Μετά τις δύο εκδόσεις με κινητήρες V8, η Mercedes-AMG παρουσιάζει και στη χώρα μας την SL 43 ένα ακόμα τεχνολογικά πρωτοποριακό μοντέλο του νέου, εμβληματικού roadster. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας εν σειρά τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με κυβισμό δύο λίτρων που παρέχει αντίστοιχη ισχύ. Είναι η πρώτη φορά παγκοσμίως που χρησιμοποιείται ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων σε αυτοκίνητο παραγωγής. Πρόκειται για τεχνολογία δανεισμένη από τη Formula 1.
Το σύστημα της SL 43 έχει προκύψει αυτό που αναπτύχθηκε και χρησιμοποιείται με επιτυχία από την ομάδα Mercedes-AMG Petronas F1 εδώ και πολλά χρόνια στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτή η νέα μορφή υπερπλήρωσης εγγυάται ιδιαίτερα άμεση απόκριση στο γκάζι σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας ακόμη πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης και αυξάνοντας συγχρόνως και την αποδοτικότητα. Ο στροβιλοσυμπιεστής λειτουργεί μέσω του ηλεκτρικού συστήματος 48 Volt, το οποίο τροφοδοτεί επίσης την κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG). Αυτό έχει αποτέλεσμα, η Mercedes-AMG SL 43 να αποδίδει 280 kW (381 hp) και μέγιστη ροπή 480 Nm συν την πρόσθετη ισχύ των 10 kW (14 hp) που παρέχει στιγμιαία η κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG) σε ορισμένες συνθήκες οδήγησης.
Επιπλέον, το νέο βασικό μοντέλο της οικογένειας SL διακρίνεται για τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό, ενώ τα πολυάριθμα προαιρετικά στοιχεία προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων εξατομίκευσης ενισχύοντας την άνεση και την ασφάλεια.
Στα 70 έτη της ιστορίας της, η SL μεταμορφώθηκε από καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο σε ανοιχτό, πολυτελές sportscar – και αυτός είναι ένας από τους λόγους που έχει αναδειχθεί σε θρύλο. Σήμερα, η νέα Mercedes-AMG SL θέτει άλλο ένα ορόσημο στην ιστορία του μοντέλου. Συνδυάζει τον αγωνιστικό χαρακτήρα της αρχικής SL με τη μοναδική πολυτέλεια και την τεχνολογική υπεροχή που χαρακτηρίζουν τα σύγχρονα μοντέλα Mercedes-AMG. Η SL 43, ως το νέο βασικό μοντέλο της σειράς παραγωγής, αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα.
Είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως, στο οποίο τοποθετείται ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων. Αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τη Formula 1 και βάζει τέλος στον συμβιβασμό ανάμεσα σε έναν μικρό υπερσυμπιεστή ταχείας απόκρισης που επιτυγχάνει συγκριτικά χαμηλή μέγιστη ισχύ και έναν μεγάλο υπερσυμπιεστή με υψηλή μέγιστη ισχύ αλλά αργή απόκριση. Με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του κινητήρα, το νέο βασικό μοντέλο του roadster 2+2 θέσεων απευθύνεται κυρίως σε όσους είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Με τον συνδυασμό ενός σχετικά ελαφρού τετρακύλινδρου κινητήρα στον μπροστινό άξονα και της κίνησης στου πίσω τροχούς, η SL 43 επιδεικνύει μια σαφώς μοναδική οδική συμπεριφορά.
Η αρχή λειτουργίας του ηλεκτρικού στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων βασίζεται στην ίδια τεχνολογία που χρησιμοποιεί η ομάδα Mercedes-AMG Petronas F1. Ένας ηλεκτροκινητήρας πάχους σχεδόν τεσσάρων εκατοστών ενσωματώνεται απευθείας στον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή ανάμεσα στον στρόβιλο στην πλευρά εξαγωγής και τη φτερωτή συμπιεστή στην πλευρά εισαγωγής. Είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενος και κινεί απευθείας τον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή, επιταχύνοντας τη φτερωτή του συμπιεστή προτού αρχίσει να την κινεί συμβατικά το ρεύμα καυσαερίων. Αυτό βελτιώνει σημαντικά την άμεση απόκριση από τις στροφές στο ρελαντί και σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποκρίνεται ακόμη πιο άμεσα στο πάτημα του πεντάλ γκαζιού, ενώ η συνολική εμπειρία οδήγησης είναι πιο δυναμική. Επιπρόσθετα, ο εξηλεκτρισμός του στροβιλοσυμπιεστή επιτρέπει υψηλότερη ροπή σε χαμηλές στροφές, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία και βελτιώνοντας την επιτάχυνση από τη στάση. Ακόμη κι όταν ο οδηγός απομακρύνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού ή πατήσει το φρένο, η τεχνολογία του ηλεκτρικού στροβιλοσυμπιεστή είναι σε θέση να διατηρεί διαρκώς την πίεση υπερπλήρωσης. Αυτό διασφαλίζει συνεχή, άμεση απόκριση.
Ο στροβιλοσυμπιεστής, ο οποίος λειτουργεί μέσω του ηλεκτρικού κυκλώματος οχήματος 48 Volt, φτάνει σε ταχύτητες έως 170.000 σ.α.λ., γεγονός που επιτρέπει πολύ υψηλό ρυθμό ροής αέρα. Ο στροβιλοσυμπιεστής, ο ηλεκτροκινητήρας και το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος συνδέονται με το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα εσωτερικής καύσης δημιουργώντας συνεχώς τη βέλτιστη θερμοκρασία. Σε συνδυασμό με τον δίλιτρο, εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα με την εσωτερική ονομασία M139, η καινοτόμα τεχνολογία της SL 43 αποδίδει 280 kW (381 hp) στις 6750 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 480 Nm είναι διαθέσιμη ανάμεσα στις 3250 και 5000 σ.α.λ. Ανάλογα με την περίσταση, το σύστημα εγγυάται πρόσθετη ισχύ 10 kW (14 hp) για σύντομο διάστημα από την κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG).
Το βασικό μοντέλο της SL, που διαθέτει κίνηση στους πίσω τροχούς, συνδυάζεται για πρώτη φορά με το κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission).
Ένας υγρός συμπλέκτης εκκίνησης αντικαθιστά τον μετατροπέα ροπής. Μειώνει το βάρος και, λόγω της χαμηλότερης αδράνειας, βελτιστοποιεί την απόκριση στις εντολές του οδηγού με το πεντάλ επιτάχυνσης, ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση και τη μεταβολή φορτίου. Το προσεκτικά βαθμονομημένο λογισμικό εγγυάται εξαιρετικά σύντομους χρόνους αλλαγής και γρήγορα, πολλαπλά κατεβάσματα ταχυτήτων, εφόσον χρειάζεται. Επιπλέον, η ενδιάμεση λειτουργία γκαζιού στα προγράμματα οδήγησης «Sport» και «Sport+» προσφέρει έντονες συγκινήσεις κατά την οδήγηση με αλλαγή ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης η λειτουργία RACE START, η οποία εξασφαλίζει βέλτιστη επιτάχυνση από στάση. Οι οδηγικές επιδόσεις είναι εκπληκτικές: από στάση, η SL 43 επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα είναι 275 km/h. Εκτός από τις επιδόσεις που προσφέρει, το βασικό μοντέλο της σειράς διακρίνεται και από συγκριτικά χαμηλά στοιχεία κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.
Το εσωτερικό της Mercedes-AMG SL 43 διαθέτει επίσης έναν συναρπαστικό συνδυασμό αναλογικής γεωμετρίας και ψηφιακού κόσμου – γνωστό ως «υπεραναλογικό» κόκπιτ. Παράδειγμα αποτελεί το πλήρως ψηφιακό όργανο πολλαπλών ενδείξεων, το οποίο είναι ενσωματωμένο σε ένα τρισδιάστατο σκίαστρο. Το σύστημα infotainment MBUX, το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, προσφέρει διάφορα ειδικά στυλ ενδείξεων και διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας.
Το συμμετρικό ταμπλό οργάνων έχει σχεδιαστεί σαν δυναμική φτερούγα και διαρθρώνεται σε επάνω και κάτω τμήμα. Αποκορύφωμα αποτελούν τα τέσσερα γαλβανισμένα ακροφύσια σε σχήμα στροβίλου. Οι επιφάνειές τους συγχωνεύονται στο ταμπλό οργάνων και μοιάζουν με επιβλητικά power dome. Το κάτω τμήμα του ταμπλό οργάνων εκτείνεται ομαλά από την κεντρική κονσόλα, συνενώνοντας αρμονικά τα δύο στοιχεία.
Παρά τη συμμετρία, ο σχεδιασμός του κόκπιτ είναι σαφώς προσανατολισμένος στον οδηγό: Η οθόνη LCD 12,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης του ταμπλό οργάνων δεν έχει σχεδιαστεί να είναι ανεξάρτητη, αλλά ενσωματωμένη σε ένα σκίαστρο υψηλής τεχνολογίας που αποτρέπει τις αντανακλάσεις από το ηλιακό φως. Για να αποφεύγονται οι ενοχλητικές αντανακλάσεις φωτός που προκαλούνται από τον ήλιο όταν είναι ανοιχτή η κουκούλα, η κλίση της οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα μπορεί επίσης να ρυθμιστεί ηλεκτρικά από 12 μοίρες έως 32 μοίρες.
Στην SL 43 διατίθεται προαιρετικά η τελευταία γενιά προσαρμοζόμενης ρυθμιζόμενης απόσβεσης AMG. Ο εγκέφαλος ανάρτησης χρησιμοποιεί ανάλυση δεδομένων – συμπεριλαμβανομένων αισθητήρων επιτάχυνσης και διαδρομής τροχού – για να προσαρμόσει τη δύναμη απόσβεσης για κάθε τροχό σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου ανάλογα με την κατάσταση. Ο οδηγός μπορεί να προεπιλέξει τη βασική ρύθμιση μέσω των προγραμμάτων οδήγησης AMG DYNAMIC SELECT: με το πάτημα ενός κουμπιού, τα χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς αλλάζουν, για παράδειγμα, από πλήρως δυναμική οδήγηση στη λειτουργία «Sport+» σε σταθερή πορεία στη ρύθμιση «Comfort».
Επιπλέον, η ρύθμιση προσαρμόζεται σε τρία στάδια ανεξάρτητα από τα προγράμματα οδήγησης μέσω ενός ειδικού κουμπιού. Το νέο σύστημα σύνθετων φρένων υψηλής απόδοσης AMG εγγυάται άριστες τιμές επιβράδυνσης και έλεγχο ακριβείας. Εντυπωσιάζει με τις σύντομες αποστάσεις πέδησης, την άμεση απόκριση και, βεβαίως, την υψηλή σταθερότητα και ανθεκτικότητα – ακόμη και σε συνθήκες ακραίας καταπόνησης.
Οι λειτουργίες ανέσεων περιλαμβάνουν το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), καθώς και την προπλήρωση και το στέγνωμα των φρένων κατά την οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα. Όταν η μίζα είναι απενεργοποιημένη και το όχημα σταματημένο, ενεργοποιείται επίσης η θέση στάθμευσης «P». Κατά την εκκίνηση, το ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης απελευθερώνεται αυτόματα.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ