ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μπορεί να είναι έτοιμος να δημοσιευτεί ο Κανονισμός Τιμολόγησης της υποδομής, από τη ΡΑΕ, ωστόσο πλέον δεν αποτελεί αυτός τη μεγαλύτερη εκκρεμότητα.
Εξάλλου, όπως επισημάνθηκε στο επιχειρησιακό σχέδιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων, “στα άμεσα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για την Αποθήκη Καβάλας είναι η επαναξιολόγηση της διαγωνιστικής διαδικασίας υπό το πρίσμα των διεθνών εξελίξεων και των κανονιστικών υποχρεώσεων στην αγορά ενέργειας”.
Αποθήκη Καβάλας: Ποσοστό κοινωνικοποίησης
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κανονισμός που εγκρίθηκε από τη ΡΑΕ και είναι έτοιμος να δημοσιευτεί δεν έχει αλλαγές σε σχέση με το κείμενο το οποίο είχε τεθεί σε διαβούλευση από την Αρχή. Στο ρυθμιστικό πλαίσιο ανάπτυξης και λειτουργίας της υποδομής, αναγνωρίζεται εγγυημένο έσοδο 50%, με μάξιμουμ ανάκτησης το ποσό των 160 εκατ. ευρώ, από τα 314 εκατ. ευρώ που εκτιμάται ότι θα είναι το κόστος εγκατάστασης της ΥΑΦΑ (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι ποσότητες του μη ανακτήσιμου αερίου «cushion gas»).
Με βάση τα σημερινά δεδομένα, το υπόλοιπο ποσό, ο φορέας διαχείρισης της ΥΑΦΑ θα πρέπει να το ανακτήσει είτε από το Δημόσιο για διατήρηση στρατηγικών αποθεμάτων, είτε από τους άλλους χρήστες της αποθήκης.
Τα υψηλά κόστη της επένδυσης που καλύπτεται μόνο κατά 50% από τα ρυθμιζόμενα έσοδα, αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στους υπολογισμούς των υποψήφιων επενδυτών.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το σκεπτικό της ΡΑΕ το κόστος κατασκευής της αποθήκης ανέρχεται σε 314 εκατ. ευρώ, μη περιλαμβανομένου του «μη αντλήσιμου αερίου» (cushion gas) που είναι απαραίτητο για την απόληψη αερίου από την εγκατάσταση. Για αυτό το αέριο η ΡΑΕ κάνει μια εκτίμηση για 47-60 εκατ. €, με βάση τις τιμές φυσικού αερίου του 2020. Όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς, μόνο για το μη ανακτήσιμο αέριο (cushion gas) που θα πρέπει να εισαχθεί στην αποθήκη, με βάση τις σημερινές τιμές το κόστος ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ.