Η Lexus αποκαλύπτει την 5η γενιά του RX, ενός μοντέλου, που ανοίγει ένα σημαντικό νέο κεφάλαιο για το εμβληματικό αυτό SUV.

Όταν λανσαρίστηκε το 1998, το RX 300 έγινε το πρώτο στον κόσμο πολυτελές SUV, δημιουργώντας μία εντελώς νέα κατηγορία αυτοκινήτων, με το στυλ, την επιτάχυνση, τον χειρισμό και την αθόρυβη λειτουργία που αρμόζει σε ένα πολυτελές αυτοκίνητο. Το 2005, το RX 400h σηματοδότησε το πρώτο στον κόσμο πολυτελές υβριδικό ηλεκτρικό όχημα, με ένα επαναστατικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που συνδύαζε έναν V6 βενζινοκινητήρα με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, μία τεχνολογική επανάσταση που χρησίμευσε ως σημείο εκκίνησης για τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της σειράς  μοντέλων της Lexus. Έχοντας επαινεθεί από τους πελάτες για την άνεση, τη φινέτσα και την ποιότητά του, το 2016, το RX ήταν το πρώτο μοντέλο της Lexus που απέκτησε την τεχνολογία Lexus Safety System+.

Το 2019, το RX έφερε το πρώτο στον κόσμο BladeScanTM Adaptive High-beam System, μία τεχνολογία που χρησιμοποιεί ένα περιστρεφόμενο καθρέπτη σε σχήμα λεπίδας για βελτιωμένο φωτισμό από τους προβολείς LED.

Το πρωτοποριακό RX έχει γίνει bestseller της Lexus τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Με περισσότερες από 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο από το 1998 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά – από τα οποία 300.000 στην Ευρώπη – αυτή η 5η γενιά RX είναι καθοριστική για τη μελλοντική στρατηγική της μάρκας ‘Lexus Electrified’. Μαζί με το πρόσφατα λανσαρισμένο NX και το RZ που αποκαλύφθηκε τον Απρίλιο, το RX θα βοηθήσει να γίνει πραγματικότητα το ‘Επόμενο Κεφάλαιο’ της μάρκας Lexus. Αυτά τα τρία μοντέλα αντιπροσωπεύουν την ισχυρότερη «επέλαση» της Lexus στην αγορά των D-E Premium SUV, την καρδιά της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Lexus.

Η Lexus έχει εξελίξει περαιτέρω τη νέα σχεδιαστική γλώσσα του ‘Επόμενου Κεφαλαίου’ της για το νέο RX. Αυτή περιλαμβάνει ένα αμάξωμα σχήματος ατράκτου – ‘spindle body’ – που υλοποιήθηκε με την ενσωμάτωση της φιλοσοφίας spindle σε ολόκληρο το εμπρός τμήμα του οχήματος. Η ομάδα του RX άντλησε επίσης έμπνευση από την πλούσια σχεδιαστική κληρονομιά του RX. Έτσι δημιουργήθηκε ένα SUV που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως RX, αλλά με πιο δυναμικό, κομψό και γεμάτο αυτοπεποίθηση χαρακτήρα.

Στο εσωτερικό, το οδηγοκεντρικό πιλοτήριο ‘Tazuna’ εστιάζει στο να προσφέρει στον οδηγό άμεσο, διαισθητικό έλεγχο του οχήματος, σύμφωνα με την αρχή ‘χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο’. Βελτιώνει επίσης την οδηγική εμπειρία με τη διαισθητική και «καθαρή» διάταξη, που υποστηρίζεται από μία νέα οθόνη αφής 14”.

Το νέο RX διατίθεται στην Ευρώπη σε μία γκάμα τριών διαφορετικών ηλεκτροκίνητων εκδόσεων. Στην καρδιά των προσφερόμενων εκδόσεων του μοντέλου για τη Δυτική Ευρώπη, το RX 450h+ θα μυήσει τους πελάτες του RX στην plug-in τεχνολογία της Lexus που αποτελεί σημείο αναφοράς.

Με το νέο RX 350h Hybrid Electric, η Lexus εισάγει μία αποδοτική εναλλακτική λύση έναντι των χαμηλότερου κυβισμού κινητηρίων συνόλων diesel και βενζίνης. Και για εκείνους τους οδηγούς που αναζητούν πιο συναρπαστικές επιδόσεις, η Lexus παρουσιάζει το πρώτο Hybrid Electric turbo μοντέλο στην ιστορία της, το RX 500h, το οποίο συνοδεύεται από το σύστημα δυναμικού ελέγχου της μετάδοσης κίνησης DIRECT4.

Με την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης, οι σχεδιαστές ανέλαβαν την πρόκληση να ενσωματώσουν τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα ‘spindle body’ στο νέο RX. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη βελτιωμένη ενσωμάτωση της μάσκας που εκφράζει μια αίσθηση εξηλεκτρισμένης ισχύος και χαμηλό κέντρο βάρους. Οι πιο συμπαγείς και πιο αιχμηροί προβολείς, οι εισαγωγείς αέρα και ένα φαρδύτερο μετατρόχιο (15 mm) ενισχύουν περαιτέρω την εικόνα σταθερότητας και αυτοπεποίθησης. Για να πετύχουν μία πιο τολμηρή αισθητική, οι σχεδιαστές της Lexus ανέπτυξαν μία πιο κομψή σιλουέτα με ρέουσες γραμμές από τα εμπρός προς τα πίσω, επεκτείνοντας το καπό, επιμηκύνοντας το μεταξόνιο κατά 60 mm και χαμηλώνοντας τη γραμμή οροφής κατά 10 mm. Χαρίζοντας στο SUV μία αίσθηση σχεδιασμού που παραπέμπει σε κουπέ, η χαρακτηριστική μαύρη πίσω κολώνα (ή ‘αιωρούμενη οροφή’ όπως την αποκαλεί η Lexus) είναι τώρα πιο τρισδιάστατη σε εμφάνιση, ενώ ο πρόσθετος δυναμισμός του RX προέρχεται από τη χαρακτηριστική γραμμή που σαρώνει τις πλευρικές επιφάνειες και τους μεγάλους τροχούς 21”.

Οι τριπλοί προβολείς LED είναι πιο αιχμηροί σε σχήμα και πιο οριζόντιοι. Η σχεδίαση, που τονίζεται από φώτα ημέρας σχήματος L, δημιουργεί μία δυναμική εμφάνιση. Στο πίσω τμήμα, τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα μονής γραμμής της Lexus υπογραμμίζουν την εμβληματική όψη του RX , ενώ το φαρδύτερο μετατρόχιο (50 mm) προσδίδει πρόσθετη στιβαρότητα και ενισχυμένη παρουσία στο δρόμο.

Η εισαγωγή του νέου σήματος “LEXUS” στην πόρτα του χώρου αποσκευών, δημιουργεί μία «καθαρή» και σύγχρονη εμφάνιση. Τονίζοντας τα sport διαπιστευτήρια του RX, η έκδοση F SPORT διαθέτει βελτιώσεις που απαντώνται στην εμπρός μάσκα, στις ποδιές και στους αεροδυναμικούς εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Αυτή η έκδοση θα προσφέρεται μόνο στο RX 500h Hybrid Electric Υψηλών Επιδόσεων.

Οι σχεδιαστές επεδίωξαν να δημιουργήσουν ένα μινιμαλιστικό, και ταυτόχρονα διαισθητικό και προσεγμένο εσωτερικό χώρο χρησιμοποιώντας υλικά κορυφαίας ποιότητας. Τα εμπρός καθίσματα έχουν επανασχεδιαστεί ώστε να προσφέρουν κορυφαία προσβασιμότητα, εξαιρετική στήριξη και θέρμανση/εξαερισμό. Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του νέου RX είναι η διαθεσιμότητα vegan δερμάτινης επένδυσης για το εσωτερικό, που δημιουργήθηκε σε απάντηση της αυξανόμενης ζήτησης από vegan και καταναλωτές με οικολογική συνείδηση. Αυτό σημαίνει ότι στην έκδοση Dynamic όχι μόνο τα καθίσματα, αλλά και το τιμόνι και η λαβή του επιλογέα καλύπτονται με επένδυση από συνθετικό δέρμα. Εδώ οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των χρωμάτων Black και Ammonite Sand. Το νέο RX βασίζεται την πλατφόρμα GA-K, παρόμοια με το NX, αλλά με διαφορετικό σετάρισμα.

Για παράδειγμα, το πίσω μέρος έχει επανασχεδιαστεί πλήρως τόσο για τη διεύρυνση του μεταξονίου όσο και για την υιοθέτηση πρόσθετων εγκάρσιων στοιχείων και ενισχύσεων της ανάρτησης που αυξάνουν την ακαμψία. Αυτή η αυξημένη ακαμψία επέτρεψε στους μηχανικούς της Lexus να ρυθμίσουν την ανάρτηση με μεγαλύτερη ακρίβεια, βελτιώνοντας όχι μόνο την απόδοση αλλά και την άνεση.

Η πλατφόρμα του νέου RX επέτρεψε, επίσης, μία μείωση του βάρους του αυτοκινήτου κατά 90 kg όπως και του συνολικού ύψους κατά 10 mm, με αποτέλεσμα ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 15 mm. Για εξοικονόμηση βάρους, η Lexus χρησιμοποίησε προηγμένα υλικά όπως ατσάλι υψηλής αντοχής 2GPa για τις κεντρικές κολόνες και αλουμίνιο για τα φτερά και το καπό. Η νέα δομή περιλαμβάνει επίσης ατσάλι 1180 MPa για την ενίσχυση των μαρσπιέ και ατσάλι 1470 MPa για την ακαμψία της οροφής. Επιτρέποντας σημαντική αύξηση της απόδοσης, η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει καλύτερη πλευρική σταθερότητα και χαρακτηριστικά αντιβύθισης. Ικανή να διαχειρίζεται υψηλότερα επίπεδα ροπής, μειώνει σημαντικά επίσης τους θορύβους, τους κραδασμούς και τους τριγμούς.

Πέραν του ότι εξασφάλισαν μία «ήσυχη» καμπίνα, όπως αρμόζει σε ένα Lexus, με μέτρα απόσβεσης θορύβων και μείωσης κραδασμών, οι μηχανικοί και οι τεχνίτες δημιούργησαν ήχους για να προσθέσουν μία αίσθηση δύναμης και απόδοσης, ενώ για να ικανοποιήσουν τις αισθήσεις τελειοποίησαν επίσης τον ήχο των θυρών του πολυτελούς SUV.

 

 

Διαβάστε επίσης:

Δια χειρός Λιώκη

Από το Ταίναρο στο Nordkapp

Πράσινο ομόλογο 500€ εκατ.