«Προχωρούμε σε διαπραγματεύσεις για τις τιμές των έργων που έχουμε αναλάβει» δήλωσε αποκλειστικά στο mononews o Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Πρόκειται για μία τακτική, η οποία έχει ως στόχο την αντιμετώπιση της κατακόρυφης αύξησης του κόστους των κατασκευαστικών υλικών που σημειώνεται την τελευταία διετία. Αυτό, ωστόσο, δε σημαίνει πως τα μεγάλα έργα του Ομίλου κινδυνεύουν να «παγώσουν».

1

Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές η ΑΒΑΞ έχει ξεκινήσει ήδη τις διαπραγματεύσεις με την Αττικό Μετρό Α.Ε. για τα έργα που αφορούν την επέκταση της Γραμμής 3 προς το Πειραιά καθώς και την κατασκευή της Γραμμής 4. Ακόμη ένα σημαντικό έργο που έχει αναλάβει πρόσφατα ο Όμιλος και διαπραγματεύεται για τις τιμές είναι η Α΄ Φάση των υποδομών στο Ελληνικό.

Εντούτοις, η εξέλιξη αυτή δε θορυβεί την Αττικό Μετρό Α.Ε. και τη Lamda Development, καθώς κατανοούν ότι πρόκειται για έκτακτη ανάγκη που δημιουργείται από εξωγενείς παράγοντες και στόχος είναι να εξυπηρετηθούν τόσο οι  αναθέτουσες αρχές του έργου όσο και ο ανάδοχος.

Πως επηρεάζεται ο Όμιλος από την άνοδο των τιμών

Η δήλωση αυτή έρχεται σε συνέχεια των όσων αναφέρονται στην πρόσφατη έκθεση των οικονομικών αποτελεσμάτων για τη χρήση του 2021, όπου και αναφερόταν ότι έχουν κατατεθεί αιτήματα για αποζημιώσεις.

Όσον αφορά τα δημόσια έργα ο Όμιλος επισήμανε ότι υπάρχει η δυνατότητα αναπροσαρμογής των τιμών. Διαπραγματεύσεις, ωστόσο, γίνονται και στα ιδιωτικά έργα, ώστε οι συμβάσεις να περιλαμβάνουν όρους αναθεώρησης των τιμών.

Η ΑΒΑΞ αναφέρεται, επίσης, σε ένα πλήθος έργων, για τα οποία έχει διεκδικεί αποζημιώσεις. Αυτά είναι τα οδικά έργα στην Κροατία, το Casino Resort και το Trilogy στην Κύπρο, το ενεργειακό έργο στο Ιράκ, ο αγωγός φυσικού αερίου IGB στη Βουλγαρία και ο σταθμός ενέργειας στον Άγιο Δημήτριο της ΔΕΗ.

Επιπλέον, στην έκθεσή του ο Όμιλος ανέφερε τα εξής:

«Οι τιμές προμήθειας ξεκίνησαν να αυξάνονται από τους τελευταίους μήνες του 2020 μέχρι και σήμερα, χωρίς να υπάρχουν ενδείξεις ότι το φαινόμενο αυτό θα αντιστραφεί τους επόμενους μήνες. Οι αυξήσεις τιμών κυμαίνονται μεταξύ 25% και 70%».

Μετρό Αθήνας: Γίνονται διαπραγματεύσεις, αλλά δεν παγώνουν τα έργα

Ο Όμιλος έχει ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις για τα έργα στο Μετρό Αθήνας, χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα καθυστερήσει η παράδοση των τριών σταθμών της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά ή η εκκίνηση των εργασιών για τη Γραμμή 4.

Υπενθυμίζεται πως η αξία του τελευταίου έργου ανέρχεται στα 1,2 δισ. Ευρώ και η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom που έχει αναλάβει το project θα ξεκινήσει τις εργασίες στις αρχές του 2023 με ορίζοντα ολοκλήρωσης τέλη του 2030 ή τις αρχές του 2031.

Μάλιστα κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης του Υπουργού Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή και του Υφυπουργού, Γιώργου Καραγιάννη, από τη διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης δήλωσε πως οι τρεις σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά θα παραδοθούν εντός του καλοκαιριού, όπως και προβλέπεται στο σχετικό χρονοδιάγραμμα.

Όπως προσθέτουν πηγές προσκείμενες στην Αττικό Μετρό η όποια απόφαση για την αύξηση των υλικών αναμένεται να ληφθεί στο πέρας της παράδοσης των έργων, όπως είθισται άλλωστε σε αυτές τις περιπτώσεις. Με αποτέλεσμα τα έργα να προχωρούν χωρίς κωλύματα.

Επίσης, τονίζουν, ότι το Υπουργείο Υποδομών έχει δώσει ήδη λύσεις στο ζήτημα της αύξησης των τιμών για τα δημόσια έργα μέσω των πέντε μέτρων που θα τεθούν άμεσα σε εφαρμογή με στόχο την αντιμετώπιση του ανοδικού ράλι στις τιμές των κατασκευαστικών υλικών.

Οδυσσέας Αθανασίου: Αναζητούνται λύσεις που να εξυπηρετούν και τα δύο μέρη

Στο Ελληνικό η ΑΒΑΞ έχει επιλεγεί από την Lamda Development για την Α΄ Φάση των έργων υποδομών συνολικής αξίας 300 εκατ. Ευρώ. Ο Όμιλος έχει ξεκινήσει ήδη τις εργασίες για το μεγαλύτερο project του εν λόγω πακέτου έργων, το οποίο είναι η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, ενώ είναι θέμα ημερών να ξεκινήσουν και τα υπόλοιπα έργα.

Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ενημέρωσης των δημοσιογράφων στο Experience Park ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, είχε αναφέρει πως το κόστος των κατασκευαστικών υλικών το επωμίζεται ο εκάστοτε ανάδοχος του έργου. Τόνισε, δε, πως σε κάθε προσφορά για τα έργα στο Ελληνικό περιλαμβάνεται και το κόστος των υλικών, ενώ δεν υπάρχει πρόβλεψη για ρήτρα αναπροσαρμογής.

Ωστόσο, πρόσθεσε πως ζούμε «καταστάσεις περίεργες» (Force majeure) και ότι η Lamda διατηρεί ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας με τους κατασκευαστές που υλοποιούν έργα για λογαριασμό της. Τόνισε, δε, πως στόχος της εταιρείας δεν είναι να «μαλώνει» με τους αναδόχους και να κινείται νομικά, αλλά να προχωρά το έργο της μεγαλύτερης ανάπλασης της χώρας μας. Για αυτό το λόγο αναζητούνται λύσεις που να εξυπηρετούν και τα δύο μέρη.

Διαβάστε επίσης

Οδυσσέας Αθανασίου: «Θέμα ημερών να ξεκινήσει ο ΑΒΑΞ τα έργα – Πολύ καλή η συνεργασία με Intrakat-Bouygues

Στα εργοτάξια της Γραμμής 4 ο Κώστας Καραμανλής και Γιώργος Καραγιάννης – Τι συζήτησαν με την Αττικό Μετρό και την ΑΒΑΞ

Υπουργείο Υποδομών: Επιταχύνονται οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση των επεκτάσεων των Γραμμών 1,2 και 4 του Μετρό