ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην ομιλία του μετά την βράβευση του από το ΕΒΕ Πειραιά σήμερα το πρωί, μίλησε για ένα φυσικό – ναυτικό οικοσύστημα που θα στηρίζει τη την λειτουργία ενός σύγχρονου Ναυπηγικού κόμβου.
Ο κ. Ξενοκώστας αναφέρθηκε σε ένα οικοσύστημα που για δεκαετίες έδινε και δίνει την μάχη του διεθνούς ανταγωνισμού, χωρίς την πρόσβαση, την στήριξη και συνεργασία των τριών Μεγάλων Ναυπηγείων της Χώρας, τα οποία λειτουργούσαν, πριν ουσιαστικά κλείσουν, με ένα αυτάρεσκο, υδροκέφαλο και – εκτός φιλοσοφίας συνεργειών και ολιστικής κουλτούρας της ελεύθερης ναυτιλιακής αγοράς, ανταγωνιζόμενα πολλές φορές το ίδιο τους το οικοσύστημα.
Η ΟΝΕΧ κι εγώ προσωπικά, τόνισε με έμφαση, έχουμε πίστη στην δύναμη του συνόλου, αναγνωρίζουμε την αξία των συνεργειών και, μέσα από ένα πλάνο ναυπηγείου ανοικτό στις συνεργασίες, που επιδιώκει την δημιουργία ενός Ναυπηγικού οικοσυστήματος στον άξονα ενίσχυσης του ελληνικού αποτυπώματος στην διεθνή αγορά, φιλοδοξούμε στην στενή συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς, όπως φυσικά και όχι περιοριστικά το ΕΒΕΠ,ώστε το Ναυπηγείο να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο ναυπηγικό κόμβο προώθησης καινοτομίας, τεχνολογιών, της Ελληνικής τεχνικής κατάρτισης και της ναυτοσύνης εν γένει.
Επίσης, ο κ. Ξενοκώστας τόνισε: «Είναι όμως και μια διάκριση ξεχωριστή. Τόσο για εμένα, όσο και για τον Όμιλο ONEX, και εκ μέρους των οποίων στην πραγματικότητα λαμβάνω αυτή την σημερινή διάκριση, τους εργαζόμενους μας, τους τεχνίτες μας, τα στελέχη μας και την διοίκηση των Ναυπηγείων και του ομίλου μας, που κάθε μέρα δίνουν την μάχη του διεθνούς ανταγωνισμού, ο καθένας από το δικό του μετερίζι, αλλά κάτω από ένα κοινό Όραμα, ώστε να διασφαλίζουμε την συνεχή εξέλιξη και προσαρμογή μας στο στίβο της υποστήριξης της ελληνόκτητης αλλά και διεθνούς ναυτιλίας που μας εμπιστεύονται τους στόλους τους, καθημερινά μέσα σε μια τόσο ρευστή και ευμετάβλητη πραγματικότητα. . O λόγος;
Ο Πειραιάς είναι ένας πρωταγωνιστής του μέλλοντος. Μια πόλη με αστείρευτη προοπτική για τη Ναυτιλία και την Οικονομία της χώρας.
Μια πόλη που, όπως χρόνια πίσω, ξεκίνησε ως το λίκνο της Ναυτιλίας και των συναφών επαγγελματιών και επιχειρήσεων, προσελκύοντας «συνάλλαγμα» και πάντα πρωτοπόρος, έτσι και σήμερα, καλείται να διαδραματίσει έναν ρόλο- κλειδί στην άνθιση ενός κλάδου αυτών των Ναυπηγείων και της ελληνικής ναυπηγοεπισκευής, όπου για δεκαετίες, κάποιοι αποξένωσαν από το φυσικό του σπίτι, από τον χώρο της ναυτιλίας, των Ελλήνων εφοπλιστών.
Και έχει φθάσει η ώρα ξανά του Πειραιά, και όλων αυτών των υγιών παραγόντων της αγοράς του, που γνωρίζουν πως η Ελλάδα – που είναι μια ηγέτιδα δύναμη στην θάλασσα μέσω των εφοπλιστών της – έφτασε στην ώρα, όπου οφείλουμε, τα ελληνικά ναυπηγεία να τα φτιάξουμε αντάξια της ναυτιλίας μας, αλλά και ισάξια των τεράστιων δυνάμεων δημιουργίας που κρύβονται τόσο στην Χώρα όσο και εκτός αυτής, δημιουργώντας τις συνθήκες ώστε να ανθίσουν και να αναπτύξουμε όλοι μαζί τα δικά μας ναυπηγεία, τα ελληνικά ναυπηγεία».
Στη συνέχεια, ο κ. Ξενοκώστας τόνισε ότι ο Πειραιάς όμως, είναι όμως και κάτι ακόμη, είναι ο τόπος από τον οποίο άρχισαν όλα για εμάς και πρόσθεσε:
«Είναι μια ιδέα, ένα Όραμα, αγάπη για δημιουργία, αγάπη και πίστη για τον άνθρωπο που δουλεύει σκληρά και ονειρεύεται να αλλάξει την ζωή του μέσα από τις δικές του δυνάμεις, σεβασμός στην κοινωνία και το περιβάλλον, είναι κάποια από τα συστατικά της θεμελίωσης του οργανισμού μας, όταν πρωτοξεκινήσαμε, 2-3 άτομα τότε, που:
Εδώ, από το γειτονικό Πέραμα, ξεκινήσαμε πριν από 18 χρόνια ένα μεγάλο ταξίδι.
Κάρμα θα έλεγε κανείς, να ξεκινήσεις από την ναυπηγομανα που πριν 3 δεκαετίες και πίσω, πολλές δεκάδες χιλιάδες εργαζομένων, τεχνιτών, αμέτρητων βιοτεχνιών, μηχανουργείων, βαριάς για την εποχή βιομηχανίας, οδήγησαν τον κλάδο στην ακμή του, έφερναν δεκάδες -αν όχι εκατοντάδες- εκατομμυρίων δολαρίων συνάλλαγμα στην Χώρα, πλημμύριζαν με ζωή την περιοχή και γέννησαν και άνδρωσαν τεράστιους σε αξία τεχνίτες, πρωτοπόρες επιχειρήσεις, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην τότε οικονομία.
Βέβαια, στο ενδιάμεσο, μέχρι σήμερα, έγιναν πολλά, πολλά που δεν είναι σήμερα η μέρα και ο τόπος να τα αναλύσουμε, αλλά έγιναν.
Για να φθάσουμε σήμερα σε ένα σταυροδρόμι, όπου οριακά, κάνουμε όλοι μαζί μια εθνική προσπάθεια, να αναγεννήσουμε γίγαντες-ναυπηγεία τα οποία βρέθηκαν πλήρως απαξιωμένα από τον χρόνο, να βασιστούμε πάνω στους ελάχιστους εναπομείναντες τεχνίτες και εξειδικευμένους εργαζόμενους , ώστε μέσα από Σχολεία μαθητείας σαν και αυτό που ετοιμάζουμε στην Σύρο και σύντομα και στην Ελευσίνα, να ξαναβγάλουμε άξιους τεχνίτες οι οποίοι, μαζί με τους εναπομείναντες, θα πάρουν στους ώμους τους την αναγέννηση των Ναυπηγείων μας.
Εργαζόμενους και ναυπηγεία που μέσα από την απελευθέρωσή τους από τις δυνάμεις αδράνειας που ευθύνονται για την τραγική εικόνα ενός κλάδου που κάποτε απασχολούσε πάνω από 100 – 150 χιλιάδες εξειδικευμένους εργαζόμενους, και είχε οδηγήσει σε λουκέτο τα 3 μεγάλα ναυπηγεία της Χώρας ενώ συρρίκνωσε το εξειδικευμένο προσωπικό σε κάποιες ελάχιστες εκατοντάδες που δεν ξεπερνούν στο σύνολο τους, τις 3-4 χιλιάδες.., να μπορέσουν να ανοίξουν τα φτερά τους και να κάνουμε ξανά στην Ελλάδα αυτό που πάντα ήξεραν οι Έλληνες από την αρχαιότητα .. να φτιάχνουμε τα πλοία, να επισκευάζουμε τα πλοία μας..
18 χρόνια πριν μέχρι το σήμερα.. Ένα ταξίδι που μας εξόπλισε με εμπειρία, διεθνή τεχνογνωσία και κορυφαία εξειδίκευση.
Πολλά χρόνια πέρασαν, συνέχισε ο Π. Ξενοκώστας, πολλά συνέβησαν ενδιάμεσα για να μας φθάσουν στο σήμερα και πρόσθεσε: “Το Νεώριο διανύει ξανά περίοδο ακμής, παρόλο που το πλάνο μας για αυτό είναι σε εξέλιξη και έχουμε πολλά να κάνουμε ακόμα, αφού παραλάβαμε κυριολεκτικά ένα ναυπηγείο «υποβρύχιο», με βυθισμένες δεξαμενές, εξαθλιωμένους 180 εργαζόμενους, τεράστια για το μέγεθός του χρέη, εγκαταστάσεις σε πλήρη απαξίωση, όλα σε μια οριακή κατάσταση.
Κι όμως, χάρη στην τεράστια αγάπη, ψυχική δύναμη και αξία των εργαζομένων, χάρη στις άοκνες και αστείρευτες προσπάθειες των στελεχών και διοίκησης των Ναυπηγείων, το ξεκάθαρο όραμα διάσωσης και αναγέννησής τους, ζωντάνεψε μέσα από ένα new deal μεταξύ επιχείρησης και εργαζομένων, που συμφωνήσαμε μεταξύ μας, πάνω στην αλήθεια, την πραγματικότητα και τα δεδομένα που καθορίζει ο διεθνής ανταγωνισμός.
Και που δεν αφήσαμε από τότε τις εξωγενείς δυνάμεις αδράνειας -που άκμαζαν προσωπικά και συντεχνιακά από την παρακμή καταστροφή και διάλυση των ελληνικών Ναυπηγείων – να παρεισφρέουν στην υγιή σχέση που οικοδομήθηκε με αγώνα και πίστη και το κοινό Όραμα.
Σήμερα, είμαστε και πάλι εδώ. Πιο ισχυροί και κυρίως πιο αποφασισμένοι από ποτέ, προκειμένου να συμβάλλουμε στην αναγέννηση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας και στην απελευθέρωση της τεράστιας δυναμικής που κρύβει μέσα της αυτή η Χώρα.
Το όραμα μας είναι αληθινό, διαυγές και ειλικρινές. Τα ναυπηγεία Ελευσίνας να ξαναφτάσουν εκεί που τους αξίζει, στην κορυφή του κλάδου, φτιάχνοντας ένα ναυπηγείο, όπως και στην Σύρο, που να είναι το Σπίτι των εφοπλιστών. Θέλουμε να πετύχουμε αυτό που φάνταζε αδύνατο, γιατί είναι απλά αδιανόητο η Ελλάδα να μην έχει ανοιχτά και ανταγωνιστικά ναυπηγεία. Οι Έλληνες τεχνίτες, μηχανικοί και εργαζόμενοι να είναι καταδικασμένοι να προκόβουν σε κάθε άλλο μέρος του κόσμου, πλην των ελληνικών Ναυπηγείων.
Γνωρίζω και γνωρίζουμε πως δεν είναι διόλου εύκολο και απλό, δεν θα γίνει με μαγικό κουμπί και Ευχολόγια. Μας περιμένει σκληρή δουλειά, ατελείωτος αγώνας και μακρύ ταξίδι. Είμαστε και είμαι αποφασισμένος, ανεξάρτητα εμποδίων και χρονοτριβών, αυτό το ταξίδι να το φθάσουμε μέχρι τον τελικό του προορισμό. Έχουμε και έχω την δύναμη των εργαζομένων των Ναυπηγείων Ελευσίνας, όπως και οι συνάδελφοί τους στην Σύρο, με την τιμητική εμπιστοσύνη τους, τον λόγο τιμής που δώσαμε, την δέσμευσή μας εκατέρωθεν, πως δεν σταματάμε μέχρι να το πετύχουμε, θα κάνουμε τα πάντα και για όσο χρειαστεί.
Σε αυτό το ταξίδι, θα χρειαστούμε την βοήθεια, στήριξη και συνδρομή από όλες και όλους σας. Κάθε θεσμικό όργανο, γιατί πλέον όλων αυτών που θα γίνουν επενδυτικά, σε υποδομές και με τους εργαζόμενους, πέραν όλων των μέχρι στιγμής παρεμβάσεων, θα χρειαστούν και άλλες στοχευμένες, που θα θωρακίσουν τον κλάδο απέναντι σε ένα διεθνοποιημένο περιβάλλον που βάλλεται πλέον μέσα και από διαφαινόμενο ασύμμετρο προστατευτισμό».
Στη συνέχεια ο κ. Ξενοκώστας, αναφέρθηκε στο πρόσφατο παρελθόν του Ναυπηγείου Νεωρίου Σύρου και της Ελευσίνας και είπε:
«Φιλοδοξία και Όραμα μου είναι, τα ελληνικά ναυπηγεία να ξαναγυρίσουν στις ρίζες τους, στην ελληνική ναυτιλία, γιατί αυτός είναι ο φυσικός τους προορισμός, να εξυπηρετούν τους Έλληνες εφοπλιστές και τον εφοπλισμό εν γένει. Ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών τους οποίους και ευχαριστώ ιδιαιτέρως για την εμπιστοσύνη και στήριξη, καθώς και της Ένωσής τους, θα είναι καθοριστικός στην νέα μέρα των Ναυπηγείων Ελευσίνας, μια μέρα που την σχεδιάζουμε έχοντας στο μυαλό μας μόνο εκείνους, με γνώμονα η επιλογή των ναυπηγείων μας από αυτούς, να είναι επιλογή αριστείας και να προσθέτουμε μόνο καθαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους στόλους τους μέσα από την δουλειά μας.
Αυτό που ξεκίνησε πριν 3 -4 χρόνια από την Σύρο, με την σημερινή Κυβέρνηση και συνεχίζει στην Ελευσίνα, είχε την διακομματική στήριξη, τόσο του ΣΥΡΙΖΑ όταν ήταν Κυβέρνηση και το ξεκίνησε, όσο και του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής, και είναι ευτύχημα για την Χώρα, αυτή η διακομματική στήριξη.
Η παρέμβαση της προηγούμενης Παρασκευής, από την ελληνική κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό κο Κυριακο Μητσοτακη, με την παρουσίαση του αρμόδιου θεματοφύλακα Υπουργού του, που χειρίζεται με ιδιαίτερη αγάπη και επιμονή το θέμα των Ναυπηγείων της Χώρας, μαζί με σύσσωμο το επιτελείο του, τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κο Γεωργιάδη, τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων κο Παπαθαναση, την θετική συνδρομή των συναρμόδιων Υπουργών, του Υπουργού Οικονομικών κου Σταικούρα και του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κου Παναγιωτόπουλου, δείχνουν τον δρόμο της αναγέννησης του κλάδου που περνάει φυσικά μέσα από τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Είμαστε αισιόδοξοι, δεν είμαστε αιθεροβάμονες. Έχουμε σκληρή δουλειά και μακρύ δρόμο.
Όμως, την προηγούμενη Παρασκευή, ο γόρδιος δεσμός κόπηκε, ο δρόμος άνοιξε.. απόλυτη δέσμευσή μας να φθάσουμε το δρόμο μέχρι το τέρμα. Το τέρμα που είναι η αρχή. Όλοι μαζί έχουμε ένα όραμα».
Διαβάστε επίσης:
Βασίλης Κορκίδης: Ικανοποίηση για το σχέδιο για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας
Πλακιωτάκης: Ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης η αναβάθμιση του λιμανιού της Αμμουλιανής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα