ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ακόμα και τα margins ενός επενδυτικού κολοσσού με11,3 τρις. δολ., υπό διαχείριση κεφάλαια «απηύδησε» χτύπησαν κόκκινο και ξεκίνησε το ξήλωμα της θέσης στη μετοχή της Τιτάν.
Ηδη έγινε γνωστό ότι μείωσε τη συμμετοχή της κάτω από 10% στην ελληνική ιστορική τσιμεντοβιομηχανία ενδεικτικό της απαξίωσης της μετοχής ακόμα και από ισχυρότατα funds που κατά το παρελθόν έπιναν νερό στο όνομα του management του Δημήτρη Παπαλεξόπουλου.
Η πτώση της μετοχής σχεδόν 30% από τα περσινά υψηλά των 17,72 με μικρή ανάκαμψη περί τα 12,70 ευρώ σήμερα και αποτίμηση ούτε καν 1 δις. ευρώ, μπορεί να εξηγήσει σύμφωνα με τους χρηματιστές το λόγο που μεγάλα funds αρχίζουν να χάνουν την εμπιστοσύνη τους στο management της τσιμεντοβιομηχανίας.
Τα αποτελέσματα ά; 3μήνου είναι ακόμα πολύ νωπά, αλλά η παρούσα εξέλιξη δεν γίνεται να μην συνδεθεί με την αποχώρηση ενός άλλου fund του Lansdoewne πριν από μία εβδομάδα που έγινε γνωστό, από τη μετοχή του ΟΛΠ.
Η διαφορά είναι ότι το Lansdowne άλλαξε την στρατηγική του για την Ελλάδα, απόφαση που έχει πάρει τουλάχιστον εδώ και δύο χρόνια και μειώνει τόσο τις short θέσεις του, όσο και τις απευθείας συμμετοχές του σε μετοχές του Ελληνικού χρηματιστηρίου.
Όμως, η γνωστοποίηση της Fidelity, η οποία παραμένει ισχυρά στο Jumbo και σε μεγάλο βαθμό, όπως λέγεται, η συμμετοχή της στην εταιρεία του Απόστολου Βακάκη συνέβαλε στη διατήρηση της μετοχής στον MSCI, πρέπει να απασχολήσει τον έμπειρο Μιχάλη Κολακίδη που έχει επιφορτιστεί να «τρέχει» τον όμιλο Τιτάν.
Από την άλλη, τα αποτελέσματα του ά 3μήνου ασφαλώς μπορεί να μην είναι αντιπροσωπευτικά, αλλά δεν παύουν να σημάνουν διαρκή συναγερμό για το management.
Η λειτουργική κερδοφορία της τσιμεντοβιομηχανίας προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ( EBITDA) υποχώρησε κατά 17,3% και διαμορφώθηκε στα 46,4 εκατ. ευρώ. Μειωμένη κατά 9,7 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο, περσινό χρονικό διάστημα.
Ως απόρροια των ισχυρών πιέσεων που δημιουργούν τα αυξημένα κόστη, τα οποία προέρχονται από την αλματώδη άνοδο στις τιμές της ενέργειας και των πρώτων υλών, καθώς επίσης και στα ναύλα των μεταφορών.
Ακόμη πιο δυσμενής ήταν η εικόνα στα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας που περιορίστηκαν στα μόλις 1,3 εκατ. ευρώ.
Καταγράφοντας πτώση…91,4% σε σχέση με τα 15,3 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2021.
Διαβάστε επίσης