύτερους τεχνίτες από την Ανδαλουσία. Στο δέρμα. Αλλά και τις πιο επιδέξιες κεντήστρες, οι οποίες, έχουν συνηθίσει να φτιάχνουν θρησκευτικά, τελετουργικά ενδύματα έργα τέχνης.
Και όπως θα πει και η ίδια, στο Ιnstagram και παντού, όλα έχουν να κάνουν με την ενέργεια. Την ενέργεια των ανθρώπων. Όλων όσων δεν είχαν μέχρι σήμερα τη δυνατότητα να δείξουν το ταλέντο και τη δημιουργικότητα τους. Όταν όμως ανήκεις, έστω και για μια μόνο βραδιά, στη δυναμική του οίκου Dior, τότε ξέρεις ότι όλοι οι προβολείς θα είναι στραμμένοι πάνω σου. Κι αυτό μπορεί μετά να έχει αντίκτυπο και στις πωλήσεις των δικών σου προϊόντων, σίγουρα θα τονώσει την εικόνα σου…
Και κάπως έτσι μαθαίνουμε ότι θα γνωρίσουμε σήμερα την Orfebreria Ramos, που συνεργάστηκε με τον Dior, για τα κοσμήματα, ενώ κανονικά δημιουργεί ακόμη πιο πολύτιμα αξεσουάρ, όπως στέμματα. Για την συλλογή Cruise του ιστορικού οίκου, θα δούμε και μια τρυφερή «ανάγνωση» στο τριαντάφυλλο, που ήταν και το αγαπημένο λουλούδι του ιδρυτή του οίκου, Christian Dior.
Θα «μπούμε» και στο ατελιέ του Jesus Rosado, για νέες υφές. Ή πως το κλασικό Bar Jacket, το σακάκι που είδαμε στο Καλλιμάρμαρο να αποκτά ελληνικές ραφές, να γίνεται τώρα σχεδόν αγνώριστο, με χρυσές και ασημένιες ανάγλυφες πινελιές. Κάτι ανάλογο θα δούμε και με την τσάντα Lady Dior. Με τρισδιάστατα κεντήματα, αυτή τη φορά.
Και κάπως έτσι η ιστορία θα εμπλουτιστεί και με τις δυναμικές γυναίκες της Σεβίλλης, τα κορίτσια που χορεύουν φλαμένκο με πάθος. Αλλά και την αρχιτεκτονική. Του τότε και του τώρα. Σε μια κολεξιόν εμπλουτισμένη με χειροποίητη δαντέλα από το ιστορικό εργαστήρι Abanicos Carbonell από την Βαλένθια, αλλά και υπερμεγέθεις εσάρπες από το παραδοσιακό ατελιέ της Maria Jose Espinar με εμμονικά κρόσσια και την υπογραφή Dior.
Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι ξεκινά κάθε συλλογή με ένα κολάζ από ιδέες και συναισθήματα. Από το συγκεκριμένο δεν θα μπορούσε να λείπει η Τζάκι Κένεντι-Ωνάση. Με τα καπέλα της. Και τα ταξίδια της στην Ισπανία. Θα δούμε και δέρμα, επεξεργασμένο με σπάνιες τεχνικές που χάνονται στον χρόνο. Για την καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου, η πολυτέλεια είναι ένας τρόπος να στρέψουμε όλα τα βλέμματα σε μια εικόνα. Αν μπορείς να συγκινήσεις τις νέες γενιές, να αγαπήσουν επαγγέλματα που έχουν την τάση να εξαφανιστούν, τότε όλοι θα είμαστε κερδισμένοι. Στην Ιταλία έχουν χαθεί, όπως θα πει. Στην Ισπανία αντέχουν ακόμη.
Ραντεβού λοιπόν, το βράδυ στη Σεβίλλη. Στη Σεβίλλη με καύσωνα. Στις 9 το βράδυ, τοπική ώρα, στην καρδιά της πόλης, στη μεγαλοπρεπή Plaza de Espana που χτίστηκε το 1929. Μια πλατεία μοναδικής ομορφιάς, με εκατοντάδες καμάρες, 50 ψηφιδωτές τοιχογραφίες κι ένα κανάλι να τη διατρέχει. Ακολουθούν η ανδρική συλλογή στις 24 Ιουνίου και η επίδειξη υψηλής ραπτικής στις 4 Ιουλίου, στο Παρίσι. The show(s) must go on.
Διαβάστε επίσης:
Πόσο στοιχίζει να νοικιάσει κανείς σήμερα την θαλαμηγό Christina O του Αριστοτέλη Ωνάση;