Οι περιφερειακοί περιβαλλοντικοί κανονισμοί για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ αρχικά είχαν σχεδιαστεί για τις χερσαίες μεταφορές και τις αερομεταφορές και ως μέτρο μπορεί να αποδειχθεί αποδοτικό για τη liner ναυτιλία, ωστόσο για την ποντοπόρο ναυτιλία θα αποτελέσει ένα «γραφειοκρατικό εμπόδιο».

Αυτό επισήμανε ο Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της INTERCARGO, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο 8o Capital Link Maritime Leaders Summit που έγινε στα «Ποσειδώνια 2022».

Ο πρόεδρος της INTERCARGO εξέφρασε την άποψη ότι το ETS θα οδηγήσει σε carbon leakage, ενώ τόνισε την ανησυχία του για το εάν τελικά τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν θα επιστρέψουν ξανά στη βιομηχανία για την Έρευνα και Ανάπτυξη και άρα για την επιτάχυνση της απανθρακοποίησης.

«Σε διαφορετική περίπτωση, θα μιλάμε απλώς για έναν ακόμη φόρο», υπογράμμισε με νόημα.

Δεδομένων των διαφορετικών οικονομικών μοντέλων που διέπουν τις ναυτιλιακές αγορές, ο Δ. Φαφαλιός τόνισε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την απανθρακοποίηση είναι η εφαρμογή ξεχωριστών κανονισμών σε κάθε segment και συμπλήρωσε ότι κάθε επιμέρους κλάδος οφείλει να σέβεται τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες των άλλων.

Σε ό,τι αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα, ο κ. Φαφαλιός τόνισε ότι με την παρούσα μορφή του το LNG αποτελεί ένα καθ’ όλα μεταβατικό στάδιο για τη ναυτιλία και αναφέρθηκε στον ρόλο των ναυλωτών για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των θαλάσσιων μεταφορών και κατέληξε λέγοντας: «Ο ΙΜΟ αποτελεί τον παγκόσμιο νομοθέτη για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, καθώς διαθέτει το απαραίτητο capacity, αλλά η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να εξηγήσει στους Ευρωπαίους νομοθέτες την αξία της ποντοπόρου ναυτιλίας».

Διαβάστε επίσης:

Συνεχίζονται οι συναντήσεις της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με θεσμικούς φορείς της ναυτιλίας

Μελίνα Τραυλού: Ανεκτίμητη η αξία του εθελοντισμού