ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα Ναυπηγεία της Νότιας Κορέας ανέκτησαν την πρώτη θέση από την Κίνα στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά τον μήνα Μάιο, κερδίζοντας σχεδόν το ήμισυ των συνολικών παγκόσμιων παραγγελιών.
Οι κορεατικές εταιρείες κέρδισαν 1,2 εκατομμύρια ολική χωρητικότητα (CGT) σε παραγγελίες ναυπηγικής κατά τη διάρκεια του μήνα, οι οποίες αντιστοιχούσαν στο 48% των συνολικών παγκόσμιων παραγγελιών πλοίων ύψους 2,5 εκατομμυρίων CGT, σύμφωνα με την Clarkson Research Services.
Η Κίνα ήρθε δεύτερη με 0,84 εκατομμύρια CGT, ενώ η Ιαπωνία ήταν στην τρίτη θέση με 0,42 εκατομμύρια CGT.
Η Κίνα υπέφερε από διακοπές λειτουργίας ναυπηγείων λόγω του πρόσφατου αποκλεισμού λόγω COVID-19 στη Σαγκάη.
Μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου, η Κορέα κέρδισε 7,34 εκατομμύρια παραγγελίες CGT, καταλαμβάνοντας το 45% των συνολικών παραγγελιών των 16,25 εκατομμυρίων CGT που έγιναν παγκοσμίως. Το ποσοστό της χώρας αυξήθηκε κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες σε ένα χρόνο, ενώ η Κίνα έπεσε μια βαθμίδα με 7,16 εκατομμύρια CGT.
Αυτή είναι η πρώτη φορά εδώ και τέσσερα χρόνια που η Νότια Κορέα ξεπέρασε την Κίνα σε όγκο συσσωρευμένων παραγγελιών την ίδια περίοδο.
Οι παρατηρητές της ναυτιλίας απέδωσαν την άνοδο στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των κορεατικών εταιρειών έναντι των αντιπάλων τους σε πλοία υψηλής προστιθέμενης αξίας, μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεγάλης κλίμακας.
Οι καθαρές παραγγελίες σε όλο τον κόσμο μειώθηκαν κατά 17% τον Μάιο, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Όσον αφορά τους τύπους πλοίων, οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς LNG μεγάλης κλίμακας 140.000 κυβικών μέτρων και άνω αυξήθηκαν, ενώ μειώθηκαν εκείνες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεγάλης κλίμακας 12.000 teu.
Η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering έλαβε παραγγελία 1,07 τρισεκατομμυρίων γουόν (850 εκατομμυρίων δολαρίων) για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων μεταφοράς LNG για μια κρατική εταιρεία πετρελαίου του Κατάρ.
Η παραγγελία είναι η πρώτη παρτίδα μιας συμφωνίας 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων που είχαν υπογράψει τρία Νοτιοκαρεάτικα Ναυπηγεία– η Hyundai Heavy Industries, η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering και η Samsung Heavy Industries — με το Κατάρ το 2020.
Η DSME δήλωσε την Τρίτη ότι θα ναυπηγήσει τα πλοία μεταφοράς LNG στο ναυπηγείο Okpo, στην επαρχία South Gyeongsang, και θα τα παραδώσει στην Qatar Petroleum έως το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Το Κατάρ, ο μεγαλύτερος παραγωγός LNG στον κόσμο, έχει δηλώσει ότι θα αγοράσει 100 πλοία για να αυξήσει την ικανότητα παραγωγής LNG σε 126 εκατομμύρια μετρικούς τόνους έως το 2027 από 77 εκατομμύρια τόνους που είναι σήμερα.
Την ίδια μέρα, η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering ανακοίνωσε ότι πρόσφατα έκλεισε μια παραγγελία 537,5 δισεκατομμυρίων γουόν για την κατασκευή δύο μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG στο πλαίσιο μιας συμφωνίας με το Κατάρ.
Η KSOE είπε ότι δεν μπορούν να αποκαλύψουν τις λεπτομέρειες της συμφωνίας. Ωστόσο, αν κρίνουμε από το μέγεθος και την τιμή των πλοίων μεταφοράς LNG που πωλήθηκαν, είναι πολύ πιθανό να είχε υπογράψει με την Qatar Petroleum, σύμφωνα με παρατηρητές του κλάδου.
Η KSOE, μια εταιρεία subholding υπό την Hyundai Heavy Industries Holdings, έχει τρεις θυγατρικές ναυπηγικές εταιρείες — Hyundai Heavy Industries, Hyundai Mipo Dockyard και Hyundai Samho Heavy Industries.
Τα πλοία μεταφοράς LNG αναμένεται να χρησιμοποιηθούν για το έργο επέκτασης του North Field της κρατικής εταιρείας πετρελαίου του Κατάρ ύψους 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αύξηση της παραγωγής LNG.
Διαβάστε επίσης
Τα κορεατικά ναυπηγεία εξασφάλισαν το 37% των παγκόσμιων παραγγελιών το 2021- Το Κατάρ ναυπηγεί 100 πλοία LNG έως το 2027
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βασίλης Πατέρας: Η αγάπη του για τη θάλασσα προσφορά για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού
- Ένοπλες Δυνάμεις: Ο Νίκος Δένδιας θεμελίωσε το νέο κτήριο για τον κυβερνοχώρο
- Korinthian Foods: Από την τοπική παραγωγή στην εθνική αναγνώριση
- Είκοσι χρόνια επιτυχημένων επεμβάσεων στο υπερσύγχρονο Τμήμα Ακτινοχειρουργικής Εγκεφάλου Gamma Knife του νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ