ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην υποβολή ενστάσεων μεταξύ τους και κατά της Περιφέρειας προχωρούν οι μεγάλοι κατασκευαστές που διεκδικούν τη μονάδα απορριμμάτων στο Γραμματικό συνολικής αξίας 138 εκατ. Ευρώ, όπως αναφέρουν πηγές της Περιφέρειας Αττικής και της αγοράς. Εν τούτοις, η εικόνα που παρουσιάζει η Περιφέρεια όσον αφορά τις προσφυγές διαφέρει από αυτές που περιγράφει η αγορά.
Πηγές προσκείμενες στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επισημαίνουν πως ο Όμιλος κινείται νομικά με ένσταση στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) μόνο κατά του πρακτικού που την αποκλείει από τον διαγωνισμό. Επίσης, πηγές του ομίλου ΑΒΑΞ επισημαίνουν ότι έχει γίνει προσφυγή στην Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) κατά της αναθέτουσας αρχής και των άλλων σχημάτων. Την ίδια στιγμή πηγές της Ελλάκτωρ επισημαίνουν αναφορικά με τις προσφυγές πως πρόκειται για ένα σήριαλ με πολλά επεισόδια.
Ωστόσο, η Περιφέρεια Αττικής παρουσιάζει διαφορετική εικόνα καθώς αναφέρει πως οι ενστάσεις των Ομίλων διαμορφώνονται ως εξής:
- Η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Watt έχει κινηθεί κατά των Ελλάκτωρ-Μεσόγειος και ΑΒΑΞ-ΑΑΓΗΣ,
- Η ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε έχει κινηθεί κατά των ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Watt και ΑΒΑΞ-ΑΑΓΗΣ,
- Ο Όμιλος ΑΒΑΞ κινείται νομικά κατά της ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε.,
- Η Ελλάκτωρ δεν έχει υποβάλει μέχρι στιγμής κάποια ένσταση.
Όπως έχει ήδη γράψει τo mononews.gr ο διαγωνισμός είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον τριών σχημάτων τα οποία ήταν οι Κοινοπραξίες Ελλάκτωρ-Μεσόγειος Α.Ε. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Watt, και ΑΒΑΞ-ΑΑΓΗΣ με την πρώτη να υποβάλει τη μοναδική αποδεκτή προσφορά στα τέλη του περασμένου μήνα.
Γεγονός και το οποίο είχε προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις στους κόλπους των δύο σχημάτων που «κόπηκαν» και είχε δημιουργηθεί κλίμα για προσφυγές στα αρμόδια όργανα.
Οι προσφυγές και οι νέες καθυστερήσεις
Οι πηγές της Περιφέρειας κάνουν λόγο για μακροσκελή κείμενα που έχουν υποβάλει τα παραπάνω σχήματα και τα οποία «κτυπούν» τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και τυπικά δικαιολογητικά όλων των ενδιαφερομένων.
Εκτιμάται, δε, πως υπάρχουν σοβαρά νομικά επιχειρήματα τα οποία δεν καταρρίπτονται εύκολα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να εγκλωβιστεί σε έναν κυκεώνα νέων καθυστερήσεων με αποτέλεσμα να καθυστερήσει σημαντικά η ανακήρυξη του αναδόχου και η υπογραφή της σύμβασης.
Στο πιο αισιόδοξο σενάριο η σύμβαση αναμένεται πλέον να υπογραφεί εντός του 2023 και ο στόχος του Γιώργου Πατούλη για υπογραφές εντός του 2022 φαίνεται πως έχει χαθεί. Αυτό, ωστόσο, προϋποθέτει ότι η ΑΕΠΠ θα εκδώσει τις αποφάσεις για κάθε ένσταση χωρίς καθυστερήσεις.
Το ενδεχόμενο αυτό δεν κρίνεται εφικτό από την Περιφέρεια, καθώς εκτιμάται πως θα υπάρξουν καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών από την ΑΕΠΠ, ενώ εάν οι ενστάσεις των Ομίλων αυτών απορριφθούν, τότε αυτοί θα απευθυνθούν στο ΣτΕ.
Ο εν λόγω διαγωνισμός έχει ήδη βγει εκτός χρονοδιαγράμματος, καθώς έχει οδηγηθεί σε αρκετές παρατάσεις. Υπενθυμίζεται πως τα ενδιαφερόμενα σχήματα είχαν προσφύγει το περασμένο έτος στην ΑΕΠΠ επανειλημμένα, καθώς εντόπιζαν προβληματικά σημεία στους όρους δημοπράτησης.
Όπως έχει ήδη γράψει το mononews οι μεγάλοι Όμιλοι που διεκδικούν το έργο έχουν εκφράσει τις αντιθέσεις τους σχετικά με τους όρους του διαγωνισμού, ενώ εκτιμούν πως μέχρι το τέλος της θητείας του Γιώργου Πατούλη δε θα έχει ολοκληρωθεί ούτε μία εκ των τριών δημοπρατήσεων (Γραμματικό, Φυλή και Σχιστό) που αφορούν σε έργα διαχείρισης απορριμμάτων.
Εάν το τελευταίο ισχύσει, τότε η χώρα μας θα συνεχίσει να πληρώνει πρόστιμα λόγω της ταφής απορριμμάτων, ενώ η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 για τη μονάδα στο Γραμματικό κινδυνεύει. Αυτό συμβαίνει καθώς τα κονδύλια που έχουν δεσμευθεί για το έργο θα πρέπει να επιστραφούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή να στερηθούν από άλλα έργα διότι η μονάδα θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 (έργο-γέφυρα).
Το έργο
Πρόκειται για τη μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων, η οποία θα κατασκευαστεί στο Γραμματικό και αποτελεί το τρίτο υπό δημοπράτηση έργο διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική με τα άλλα δύο να είναι τα ΣΔΙΤ για το Σχιστό και τη Φυλή. Αναθέτουσα αρχή του έργου είναι ο Ειδικός Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) με πρόεδρο τον Αντιπεριφερειάρχη Πολιτικής Προστασίας και Περιβάλλοντος, Βασίλειο Κόκκαλη.
Η διάρκεια του έργου ανέρχεται αρχικά στους 96 μήνες. Εντός αυτού του διαστήματος υπολογίζεται πως η κατασκευή θα διαρκέσει 18 μήνες, η δοκιμαστική λειτουργία 6, ενώ η εμπορική λειτουργία της μονάδας θα ανέλθει στους 72.
Διαβάστε επίσης
Γραμματικό: Μοναδικός διεκδικητής η Ελλάκτωρ- «Κόπηκαν» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και Intrakat
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Άγνωστα παραμένουν τα κίνητρα της 15χρονης που άνοιξε πυρ σε σχολείο στο Ουισκόνσιν
- Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: Έκανα λάθος. Είμαι έτοιμος να δεχθώ όποια κύρωση αντιστοιχεί στον ΚΟΚ
- Η ΠΝΟ αντιδρά στην τροποποίηση του κανονισμού για τα ταχύπλοα πλοία
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Ανακοινώθηκε η υποχρεωτική δημόσια πρόταση της Masdar – Στα 20 ευρώ/μετοχή το προσφερόμενο αντάλλαγμα