Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω πόσο και αν πονούσε ο Χάμιλτον χτες. Από αυτά που είμαι σε θέση να γνωρίζω σας καλώ να αξιολογήσουμε τα γεγονότα:
1. Η Mercedes υποφέρει από τις αναπηδήσεις περισσότερο απ’ όλα τα μονοθέσια.
2. Έχουν πρόβλημα και οι υπόλοιπες ομάδες διαφορετικής έντασης η καθεμία.
3. Ο Ράσελ ως επικεφαλής του GPDA ήγειρε θέμα ασφάλειας.
4. Ο Χάμιλτον βγήκε από το μονοθέσιο με δυσκολία γιατί πονούσε.
5. Ο Βολφ δήλωσε ότι μπορεί να μην αγωνιστεί ο Χάμιλτον στον Καναδά.
Οι αναπηδήσεις προκαλούνται λόγω της απότομης αύξησης της αεροδυναμικής πίεσης στα μονοθέσια. Εν αντιθέσει με προηγούμενες χρονιές, φέτος η αεροδυναμική απόδοση εξαρτάται 25% από τα φτερά και 75% από το πάτωμα.
Η απόδοση του πατώματος εξαρτάται από την λειτουργία καναλιών Βεντούρι. Η μεταβλητότητα της διατομής αυξάνει την ταχύτητα ροής του αέρα. Αντίστοιχα αυξάνει η διαφορά ροής ταχυτήτων πάνω και κάτω από το μονοθέσιο και η αεροδυναμική πίεση προς τα κάτω που είναι ζητούμενο για να έχουν καλό κράτημα. Όσο αυξάνει η ταχύτητα του μονοθεσίου στην πίστα τόσο πιο έντονο γίνεται το φαινόμενο.
Η πίεση αυξάνεται εκθετικά, η ανάρτηση υποχωρεί απότομα και το μονοθέσιο ακουμπά κάτω. Στιγμιαία παύουν να τροφοδοτούνται τα κανάλια Βεντούρι, η πίεση μειώνεται και το μονοθέσιο αναπηδά. Προφανώς όλο αυτό εξαρτάται πολύ από τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος, την απόσταση που έχει το μονοθέσιο από το έδαφος αλλά και την ενδοτικότητα της ανάρτησης.
Κοντολογίς στη Mercedes μπορούν να λύσουν άμεσα το θέμα μεγαλώνοντας λίγο την απόσταση που έχει το μονοθέσιό τους από το έδαφος. Κάνοντας το όμως θα χάσουν σε απόδοση. Αυτό προφανώς δεν το θέλουν. Κάποιες ομάδες που δεν έχουν έντονο πρόβλημα (Ferrari, Red Bull, McLaren, Alfa Tauri, Alfa Romeo) δεν θέλουν να υπάρξει τεχνική οδηγία που θα επιλύσει το πρόβλημα. Κατανοούν ότι αυτό θα είναι επ’ ωφελεία της Mercedes.
Από τη Mercedes έχουν ξεκινήσει μια επικοινωνία με τον Ράσελ να λέει εμφατικά πως είναι θέμα χρόνου να γίνει ένα σοβαρό ατύχημα λόγω αναπηδήσεων. Πριν δυο αγώνες έλεγε ότι του κοβόταν η ανάσα από τις αναπηδήσεις και ότι είχε πόνους στο στήθος. Την ίδια ώρα ο Βολφ άνοιξε θέμα για τη συμμετοχή του Χάμιλτον στον Καναδά λόγω πόνων στη μέση. Η λογική λέει ότι κάνεις ότι μπορείς για να τους αντιμετωπίσεις ως την Πέμπτη και τότε αποφασίζεις για αντικατάσταση. Δεν ανοίγεις το θέμα την Κυριακή εκτός αν είναι επικοινωνιακό. Λέτε να δούμε το Βαντούρν ή τον ντε Βρίες στο Μόντρεαλ;
Επιπλέον τη στιγμή που ο Ράσελ έχει βγει χαμογελαστός από το ίδιο μονοθέσιο για ν’ ανέβει στο βάθρο, τερματίζοντας ακόμη μια φορά μπροστά από το Χάμιλτον εγείρονται και άλλα ερωτήματα για την προσπάθεια που καταβάλει ο πρωταθλητής αλλά και το επίπεδο φυσικής κατάστασης που διατηρεί αυτό τον καιρό. Είναι σίγουρο πως αυτή η ιστορία θα εξελιχθεί σύντομα. Υποθέτω πως σε κάποιο σημείο η FIA θα αναγκαστεί να εφαρμόσει μια ελάχιστη απόσταση από το έδαφος που θα λύσει το πρόβλημα. Αυτό όμως θα φέρει περισσότερη γκρίνια καθώς θα ανατρέψει τις σημερινές ισορροπίες δυνάμεων ευνοώντας την Mercedes. Ίδωμεν…
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ευρωζώνη: Σε χαμηλό 10μήνου η επιχειρηματική δραστηριότητα τον Νοέμβριο – «Βαρίδι» η Γερμανία
- Η Λινού μήνυσε τον Πολάκη για συκοφαντική δυσφήμιση – Έφτασε στην Ευελπίδων με δεκάδες κούτες!
- Διαταράσσει την Ευρώπη το ένταλμα σύλληψης Νετανιάχου: Η Γερμανία εξετάζει τις συνέπειες – Ο Όρμπαν τον καλεί στην Ουγγαρία
- Παρουσίαση του νέου Skoda Elroq