ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Ήδη, ο Τζο Μπάιντεν ζήτησε από το Κογκρέσο να «καταπολεμήσει» τους θαλάσσιους μεταφορείς και υποστηρίζει ότι ευθύνονται για την αύξηση του κόστους μεταφοράς, προσθέτοντας ότι είναι πρόθυμος να υπογράψει ένα νομοσχέδιο που θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση των ναύλων που έχουν συμβάλει στον «πληθωρισμό». .
«Ένας από τους λόγους για τους οποίους οι τιμές έχουν αυξηθεί είναι επειδή μερικές ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν την αγορά έχουν αυξήσει τις τιμές αποστολής τους έως και 1.000%. Είναι εξωφρενικό και γι’ αυτό ζητώ από το Κογκρέσο να αναλάβει δράση εναντίον τους», έγραψε ο πρόεδρος Μπάιντεν σε μήνυμά του στο Twitter.
«Πρέπει να αλλάξουμε αυτή την κατάσταση. Ζήτησα από το Κογκρέσο να περάσει νόμο για να το διορθώσει», τόνισε ο Πρόεδρος Μπάιντεν σε ένα βίντεο που συνόδευε το tweet . «Οι Δημοκρατικοί και οι Ρεπουμπλικάνοι ψήφισαν υπέρ, είναι στη Βουλή των Αντιπροσώπων. Ελπίζω να ψηφιστεί σύντομα και να εγκριθεί. Και ανυπομονώ να το υπογράψω γιατί πρέπει να μειώσουμε τις τιμές. Τα δομικά στοιχεία της οικονομίας μας είναι απίστευτα ισχυρά, ισχυρότερα από οποιοδήποτε άλλο έθνος στον κόσμο. Αλλά ο πληθωρισμός είναι ένα πρόβλημα. Αυτό δεν θα λύσει τα πάντα, αλλά θα λύσει ένα μεγάλο μέρος».
Επισημαίνεται ότι η νομοθεσία στην οποία αναφέρεται ο Πρόεδρος Μπάιντεν είναι ο Νόμος για τη Μεταρρύθμιση της Ναυτιλίας , ο οποίος ψηφίστηκε ομόφωνα από τη Γερουσία των ΗΠΑ στα τέλη Μαρτίου. Το νομοσχέδιο δίνει στην Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή (FMC), την ανεξάρτητη ομοσπονδιακή υπηρεσία που επιβλέπει τη διεθνή ναυτιλία για λογαριασμό Αμερικανών καταναλωτών και επιχειρήσεων, μεγαλύτερη εξουσία και ικανότητα να ρυθμίζει ορισμένες πρακτικές διεθνών ναυτιλιακών εταιρειών.
Το νομοσχέδιο παρουσιάστηκε στη Γερουσία τον Φεβρουάριο από τη Γερουσιαστή της Νέας Υόρκης Amy Klobuchar, η οποία είπε ότι ο νόμος «θα κάνει τους όρους ανταγωνισμού πιο δίκαιους για τους Αμερικανούς εξαγωγείς καθιστώντας δυσκολότερο για τους ναυτιλιακούς μεταφορείς να αρνούνται αδικαιολόγητα φορτία έτοιμα για εξαγωγή».
Παρόμοια νομοθεσία είχε ψηφιστεί από τη Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ με συντριπτική δικομματική υποστήριξη τον Δεκέμβριο.
Οι άνθρωποι της ναυτιλίας υποστηρίζουν ότι «αντί να ψηφιστεί νομοθεσία που δεν θα έκανε τίποτα για την αντιμετώπιση της συμφόρησης, το Κογκρέσο θα πρέπει να αναζητήσει πραγματικές λύσεις που έχουν ένα παγκόσμιο και προοδευτικό όραμα» και επισημαίνουν: «Αυτό σημαίνει συνέχιση των επενδύσεων σε λιμενικές υποδομές και προώθηση της επικοινωνίας, της καινοτομίας και της συνεργασίας για την περαιτέρω ενίσχυση του συστήματος μεταφορών που υποστήριξε την οικονομία των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της πανδημίας».
Σύμφωνα με πρόσφατα ευρήματα από έρευνα της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής, η αύξηση των ναύλων είναι προϊόν της κατάστασης της αγοράς, ιδίως ενός συνδυασμού ασυνήθιστα ισχυρής ζήτησης από τους καταναλωτές των ΗΠΑ, του Covid-19 και της συμφόρησης στην αλυσίδα εφοδιασμού και η έλλειψη ανταγωνισμού στην αγορά.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο Λευκός Οίκος συχνά αναδεικνύει το γεγονός ότι μόνο εννέα ναυτιλιακές εταιρείες που συμμετέχουν σε τρεις παγκόσμιες ναυτιλιακές κοινοπραξίες ελέγχουν το 95% των κρίσιμων εμπορικών γραμμών Ανατολής-Δύσης και αυτή η υποτιθέμενη έλλειψη ανταγωνισμού συνέβαλε στην αύξηση του κόστους μεταφοράς.
«Οι ναύλοι για τη ναυτιλία για τα αγαθά μεταξύ Ασίας και ΗΠΑ έχουν αυξηθεί 100% από τον Ιανουάριο του 2020 και οι τιμές μεταξύ ΗΠΑ και Ασίας αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 1.000% κατά την ίδια περίοδο», σύμφωνα με ένα ενημερωτικό δελτίο του Λευκού Οίκου που κυκλοφόρησε.
«Όταν οι εταιρείες δεν χρειάζεται να ανταγωνίζονται, τα κέρδη τους αυξάνονται, οι τιμές αυξάνονται και οι μικρές επιχειρήσεις, οι οικογενειακές επιχειρήσεις στην γεωργία και οι κτηνοτρόφοι καταρρέουν», δήλωσε ο πρόεδρος Μπάιντεν τον Φεβρουάριο και τόνισε: «Βλέπουμε αυτό να συμβαίνει με τους ναυτιλιακούς μεταφορείς που μεταφέρουν εμπορεύματα μέσα και έξω από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αυτές οι ξένες εταιρείες αύξησαν τις τιμές τους έως και 1.000% και πραγματοποίησαν κέρδη ρεκόρ».
Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν μίλησε πρόσφατα τηλεφωνικά με αρκετούς πωλητές και αγρότες για να συζητήσει το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών και τις επιπτώσεις αυτού του κόστους στις επιχειρήσεις τους.
Σε μια ανάρτηση στο Twitter που περιελάμβανε αποσπάσματα από αυτές τις κλήσεις, είπε: «Ένας από τους λόγους που οι τιμές έχουν αυξηθεί είναι επειδή μερικές ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν την αγορά έχουν αυξήσει τις τιμές αποστολής έως και 1.000%. Είναι εξωφρενικό».
Ο Hal Lawton, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tractor Supply Company, είπε στον πρόεδρο: «Πληρώσαμε 3.500 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο το 2020 και στη συνέχεια μέχρι τον Σεπτέμβριο, τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, πληρώναμε πάνω από 20.000 δολάρια έως 25.000 δολάρια».
Τέτοιες αυξήσεις αύξησαν το κόστος για την Jo-Ann Stores κατά σχεδόν 100 εκατομμύρια δολάρια, δήλωσε ο Wade Miquelon, Διευθύνων Σύμβουλος και πρόεδρος της εταιρείας. «Δεν είμαστε μια τεράστια εταιρεία, αλλά αυτή η αύξηση 100 εκατομμυρίων δολαρίων που μας πέρασαν είναι μεγαλύτερη από το σύνολο των κερδών μας», σημείωσε.
Ο Μπάιντεν κατηγορεί την έλλειψη ανταγωνισμού, λέγοντας: «Όπως γνωρίζετε, ένας από τους μεγάλους λόγους για τους οποίους ανεβαίνουν οι τιμές είναι το κόστος των ναυτιλιακών μεταφορών σε προϊόντα και τρόφιμα και – ιδιαίτερα σε όλο τον Ειρηνικό. Υπάρχουν μόνο εννέα ναυτιλιακές εταιρείες – εννέα, – μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες θαλάσσιων γραμμών που στέλνουν από την Ασία στις Ηνωμένες Πολιτείες.»
Ο Vincent Duvall, πρόεδρος της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Γεωργικών Γραφείων, φοβάται ότι θα χάσει πελάτες στο εξωτερικό εάν οι προκλήσεις συνεχιστούν για τους μεταφορείς γεωργικών προϊόντων.
Ο πρόεδρος ζήτησε από το Κογκρέσο να αντιμετωπιστούν άμεσα οι ναυτιλιακές εταιρείες. «Πρέπει να το αλλάξουμε αυτό. Ζήτησα από το Κογκρέσο να περάσει ένα νομοσχέδιο [Ocean Shipping Reform Act of 2021] για να διορθωθεί η κατάσταση. Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικάνοι το ψήφισαν, ολοκληρώθηκε η διαδικασία στη Βουλή των Αντιπροσώπων. Αναμένω ότι θα ψηφιστεί σύντομα και αναμένω να περάσει. Και ανυπομονώ να το υπογράψω, γιατί πρέπει να μειώσουμε τις τιμές», τόνισε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης:
Τραυλού: Kινητήρια δύναμη των ανθρώπων της ναυτιλίας οι ανοιχτοί ορίζοντες και η εξωστρέφεια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας και διατήρησε σταθερές τις προοπτικές
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ